Connect with us

Stiri economice

Cum arată cele mai noi vagoane de dormit europene care vor circula în Europa centrală din 2022 – Industrie Feroviara

Publicat

pe

​Austriecii de la OBB au prezentat cum vor arăta cele mai noi vagoane de dormit și cușetele care vor circula din 2022 între oarșe mari din Europa centrală. Sunt cele mai moderne vagoane de pe trenurile de noapte europene și oferă chiar și un fel de mini-capsule, pentru ca cei de la cușetă să aibă intimitate. Deși trenurile de noapte s-au împuținat masiv, austriecii de la OBB își extind brand-ul Nightjet, dar cumpără vagoane ulotra-modernă pentru a atrage clienți.

OBB va cumpăra în total 13 garnituri, ca parte a unui contract de 1,5 miliarde euro cu Siemens Mobility. Primele vagoane vor fi puse în circulație în 2022 și până în 2023 toată comanda ar trebui livrată. Interesant, designul se bazează și pe sugestiile călătorilor, fiindcă la gara centrală din Viena au fost amplasate în 2016 machete de compartimente pentru ca oamenii să dea feedback.

Noile trenuri vor avea șapte vagoane, dintre care două cu scaune convenționale, trei cușete și două vagoane de dormit. Pentru a atrage tot mai mulți clienți, noile vagoane vor oferi, promit cei de la OBB, mai multă intimitate chiar și la cușetele de patru locuri.

Trenurile de noapte erau extrem de importante în anii 60′ și 70′, pe atunci fiind folosite pe scară largă. Din mai multe motive în anii 80′ a început declinul lor, iar după 2000 s-a accentuat și mai multe țări europene le-au scos cu totul și fiindcă trenurile de zi stil TGV, AVE, Thalys, ICE sau Eurostar sunt atât de rapide încât ajung în 2-3 ore unde vechile trenuri făceau 5-7 ore.

A scăzut numărul de oameni dispuși să doarmă o noapte în tren, mai ales la cușete de șase persoane. Pentru companiile feroviare trenurile de noapte implicau costuri suplimentare mari, atât pentru utilizarea infrastructurii, cât și cu personalul necesar. Sunt costuri și pentru trecerea granițelor și trenurile de noapte au mult mai puține locuri în vagon decât cele convenționale, astfel că și veniturile totale sunt mai mici.

Există un exemplu atipic, Austria. Țara și-a modernizat rețeaua, a tot cumpărat locomotive și vagoane noi și are o poziție geografică excelentă, astfel că trenurile pot deservi multe țări vecine și compania sa națională.

Cu vagoanele de dormit, OBB a făcut o mișcare interesantă în 2016 când austriecii au preluat trenurile de noapte la care Deutsche Bahn urma să renunțe. Așa s-a născut brand-ul Nightjet, după ce OBB a cumpărat cu 40 milioane euro un total de 42 de vagoane de dormit și 15 vagoane – cușetă de la operatorul Deutsche Bahn. De la final de 2016 aceste vagoane au fost puse pe mai multe trenuri de noapte, cum ar fi cele dintre Munchen și Milano sau dintre Hamburg și Zurich.

OBB spune că numărul de pasageri pentru aceste trenuri de noapte a crescut de la an la an.

Unde ajung trenurile Nightjet
Austria: Viena, Salzburg, Graz, Innsbruck
Elveția: Zurich, Basel
Germania: Hamburg, Berlin, Koln, Frankfurt, Düsseldorf, Munchen
Italia: Florența, Roma, Verona, Lacul Garda, Milano, Veneția, Bologna
Belgia: Bruxelles

Sursa: Railway Gazette

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Românii au luat fața portughezilor și italienilor la capitolul educație financiară, dar tot codași suntem

Publicat

pe

România progresează în ceea ce priveşte nivelul educaţiei financiare a cetăţenilor, fiind în faţa unor state precum Italia sau Portugalia.

Două sondaje externe, unul realizat la nivelul Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD), celălalt la nivelul Uniunii Europene, arată că România progresează în ceea ce priveşte nivelul educaţiei financiare a cetăţenilor, fiind în faţa unor state precum Italia sau Portugalia. Cu toate acestea, România are de recuperat, fiind în urma multor state la acest capitol.

