Evenimente
Piese rulouri exterioare pentru un aspect estetic ingenios
IERI se bifa doar aparenta consultare a membrilor consiliului de conducere și a sindicatelor , care să acopere, intr-o oarecare măsură, un contract atribuit in mod direct , cu o sumă fabuloasă, 45.000 de euro/luna, timp de minim 2 ani, ceea ce ar insemna 1.080.000 de euro, dintr-o semnătură, care ar merge in conturile cuiva. ATRIBUIRE DIRECTĂ!
In data de 23 02 2022 au avut loc :
I. Ședința consiliului de conducere a Administrației Naționale a Penitenciarelor cu următoarea ordine de zi:
- Relocarea personalului din A.N.P. , aparat central, ca urmare a notificării administratorului de drept cu privire la inceperea lucrărilor de consolidare a clădirii din Maria Ghiculeasa, care se află sub risc seismic. Lucrările vor incepe la sfârșitul lunii Martie 2022, sens in care A.N.P. are la dispoziție aproximativ 30 de zile pentru a se muta.
M.A.I. , prin Compania Națională de Investiții, a inceput un demers de consolidare a clădirii ca urmare a riscului seismic ridicat. Clădirea in care iși are in prezent sediul A.N.P. , este a IGSU, iar din anul 2012 aceștia au luat in calcul consolidarea clădirii , au făcut diferite de mersuri pentru obținerea finanțării insă abia acum au reușit.
Din luna Mai 2021, A.N.P. a fost notificată cu privire la faptul că trebuie să-și găsească un sediul pentru că actuala clădire va intra untr-un proces intens de lucrări pentru consolidare. Din luna MAI 2021, așa cum acum am fost informați, până la această dată informația fiind păstrată in cerc restrâns, A.N.P. ar fi făcut diverse demersuri pe la alte ministere pentru a ne fi atribuită, pe o perioadă limitată, o clădire care să răspundă nevoilor A.N.P. In unele situații adresele au rămas fără răspuns insă Casa Națională de Pensii a dat curs solicitării și si-au exprimat disponibilitatea de a ne sprijini, dar, conform informațiilor livrate azi de A.N.P., clădirea nu ar fi in conformitatea cu așteptările A.N.P.
Pe data de 10.02.2022 A.N.P a fost din nou notificată de către constructor , iar notificarea are termen de eliberare a clădirii 10.03.2022.
In prezent D.E.A. lucreză la un caiet de sarcini pentru inchirierea unei clădiri pentru o perioadă de 2 ani, cu posibilitatea de prelungire, valoarea estimată a chiriei fiind de aproximativ 45.000 euro/lună.
Directorul General a lansat dezbateri cu privire la posibile alternative si a invitat directorii de direcții să iși spună părerea. Timizi și mai mult impinși de la spate, au fost lansate unele idei in dezabatere ( o parte din personal să lucreze in noul spațiul , iar altă parte in Penitenciarele Rahova și/sau Jilava, unii cu prezență fizică in A.N.P. , alții in telemuncă, sau/și in concedii, directorul DRS se pare că a avut cea mai fezabilă propunere ca angajații să lucreze toți in noul sediu al A.N.P. , dar in doua ture, ca la programul secvential ,si atunci spatiu, despre catre d.g. ne anunță că nu-l știe, dar despre care face planuri, ar ajunge pentru tot personalul ( 350 angajati ).
Unii reprezentanți sindicali, chemați să iși dea cu părerea, au militat pentru un tratament egal al angajaților din A.N.P., motivând că telemunca ar duce la diminuari salariale, iar trimiterea in exil a unor angajati din A.N.P. , la Penitenciarele Jilava si Rahova , ar naste discutii jignitoare la adresa acestora etc.
Federatia Politistilor de Penitenciare nu a fost invitată să iși dea cu părearea și nici nu ne-am bagat in seamnă, am asistat pasivi la piesa de teatru care nu a putut fi corect regizată până la cap.
Cunoscând actorii și analizând datele prezentate, ne este imposibil să credem că o situație semnalată de anul trecut, fără precedent in ultimii 30 de ani, ar fi rămas „neluată pe radar” de către directorul general al A.N.P., iar relaxarea manifestată de către directorul general și unii directori de direcției, in raport de tot ce inseamnă o relocare a unei astfel de instituții, in 30 de zile, ne facem să credem că lucrurile erau deja decise , in cerc restrâns , iar astăzi se bifa doar aparenta consultare a membrilor consiliului de conducere și a sindicatelor , care să acopere, intr-o oarecare măsură, un contract atribuit in mod direct , cu o sumă fabuloasă, 45.000 de euro/luna, timp de minim 2 ani, ceea ce ar insemna 1.080.000 de euro, dintr-o semnătură, care ar merge in conturile cuiva. ATRIBUIRE DIRECTĂ!
In tot acest timp, A.N.P. are in constructie un sediu propriu in Arcului , București. Ce s-ar fi putut face acolo cu această sumă este o intrebare la care cineva ar trebui să răspundă cândva?
Prin analogie, pentru o minimă fundamentare a crezului nostru, pornim de la un exemplu banal.
O familie care s-a mutat recent dintr-o locuință in alta, poate confirma ca a trecut printr-un calvar, timp de cel putin 2 săptămâni, timp in care a trebuit să iși mute mobila, să aranjeze locuinta , să umble pe la firme ca să isi tragă internet și tv.
Cunoscându-l de mai bine de 18 ani pe directorul I.T. , care la această ședință era foarte relaxat in raport de sutele de km de cabluri care compun reteaua A.N.P. , sutele de calculatoare , servere și tot ce implică sistemul I.T. și care ar necesita ceva timp pentru cuplare , dar si abordarea acestuia in care a venit cu niste propuneri doar de program pentru proprii angajati si ceva masuri pe telemuncă ( in fapt, profesionistul din spatele directorului IT ne face să credem ca la data curenta acesta cunoaste fiecare mufa din noua locatie a A.N.P. ) , analizând și statutul arhivei S.I.P.A., care se află in actualul sediu al A.N.P., și pentru care unii au plătit cu cariera doar pentru că au intrat in acest spațiu ” ca să schimbe un bec”, nu ne poate convinge nimeni ca acest mastodont se va organiza de azi in 30 de zile pentru mutare, in condițiile in care azi suntem informați că abia se lucrează la caietul de sarcini pentru o atributie directă, ci totul a fost planificat in detaliu și s-a decis mai de mult.
Transmitem un mesaj către colegii din A.N.P. care sunt panicați din cauza zvonului că vor fi nevoiti să se mute din locatia in care lucrează de ani de zile și nu știu incotro vor apuca , in noul sediu , sau pe la Penitenciarele Jilava/Rahova, că vor avea loc in noul sediu al A.N.P. .
La un contract de inchiriere de 45.000 de euro pe lună nici nu s-ar putea pune altfel problema.
2. Procedură de schimbare pe funcție in A.N.P.
Au fost scoase la procedură de schimbare din funcție, doua funcții, una la control , alta la juridic, au fost doua solicitări, au fost aprobate.
3. Analizarea oportunității demarării altei proceduri de schimbare din funcție in A.N.P.
Au fost doua solicitări, 1 post DPCT și 1 post I.T.-se aprobă demararea procedurii.
II. Ședința grupului de lucru pentru aplicarea Decizie 51/2019 a I.C.C.J.
In această zi au fost analizate posturile din :
a. Directia de Supraveghere Medicala
Pentru funcțiile din A.N.P se propune și se aprobă o singură treaptă pentru medici si asistenți medicali.
Pentru funcțiile din unități s-a convenit pe o singura treaptă pentru medici si asistenti medicali /specializare.
b. DEA
Dupa ceva dezbateri s-a convenit pe:
A.N.P. – ofiteri si agenti- 1 treaptă,
Unități
ofiteri economisiti si agenti ec- 2 trepte,
agenti soferi, gospodari, tehnici, magazineri -1 treapta,
ofiteri agenti achizitii-1 treapta
Pentru toate funcțiile de conducere- 1 treapta.
Urmează să se intocmească un proces-verbal cu tot ce s-a convenit in toate sedintele de până acum, se supune consultării sindicale, se rediscută funcțiile cu 3 trepte pentru a fi aduse si ele la 2, apoi se va emite de către directorul general al ANP o instructiune de aplicare in tot sistemul penitenciar.
Federația Politistilor de Penitenciare a intrat tarziu in acest grup de lucru si practic, ca o coincidenta, s-a relansat dezabaterea pe decizia 51/2019 și cu pasi mari am reusit intr-un final să ajungem la un consens.
Putem afirma că această actiune, de fapt singura autentică de până acum, a fost asumată cu curaj de către directorul general al A.N.P., cunoscând implicațiile majore, , alături de federațiile reprezentative din sistemul penitenciar, dezvaluie FPP. (Cristina T.).
