Connect with us

Stiri economice

Alianța tren – avion: De ce liniilor aeriene din Europa de Vest le convine când oamenii iau trenul – Industrie Feroviara

Publicat

pe

​În câteva țări din Europa, pe distanțe de câteva sute de kilometri între câteva unele orașe mari trenul este ales de tot mai mulți oameni, în detrimentul avionului. În aceste locuri speciale, companiilor aeriene chiar le convine că oamenii iau tot mai mult trenul și s-au înmulțit în ultimii cinci ani asocierile dintre operatorii feroviari și cei aerieni. CNN a explicat într-o analiză de ce companiile de transport aerian au multe de câștigat din asocierea cu calea ferată în țări precum Austria, Olanda, Belgia sau Germania.

Nu sunt foarte multe locuri unde trenul poate ”învinge” avionul, însă unde sunt multe trenuri și unde sunt și rapide, acest lucru este posibil. În plus, tot mai multe voci spun că zborurile de scurtă durată ar trebui eliminate, dar nu în multe locuri trenurile sunt o alternativă.

Este adevărat că sunt câteva țări unde trenurile ating 250 – 300 km/h, iar acolo avionul este mai ușor de ”bătut”. Însă și în țări unde nu sunt TGV-uri, trenul are mari șanse dacă vitezele medii sunt de peste 100 km/h și dacă întârzierile sunt excepția, iar nu regula.

Operatorul aerian KLM a anunțat că din martie 2020 va scoate unul dintre cele cinci zboruri zilnice dintre Amsterdam și Bruxelles și va rezerva un anumit număr de locuri într-unul dintre trenurile Thalys

Un alt exemplu, între Londra și Edinburgh sunt 630 km cu trenul și călătoria durează patru ore și jumătate. Trenul a atins în acest an cea mai mare cotă de piață la care a ajuns vreodată dintre toate modurile de transport alese de oameni între cele două orașe. Cu avionul, călătoria durează 75 de minute, dar se adaugă mult cu drumurile la aeroport și cu controalele de securitate.

Exemple similare vin din Austria (ruta Viena – Linz) dar și din Germania (Frankfurt – Koln). De exemplu, de anul trecut nu mai sunt curse aeriene directe între Linz și Viena, dar sunt, în schimb, peste 30 de trenuri pe sens în fiecare zi.

Și între Paris și Bruxelles, Air France cumpără locuri în trenuri TGV, călătoria fiind de doar 80 de minute cu aceste trenuri. Există și check-in pentru bagaje mari înainte de plecare, iar pasagerii le primesc înapoi când ajung la destinație.

Companiilor aeriene le convine ca pe rute de câteva sute de kilometri oamenii să ia trenul, fiind și o bună mișcare de PR în care aceaste companii par să fie foarte preocupate de mediu și de un mijloc de transport mult mai ecologic. În plus, dacă ele renunță la p serie de zboruri scurte, ae eliberează aceste slot-uri pentru destinații mai îndepărtate unde marja de profit poate fi mai mare.

De câțiva ani există parteneriate clare între operatorii feroviari și linii aeriene (așa-numite ”codeshare agreements”, ceea ce înseamnă că, dacă cineva merge de la Bruxelles la Amsterdam cu trenul și apoi are avion de la Amsterdam, la Praga să spunem, călătoria cu trenul va fi și ea parte a biletului KLM pentru întregul parcurs.

Evident că astfel de exemple se aplică doar unde există legături feroviare directe cu aeroportul, lucru prezent în mai toate capitalele mari din Europa.

În Austria, trenurile la care Austrian Airlines a rezervat locuri au numere similare cu cele de la cursele aeriene, iar de la compania aeriană pasagerii primesc vouchere cu care să-și cumpere câte ceva de la vagonul restaurant. Mai mult, pasageri de la ”business class” pot merge la lojă în gările din Viena sau Linz.

Companiile aeriene își promovează aceste călătorii cu trenul, spun că experiența din tren este similară cu cea din avion și integrează în site-urile proprii aceste călătorii.

De exemplu, Lufthansa a făcut un parteneriat cu Deutsche Bahn pentru ruta Frankfurt – Koln și cei de la compania aerienă spun că pasagerii călătoresc tot cu biletele Lufthansa, dar la sol, nu în aer.

Evident că aceste exemple nu înseamnă că trenul este pe cale să învingă avionul decât între orașe unde trenurile chiar sunt rapide.

Spre comparație, pe cei 850 km de la București la Budapesta trenul nu are cum să fie o variantă care să concureze avionul dacă ne gândim că drumul durează 14 -15 ore și că apar des întârzieri din cauza lucrărilor de pe M200 sau a restricțiilor de pe M900.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Un mare producător de zahăr din România CONCEDIAZĂ zeci de angajați. Ce ofertă li s-a făcut oamenilor?

Publicat

pe

Agrana România, unul dintre cei mai mari producători de zahăr de pe piața locală, va disponibiliza zeci de angajași de la Fabrica din Buzău, până la finele anului. Decizia companiei austriece a fost luată la câteva luni după oprirea procesului de rafinare.

Producătorul austriac a notificat Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Buzău, anunțând că s-a ajuns la un acord cu sindicaliștii, iar din decembrie vor pleca acasă peste 50 de oameni, potrivit regulile privind concedierea colectivă.

„Începând cu 10 decembrie, 55 de salariați vor fi afectați de măsura concedierii, dintr-un număr de aproximativ 350 cât înseamnă tot grupul Agrana. Aceste persoane care vor fi concediate vor primi plăți compensatorii, respectiv 6 salarii brute individuale pentru o vechime între 1-10 ani, 9 salarii pentru o vechime între 10 și 15 ani, 12 salarii pentru vechime 15-20 de ani și pentru peste 20 de ani, 15 salarii brute individuale”, a declarat directorul AJOFM Buzău pentru presa locală.

Acesta a precizat că în total sunt în jur de 350 de persoane angajate şi din acest grup, 55 de salariaţi sunt concediaţi, „în niciun caz nu reiese că s-ar închide fabrica”. nici că va fi relocată

Citeste in continuare

Evenimente

Este scandal uriaș pe implementarea salariului european. Sindicaliștii cer guvernului măsuri de urgență

Publicat

pe

Este scandal uriaș pe implementarea salariului european în țara noastră. Sindicaliștii cer de urgență Guvernului să stabilească mecanismul de creștere al venitului și cer să fie respectate prevederile directivei, potrivit Realitatea Plus.

Potrivit calculelor făcute de sindicate, venitul brut ar trebui să ajungă la 4.300 de lei, însă simulările de până acum arată că salariul va ajunge la 4.100 de lei brut ceea ce înseamnă un salariu net de puțin peste 2.400 de lei.

Miercuri, sindicatele și patronatele discută cu premierul despre venit, iar sindicaliștii cer ca formula de calcul să fie bazată pe date efective și nu pe prognoze.

Mai mult, directiva spune că salariul minim se va raporta la jumătate din salariul mediu. Ultimele date publicate de INS arată că în luna august salariul mediu a scăzut.

Citeste in continuare

Evenimente

Ce angajați români din străinătate vor beneficia de al 13-lea salariu și prime de Crăciun?

Publicat

pe

Românii care lucrează în unele țări ale Uniunii Europene se pot bucura chiar și de al 14-lea salariu, precum și de bonusuri acordate la final de an. Mai precis, este vorba de două state care acordă astfel de beneficii angajaților.

În Austria şi Italia, angajaţii primesc două salarii în plus pe an. Unul dintre ele vine chiar înainte de vacanța de vară, în timp ce celălalt este plătit înaintea sărbătorilor de Crăciun.

Românii care lucrează în aceste două țări se pot bucura din plin de al 13-lea și al 14-lea salariu. Acestea sunt numite „Prime de Crăciun și de vacanță” sau uneori „al 13-lea și al 14-lea salariu”, scrie BZI.

Alte țări UE care le oferă bonusuri angajaților se află Portugalia, Spania, Grecia, Austria și Italia.

Unele companii împart cele două plăți speciale pe cursul anului, la fiecare trei luni, adică de patru ori pe an. 

Citeste in continuare

Trending