„Ne dorim foarte mult să impulsionăm şi digitalizarea şi tocmai de aceea noi suntem foarte determinaţi să creştem atât educaţia financiară, cât şi educaţia digitală. S-au văzut şi primele rezultate ale parteneriatelor desfăşurate în regim public-privat. Avem şi sondajul OECD, dar şi sondajul Eurobarometru al Comisiei Europene care relevă faptul că România a progresat. În sondajul OECD România a depăşit Italia cu un scor de alfabetizare financiară de 54 versus 53 în Italia. Este adevărat că este sub media celor 40 de state analizate, care este de 60. Important este că noi progresăm la comportamentul financiar pentru că acest scor de alfabetizare”, a declarat Gabriela Folcuţ, de la Asociaţia Română a Băncilor. 

Aceasta a explicat că, în ceea ce priveşte nivelul de cunoştinţe, România ”nu stă tocmai bine” , mulţi dintre români neştiind să răspundă exact la întrebări precum „Ce este dobânda compusă?”,  ”Cum se calculează dobânda simplă?”, ”Ce este inflaţia?” sau la întrebări legate de riscurile financiare.  

În schimb, românii stau mult mau bine la capitolul legat de comportamentul financiar, mulţi dintre ştiu să economisească proactiv, să plătească facturile la timp, să compare ofertele de credit. 

Gabriela Folcuţ a arătat de asemenea că studiul Eurobarometru al Comisiei Europene plasează România pe poziţia a treia de la finalul clasamentului în ceea ce priveşte educaţia financiară, depăşind Letonia şi Portugalia.

Citeste in continuare

Evenimente

Ministrul Finanțelor vrea reducerea drastică a cheltuielilor cu aparatul bugetar

Publicat

pe

Ministrul Finanțelor spune că Guvernul nu a abandonat ideea unui aparat bugetar mult mai suplu și mai eficient. Și chiar dacă nu vor avea loc concedieri masive, statul va trebui să-și reducă drastic cheltuielile.

Tánczos Barna spune că reducerea cheltuielilor cu angajații de la stat rămâne o prioritate pentru guvern, iar șefii instituțiilor publice trebuie să ia măsurile necesare pentru a asigura servicii de calitate cu un număr mai mic de persoane.

Ministrul finanțelor a arătat că, la majoritatea ministerelor, bugetul anual a fost redus, ca primă măsură a reorganizării instituționale.

„Am redus cu 5% cheltuielile de personal, adică în paralel cu reducerea cu 5% și a bugetului de funcționare a cheltuielilor administrative, astfel încât, până la sfârșitul anului, să ne încadrăm în acest deficit de 7%. În interiorul instituțiilor, managerii trebuie să ia măsurile necesare încadrării în aceste limite lunare”, a declarat Tanczos Barna.

„Și în 2026, și în 2027, instituțiile trebuie să meargă mai departe pe drumul digitalizării, eficientizării și reducerii cheltuielilor de funcționare. Nu vorbesc, încă o dată, de reducerea salariilor, ci vorbim de reducerea anvelopei de personal”, a mai spus ministrul de Finanțe.

 Ministrul finanțelor este prezent la Forumul Economic al Transilvaniei, organizat la Târgu Mureș de Fundația Pro Economica. Participă 120 de antreprenori din 16 județe, dar și viceministrul în Ministerul Afacerilor Externe și Comerțului Exterior al Ungariei, Magyar Levente.

Citeste in continuare

Evenimente

Județul în care seniorii au cele mai mici PENSII: oamenii se descurcă cu greu de la o lună la alta

Publicat

pe

Botoșani a ajuns județul celor mai săraci pensionari din țară. O indică atât statisticile naționale cât și realitatea de zi cu zi trăită de localnici. Mulți dintre ei abia se descurcă de la o lună la alta cu pensii foarte mici care nu le ajung pentru a duce un trai decent. 

Majoritatea pensionarilor din Botoșani nu reușesc să facă față cheltuielilor lunare cu banii din pensie și asta pentru că în județ sunt cele mai mici pensii înregistrate la nivel de țară. Oamenii nu reușesc să facă față scumpirilor, cheltuielilor la utilități sau costurilor cu medicamentele.

Cea mai grea situație este a pensionarilor rămași singuri, fără ajutor bolnavi și cu pensii foarte mici. Cei din mediul rural își pun sănătatea în pericol sau mor cu zile pentru că nu au bani să urmeze un tratament. 

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE