Cum se RESAPEAZA o anvelopa – Tu STII acest lucru ?

0
37
Cum se RESAPEAZA o anvelopa – Tu STII acest lucru ? Vrei sa afli mai multe despre procesul tehnic prin care se resapeaza o anvelopa? In acest caz, trebuie sa stii ca datorita resaparii, anvelopele care sunt considerate reutilizabile, devin aproape la fel de performante ca si cauciucurile auto noi.

Cum se RESAPEAZA o anvelopa – Tu STII acest lucru ?

Vrei sa afli mai multe despre procesul tehnic prin care se resapeaza o anvelopa? In acest caz, trebuie sa stii ca datorita resaparii, anvelopele care sunt considerate reutilizabile, devin aproape la fel de performante ca si cauciucurile auto noi.

In acest articol vei afla cum se poate resapa o anvelopa si vei afla care sunt avantajele acestei tehnici. Nevoia de resapare a anvelopelor a aparut mai ales pentru camioane, masini agricole si masinile off road. Daca vrei sa ti cumperi anvelope resapate de iarna, vara si all season, dar si anvelope off road vezi aici.

Care este tehnica folosita la procesul de resapare?

Mai intai se trece la inspectia cauciucurilor. Se verifica daca au o carcasa care sa fie in stare buna pentru a putea fi resapata. Marginile cauciucului trebuie sa fie destul de solide pentru a putea suporta procesul de resapare. Unele marci de anvelope se folosesc de Shearografie, adica un procedeu care permite detectarea tuturor defectelor cu laserul. Se va restabili apoi dimensiunile anvelopei si echilibrul sau perfect. Resaparea unei anvelope presupune apoi inlocuirea benzii de rulare a unui cauciuc folosit, uzat, cu una noua.

Tehnica de RESAPARE a unei anvelope se desfasoara astfel in trei etape:

1.brosajul cauciucurilor. Este o operatiune care consta in curatarea carcasei anvelopei dupa ce s-a extras banda de rulare. Deci permite eliminare vechii benzi de rulare.

2.gomajul
cauciucurilor care consta in inlocuirea partilor uzate ale cauciucurilor cu noi materiale.

3.resaparea
propriu-zisa este o procedura realizata de catre o masina pentru a se aplica un cauciuc nou pe banda de rulare.

Inspectia finala controleaza siguranta, dar si aspectul impecabil al anvelopelor resapate. La fel ca si anvelopele noi, anvelopele resapate se supun si ele unui test de performanta. Si dupa resapare, preznta mentiunea « retread ». Sunt deci incadrate legal si supuse unor teste extrem de stricte. O anvelopa nu va fi astfel resapata daca carcasa are semne de uzura prea evidente, defecte ce sunt observate la controalele finale.

Care sunt avantajele resaparii unei anvelope?

-anvelopele resapate sunt mai economice. Sunt cu pana la 40% mai ieftine fata de anvelopele noi, care nu sunt resapate datorita materialelor reciclabile folosite la constructia lor.Si pot chiar prezenta aceleasi performante cu un cauciuc nou.

-sunt ecologice. Resaparea unei anvelope poate diminua nivelul de deseuri pneumatice, deoarece o anvelopa poate sa fie resapata de pana la 3 ori.

-sunt in conformitate cu normele europene.

Mai pe scurt, anvelopele resapate nu sunt anvelope second, uzate, ci sunt anvelope care au un cauciuc nou, construite insa pe baza unui cauciuc vechi.

Resaparea anvelopelor este un procedeu foarte curent, des intalnit mai ales in lumea vehiculelor mai grele. Marimea anvelopelor fiind in acest caz una extrem de importanta, datorita faptului ca se poate recicla o mare parte din ele se pot realiza economii apreciabile.

Anvelopele resapate prezinta si unele inconveniente:

– zgomotul, deoarece aceste cauciucuri sunt mult mai zgomotoase.

– o distanta de franare usor mai lunga.

– anvelopele resapate sunt cel mai des utilizate pentru masinile mai grele, dar exista sanse sa nu se gaseasca pentru anumite modele de autoturisme.

Anvelopele resapate sunt deci anvelopele folosite care au primit sansa la o noua viata. Si chiar daca anvelopele noi sunt cele mai fiabile, anvelopele resapate sunt si ele fiabile, performante si rezistente. Mai multe despre acest lucru poti afla de aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here