​Victorie de etapă pentru Tesla privind sistemul Autopilot: Un judecător decide că proprietarii trebuie să apeleze la mediere

0
78

Un judecător american a hotărât că un grup de proprietari de vehicule trebuie să continue plângerile conform cărora compania a indus în eroare în legătură cu funcțiile Autopilot în cadrul unei medieri, mai degrabă decât în instanță, potrivit Reuters.

Autopilot pe Tesla Model 3Foto: Melpomenem, Dreamstime.com

Decizia înseamnă că Tesla nu va trebui să se confrunte cu acțiuni colective în numele unor grupuri mult mai mari de proprietari de vehicule.

Judecătorul districtual Haywood Gilliam din Oakland, California, a declarat, într-o decizie emisă sâmbătă, că patru proprietari de Tesla care au intentat o acțiune colectivă propusă anul trecut au fost de acord cu medierea atunci când au acceptat termenii și condițiile acesteia în timp ce cumpărau vehicule prin intermediul unui site web Tesla.

Un al cincilea reclamant care nu a semnat un acord de arbitraj a așteptat prea mult timp pentru a intenta un proces, a decis Gilliam, respingând pretențiile acelui reclamant.

Andrew Kirtley, avocatul unora dintre reclamanți, a declarat că este pregătit să depună mii de cazuri individuale de arbitraj în numele clienților Tesla.

„Este revelator faptul că Tesla nu vrea să își apere practicile de marketing în public, în fața unei instanțe publice, dar în schimb a luptat pentru ca mai multe dintre aceste reclamații să fie trimise la mediere”, a declarat Kirtley.

Tesla este acuzată că a făcut în mod repetat declarații false, indicând că tehnologia sa de sisteme avansate de asistență pentru șoferi (ADAS) era pe punctul de a livra vehicule cu conducere complet autonomă.

Toți reclamanții au declarat că au plătit mii de dolari pentru a achiziționa tehnologia opțională ADAS atunci când au cumpărat mașini Tesla între 2017 și 2022.

Dar, în loc să își respecte promisiunile, tehnologia Tesla nu a fost fiabilă și a dus la accidente, răniri și decese, au susținut reclamanții.

Tesla a negat că ar fi comis vreo infracțiune. Compania a cerut trimiterea cererilor la mediere.

Sâmbătă, Gilliam a respins afirmațiile reclamanților potrivit cărora acordurile semnate de patru dintre reclamanți nu pot fi puse în aplicare.

Decizia a fost luată în mijlocul primului proces din SUA privind acuzațiile potrivit cărora funcția Autopilot a Tesla a dus la un deces, deoarece se baza pe o tehnologie experimentală netestată care nu ar fi trebuit să fie vândută publicului.

Reclamanții din acel proces, desfășurat la tribunalul statului California, susțin că sistemul Autopilot a făcut ca un Model 3 să părăsească o autostradă în apropiere de Los Angeles la 105 km/h (65 mph), să lovească un palmier și să ia foc, ucigând proprietarul și rănind doi pasageri.

Tesla a declarat că accidentul a fost rezultatul unei erori a șoferului.

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) a cerut în luna iulie informații suplimentare de la Tesla despre sistemul său de asistență la condus Autopilot, amenințând constructorul auto american cu o amendă consistentă dacă nu se conformează, potrivit unui document consultat joi de AFP.

Solicitarea, datată 3 iulie, se referă la obținerea de date privind modificările aduse de Tesla sistemului Autopilot, al cărui aspect de siguranță este examinat de autoritatea de reglementare încă din 2021. (Foto: Melpomenem, Dreamstime.com)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here