Evenimente
REZULTATE FINALE DE LA BEC: PSD, PE PRIMUL LOC LA SENAT ȘI CAMERA DEPUTAȚILOR. PARTIDELE SOS ȘI POT AU DEPĂȘIT UDMR
Biroul Electoral Central a anunţat, luni după-amiază, rezultatelle după centralizarea datelor din toate secțiile de votare pentru alegerile parlamentare, iar PSD se află pe prima poziţie atât la Senat, cât şi la Camera Deputaţilor, pe locurile următoare aflându-se AUR şi PNL.
Reprezentanţii BEC au declarat, luni, că pentru Senat, din totalul de 20059 secţii de votare, organizate în ţară şi în străinătate, pe primul loc se află PSD, cu 22,30 %, urmat de Alianţa pentru Unirea Românilor, cu 18,3%, pe poziţia a treia se află Partidul Naţional Liberal, cu 14,28%.
Pe următoarele poziţii se află: Uniunea Salvaţi România, cu 12,26%, Partidul SOS România, cu 7,76%, Partidul Oamenilor Tineri, cu 6,39% și Uniunea Democrată Maghiară din România, cu 6,38%.
La Camera Deputaţilor, pe prima poziţie se află PSD, cu 21,96%, iar pe locurile următoare se află AUR, cu 18,01%, PNL a obţinut 13,20%, USR, 12,40%, Partidul SOS România, cu 7,36%, Partidul Oamenilor Tineri, cu 6,46% și UDMR, cu 6,34%.
DATELE COMPLETE AICI.
Evenimente
Ordonanța trenuleț, în vigoare de la anul. Care sunt modificările principale
Ordonanța „trenuleț” pregătită de Guvern vine cu noi modificări fiscale care vor intra în vigoare din 2025.
Documentul obținut de HotNews.ro și analizat de jurnaliști arată că, de la 1 ianuarie, în privința e-Factura, identificarea prin CNP devine opțională. Practic, se reglementează înscrierea pe factură a unui cod format din 13 cifre de zero în locul codului de identificare fiscală a beneficiarului – persoană fizică, dacă acesta nu comunică niciun cod. Documentul mai prevede restrângerea operațiunilor pentru care este obligatorie utilizarea sistemului național e-Factura numai la operațiunile cu locul livrării/prestării din punct de vedere al TVA în România.
În acest sens se elimină excepția de la obligația utilizării sistemului național RO e–Factura pentru facturile simplificate (altele decât bonurile fiscale), și se introduce obligația referitoare la înscrierea în facturile emise pentru operațiunile realizate în baza unor contracte de achiziții publice/sectoriale etc. a codurilor CPV corespunzătoare din nomenclatorul de referinţă în domeniul achiziţiilor publice.
Fiindcă toate facturile emise în relația B2C (n.r. business-to-consumer, facturile emise de societăți comerciale persoanelor fizice) vor fi raportate în sistem de la 1 ianuarie 2025, se abrogă prevederile referitoare la utilizarea sistemului RO e-Factura pentru facturile emise pentru vouchere de vacanţă titularilor acestora. Totodată, se instituie obligația înscrierii în facturile simplificate și a codului de înregistrare în scopuri de TVA sau a codului de identificare fiscală al beneficiarului, în cazul în care acesta este o persoană impozabilă ori o persoană juridică neimpozabilă, informație necesară în contextul obligațiilor instituite în legătură cu utilizarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura pentru aceste facturi.
În ceea ce privește RO e-Transport, proiectul prevede amânarea intrării în vigoare a e-Transport pentru operatorii economici autorizați (AEO) până la 31 martie 2025.
Amintim aici că Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 69/2024, publicată în Monitorul Oficial nr. 582 din 21 iunie 2024, extinde utilizarea sistemului RO e-Factura și pentru tranzacțiile B2C. Conform OUG nr. 69/2024, în perioada 1 iulie 2024 – 31 decembrie 2024, utilizarea sistemului RO e-Factura în relația B2C a a fost și este opțională, devenind obligatorie începând cu 1 ianuarie 2025. Fac excepție facturile simplificate emise conform art. 319 alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Noi schimbări și la e-TVA
Proiectul de ordonanță propune amânarea obligației persoanelor impozabile de transmitere a rezultatului verificărilor realizate asupra diferențelor comunicate prin „Notificarea de conformare RO e-TVA” de către ANAF, și implicit a sancțiunii pentru neîndeplinirea acestei obligații, de la 1 ianuarie 2025 la 1 iulie 2025.
Se va clarifica, spune documentul, TVA colectate prin autofacturare, în cazul obiectivelor de investiții din cadrul unor programe de interes public sau social, finanțate din fonduri publice, care sunt predate gratuit beneficiarilor, în sensul că persoanele impozabile care implementează astfel de programe și au dedus TVA pentru achiziții, trebuie să emită o autofactură (CNI). Tot prin această ordonanță se desemnează autoritatea să reprezinte România în cadrul procedurii comune de achiziții publice între Comisia Europeană și statele membre, a platformei centrale comune declaranților autorizați CBAM, destinată vânzării certificatelor CBAM (mecanismului de ajustare a carbonului la frontieră).
