Stiri economice
Ungaria nu se grăbeşte să adere la zona euro

‘La fel ca cehii sau polonezii, nu vom intra în anticamera pentru adoptarea monedei euro. Aceasta este o poziţie favorabilă şi depinde de noi să decidem când vom face următorul pas’ a spus Varga, adăugând că Ungaria ar trebui de asemenea să aştepte să vadă care este rezultatul dezbaterilor cu privire la adâncirea integrării statelor membre din zona euro.
Banca Naţională a Ungariei a apreciat şi ea că ţara nu ar trebui să adere la euro înainte ca economia să fie suficient de puternică.
Mecanismul ERM II (mecanismul ratelor de schimb – n. r.) prevede că evoluţia cursului de schimb al monedei unei ţări candidate trebuie să rămână într-un interval de variaţie de plus/minus 15% faţă de un nivel central agreat, timp de doi ani înainte de adoptarea euro.
Cinci dintre fostele state comuniste care sunt acum membre ale UE – Slovenia, Slovacia, Estonia, Letonia şi Lituania – au intrat deja în zona euro.
Preşedintele Klaus Iohannis a declarat vineri cu privire la adoptarea de către România a monedei euro în 2024 că ‘temporar’ ţara noastră a ieşit din marja de conformare, dar că lucrurile se pot corecta dacă există voinţă politică guvernamentală. ‘În acest moment şi temporar am ieşit din marja de conformare, dar lucrurile se pot corecta dacă se doreşte politic şi aici este nevoie de o voinţă politică guvernamentală, nota bene’, a afirmat şeful statului, la Bruxelles, întrebat dacă 2024 este un termen realist pentru adoptarea euro de către România.
Executivul a adoptat miercuri Ordonanţa de Urgenţă privind constituirea Comisiei naţionale de fundamentare a planului de adoptare a monedei euro, care va prezenta până pe 15 noiembrie spre asumare politică atât calendarul, cât şi planul naţional de adoptare a monedei euro. AGERPRES
Evenimente
Experții anunță apocalipsa: Banca Națională a României pregătește un scenariu de criză VIDEO
Economistul Adrian Negrescu lansează un avertisment dur: România se îndreaptă spre o criză financiară, iar guvernul continuă să cheltuie fără limită.
Economistul Adrian Negrescu lansează un avertisment dur: România se îndreaptă spre o criză financiară, iar guvernul continuă să cheltuie fără limită.
Într-o intervenție explozivă, la REALITATEA PLUS, acesta a dezvăluit că țara noastră a încheiat un nou aranjament cu Banca Centrală Europeană și are la dispoziție 4,5 miliarde de euro pentru situații de urgență. Acesta crede că banii din buget nu ne vor ajunge și spune că vom ajunge pe mâna Fondului Monetar Internațional.
Evenimente
CALCULE. De unde ia statul român banii necesari pentru creșterea promisă a pensiilor?
Urmează o săptămână decisivă pentru pensionarii cu venituri mici. Potrivit unor surse guvernamentale, Executivul va decide cum se împart cele două miliarde de lei și la câți seniori ajung banii.
Între timp, haosul recalculării e departe de final. Mii de oameni nu au primit deciziile, iar alții depun adeverințele pentru mica recalculare.
Simulările arată că majorarea care ar putea veni în primăvară nu va acoperi costul pe care seniorii îl plătesc firmelor de arhivare. Spre exemplu, cei care au lucrat în acord global ar putea primi în plus 300 de lei.
Evenimente
Revine taxa auto pentru mașini poluante. Peste 8 milioane de mașini, vizate de noul impozit
România va fi nevoită să adopte „legea taxării mijloacelor de transport poluante”. Chiar dacă detaliile sunt încă neclare, noua taxă auto este o condiție pentru accesarea fondurilor PNRR. Peste 8 milioane de mașini sunt vizate.
Cererea de plată numărul 4 din PNRR, care ar trebui depusă în luna iunie, include reforma fiscală prevăzută și în planul fiscal, dar și un jalon privind taxarea mijloacelor de transport poluante, o măsură similară cu taxele auto din trecut și cu un impact potențial ridicat, având în vedere cât de multe mașini vechi sunt înmatriculate în România.
Reforma fiscală, care presupune ca Banca Mondială să prezinte Guvernului scenarii de măsuri fiscale iar acestea să fie adoptate, este parte din cererea de plată numărul 4 și din planul fiscal, unde termenele de plată sunt menționate clar, a explicat, într-un interviu acordat profit.ro, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș.
Ministrul anunțase, la finalul lunii ianuarie, că România va depune, în iunie-iulie, la Comisia Europeană, o cerere de accesare a unei noi tranșe în valoare de 2,7 miliarde de euro din PNRR, cerere condiționată de o serie de reforme precum legea taxării mijloacelor de transport poluante.
„Este o transpunere de Directivă a Uniunii Europene, toate statele membre au obligaţia transpunerii directivei şi, odată cu aceasta, o schimbare a mecanismului de impozitare pentru mijloacele de transport, astfel încât cele poluante vor plăti această taxă privind certificatele ITS şi emisiile proporţional cu nivelul de poluare”, a declarat ministrul.
-
Evenimenteacum 2 zile
Ianuarie, lună slabă pentru dealerii auto din România. Vânzările de mașini noi, în scădere față de anul trecut
-
Evenimenteacum 2 zile
BUGET 2025. Tanczos Barna recunoaște că Guvernul nu are banii promiși seniorilor României VIDEO
-
Evenimenteacum o zi
Bogdan Chirițoiu, Consiliul Concurenței, despre achiziția E.ON: „Cred că se va ajunge în CSAT”
-
Evenimenteacum o zi
Compania MVM din Ungaria crede că va pune mâna pe E.ON România până la vară
-
Evenimenteacum o zi
Bursa de la București a închis pe verde. Indicii se află pe o pantă ascendentă
-
Evenimenteacum o zi
Dumincă, ora 21:00, la Culisele Statului Paralel. Ediție incenidară cu Sorin Ovidiu Vîntu. Scena politică, dinamitată: cum a ajuns Iohannis la Cotroceni și de ce nu vrea să plece – VIDEO
-
Evenimenteacum 21 de ore
Călin Georgescu demască o înșelătorie. Președintele ales NU deține o criptomonedă cu numele său
-
Evenimenteacum 18 ore
O cunoscută bancă se retrage de pe piața românească. Ce se întâmplă cu cei care au conturi acolo