Obligația persoanelor impozabile de a transmite rezultatul verificărilor asupra diferențelor comunicate prin „Notificarea de conformare RO e-TVA” de către ANAF, precum și sancțiunile aferente neîndeplinirii acestei obligații, sunt reglementate de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 70/2024. Conform acestei ordonanțe, intrarea în vigoare a obligației de transmitere a răspunsului la notificare a fost stabilită pentru data de 1 ianuarie 2025, respectiv 1 august 2025 pentru persoanele impozabile care aplică sistemul TVA la încasare.
Evenimente
Megafuziune pe piața de energie din România. Cum va funcționa noul distribuitor
Rețele Electrice România este noua companie de pe piața de energie de la noi, apărută în urma fuziunii dintre trei mari distribuitori de energie electrică din Banat, Dobrogea și Muntenia.
Companiile de distribuție a energiei electrice care sunt parte a grupului PPC în România au anunțat că au fuzionat sub denumirea de Rețele Electrice România. PPC a motivat decizia explicând că scopul este optimizarea operațiunilor specifice la nivelul celor 3 regiuni – Banat, Dobrogea și Muntenia, iar acest lucru va avea loc, a explicat compania, prin eficientizarea modului de alocare a resurselor și reducerea complexității administrative.
Cum va funcționa noul distribuitor de energie
Rețele Electrice România va asigura în continuare serviciul de distribuție a energiei electrice în București și județele Ilfov, Giurgiu, Constanța, Tulcea, Ialomița, Călărași, Caraș-Severin, Timiș, Hunedoara și Arad. Clienții vor continua să beneficieze de servicii pe care le vom îmbunătăți continuu, de tehnologii avansate în distribuția de energie electrică și de soluții digitale tehnice și pentru interacțiunea cu compania, spun reprezentanții PPC.
„Rețelele digitalizate și reziliente sunt esențiale pentru a oferi clienților serviciile adaptate la noile realități ale tranziției energetice, cu consum sporit la nivelul locuințelor, producție de energie în mod descentralizat la prosumatori sau mobilitate electrică. Prin fuziunea companiilor noastre, vom îmbunătăți eficiența operațională pe termen mediu și lung, ceea ce ne va permite să accelerăm modernizarea rețelelor de distribuție și să contribuim esențial la tranziția energetică a României,” a declarat Mihai Pește, Director General al Rețele Electrice România, potrivit Financial Intelligence.
Totodată, centrele de contact cu clienții rămân neschimbate, precum și numerele de telefon de contact. De asemenea, compania a lansat un nou website Rețele Electrice România, care oferă posibilitatea, printre altele, verificarea unei eventuale întreruperi de curent electric programată sau accidentală.
-
Uncategorizedacum 2 zile
Reparăm, izolăm, construim – Acoperișuri care rezistă o viață!
-
Evenimenteacum o zi
Mega criza economică ce bate la ușă, despre care nimeni nu suflă o vorbă. Colaps major pentru cele mai mari economii ale lumii
-
Evenimenteacum o zi
Cum ar putea să bage Donald Trump în groapă industria auto internațională. Măsuri economice șoc
-
Evenimenteacum 24 de ore
CNA, NOI PRESIUNI: ȘEDINȚĂ SPECIALĂ PENTRU REALITATEA PLUS, ÎN ZIUA VOTULUI. ANCA ALEXANDRESCU: V-AU AMENDAT PE VOI, CEI CARE AȚI VOTAT! NU NE ÎNCHID GURA!
-
Evenimenteacum o zi
EXIT-POLL ALEGERI PARLAMENTARE 2024. PRIMELE REZULTATE SUNT PE REALITATEA.NET – PUTEREA VOTULUI ÎN CIFRE
-
Evenimenteacum 21 de ore
EXIT-POLL ALEGERI PARLAMENTARE 2024. REZULTATELE VOTULUI AU FOST FĂCUTE PUBLICE – PSD CÂȘTIGĂ ALEGERILE. PARTIDELE SUVERANISTE SOS ȘI POT, PESTE PRAGUL DE 5%
-
Retailacum 10 ore
Cutie pentru prânz Koken – practică și durabilă
-
Evenimenteacum 11 ore
Șomajul, în scădere ușoară, în luna octombrie. În continuare, tinerii sunt cei mai afectați