Connect with us

Stiri economice

27 de noi avioane, reconectarea vestului României cu Chișinău, curse intercontinentale

Publicat

pe

„Le avem în programul de guvernare. Eu spun că în următoarele luni vom avea deja primele aeronave venite în ţară. Pe moment, două (aeronave vin – n. r.), după aceea restul ce se concretizează pentru că acum am închis o licitaţie care se va concretiza în cifre”, a afirmat, la Iaşi, Wolff Werner – Wilhelm. 

Reînnoirea de urgenţă a flotei TAROM prin achiziţionarea în leasing a unui număr de 27 de aeronave moderne şi deschiderea de noi rute zonale sau unele de lung curier înspre America sau Asia se află printre măsurile menite a repune compania în elita „ambasadorilor României”, potrivit noului Program de guvernare 2018 – 2020, publicat în ianuarie. 

De asemenea, este prevăzută realizarea de urgenţă a unei evaluări riguroase a personalului companiei, dar şi atragerea unui număr cât mai mare de pasageri, repoziţionând TAROM ca lider zonal. 

Reînnoirea de urgenţă a flotei TAROM prin achiziţionarea în rate (leasing) a 27 de aeronave moderne cu un consum scăzut de combustibil şi poluare fonică cât mai redusă, în perioada 2018 – 2020, uniformizarea flotei de avioane, care ar reduce mult cheltuielile de mentenanţă şi readucerea departamentului tehnic la acele cote europene şi internaţionale de a asigura mentenanţă atât pentru compania TAROM, cât şi pentru alte companii din zonă, sunt măsuri prevăzute de guvernanţi pentru redresarea companiei naţionale de transport aerian. 

Compania TAROM lansează duminică cursa Iaşi – Timişoara, cu o frecvenţă de operare de 4 zboruri dus-întors pe săptămână, la preţuri care pornesc de la 20 de euro cu toate taxele incluse. Compania are, de asemenea, în plan să reconecteze vestul României de Chişinău, dar şi de Constanţa, iar pe plan extern sunt perspective pentru lansarea zborurilor către New York şi Beijing, a declarat pentru Agerpres, directorul general al companiei, Wolff Werner – Wilhelm. 

„Pe plan intern dorim să reconectăm vestul ţării de Chişinău, dorim să reconectăm şi Constanţa de vestul ţării pentru ca oamenii să aibă posibilitatea de a ajunge la mare în condiţii normale”, a spus şeful TAROM.

Întrebat dacă sunt şanse să se deschidă rute către New York şi Beijing, aşa cum s-a afirmat în ultimul timp şi cum este menţionat în programul de guvernare, Wolff Werner – Wilhelm a răspuns: „Se lucrează la acestea”. 

„Este în perspectivă”, a adăugat el pentru Agerpres.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Premieră în piața financiară. Cea mai mare emisiune de obligațiuni de la o companie de stat

Publicat

pe

 Romgaz a anunțat prima emisiune de obligațiuni demarată de o companie cu capital majoritar de stat și că acesta este, probabil, cel mai mare program de acest fel pentru mediul corporativ românesc.

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, afirmă vineri, pe pagina sa de socializare, că Romgaz a anunțat prima emisiune de obligațiuni demarată de o companie cu capital majoritar de stat și că acesta este, probabil, cel mai mare program de acest fel pentru mediul corporativ românesc, conform Mediafax.

„Programul record de 1,5 miliarde euro vizează ridicarea finanțării necesare pentru susținerea planului de investiții, inclusiv marele proiect Neptun Deep. Se lansează astfel cea mai mare emisiune de obligațiuni din partea unei companii cu capital majoritar de stat. Acest demers vine după ce compania a obținut anterior un rating excelent din partea Fitch (BBB- investment grade), un demers pe care l-am susținut personal în mai multe discuții cu agenția de rating”, arată Sebastian Burduja într-o postare pe Facebook.

El a caracterizat Romgaz într-un singur cuvânt – curaj – și a dat trei argumente în acest sens.

„Investiția de 2 miliarde de euro în Neptun Deep. Proiectul e în grafic și ne va asigura locul I în UE la producția de gaz, dublând producția de gaz românesc. Rămâne să îi dăm valoare adăugată cât mai mare în economie, prin investiții în fabrici de medicamente, îngrășăminte și producția de energie electrică în grupuri pe gaz. Și da, avem peste 3500MW în lucru, de la Mintia la Ișalnița, Turceni, Iernut și Midia, plus modernizarea CET-urilor care încă utilizează cărbune și vor trece pe gaz (Craiova). Și da, nu ne vom lăsa și vom duce la bun sfârșit acest proiect, chiar dacă deranjăm multe interese, dovadă fiind sabotajul constant al unor organizații”, spune ministrul.

Un al doilea argument este reluarea explorărilor la Caragele, cel mai mare zăcământ de gaz pe uscat din România: „Program de investiții de 1 miliard de lei. Așteptăm vești bune până la finalul anului”.

De asemenea, el susține că un alt argument este deblocarea proiectului de la Iernut, după ani de zile: „Suntem în șantier, lucrăm cu antreprenorul spaniol pentru a pune in funcțiune măcar jumătate din capacitate pana la finalul anului”.

Citeste in continuare

Evenimente

Criză în industria auto. Volkswagen apelează la ajutoarele din partea guvernului Germaniei

Publicat

pe

Industria auto trece prin clipe destul de dificile, iar ultimii 3 ani au fost presărați numai cu crize majore. Mai nou, Volkswagen anunță că va concedia cel puțin 3.000 de angajați de a fabricile sale din Germania.

Constructorul german se înfruntă acum cu una din cele mai dificile perioade din existența sa. Mai devreme în luna septembrie, directorul financiar al mărcii de la Wolfsburg, Arno Antlitz, a declarat că Volkswagen mai are doar 2 ani pentru a se salva pe plan financiar. Din această cauză, Volkswagen a anunțat că va reduce numărul său de angajați la cel puțin 6 uzine germane. Mai mult, marca germană ia în considerare inclusiv închiderea unor fabrici pentru a reduce costurile.

Acum, guvernul german ia în calcul să sprijine Volkswagen în viitorul apropiat. Anunțul a fost făcut de către Robert Habeck, vicecancelarul și ministrul economiei din Germania. Habeck a declarat foarte scurt că „Volkswagen are o importanță esențială pentru Germania.”

Alături de acest anunț, a mai apărut în presa germană o informație conform căreia Volkswagen se pregătește să concedieze 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Asta ar însemna o reducere de 10% a forței de muncă.

Aceste informații au fost, însă, negate de un purtător de cuvânt al sindicatului, care a precizat că aceste cifre „nu au nicio bază și sunt pur și simplu un nonsens.”

Săptămâna viitoare vor începe negocieri între Volkswagen și sindicatul muncitorilor pentru viitorul angajaților. Constructorul de la Wolfsburg a anulat un acord semnat în 1994 care prevedea garantarea locurilor de muncă ale angajaților săi până în 2029.

Citeste in continuare

Evenimente

Ciolacu, după previziunile Fitch privind DEFICITUL excesiv: „Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții” – VIDEO

Publicat

pe

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, vineri, că rectificarea bugetară din acest an este pozitivă. De asemenea, șeful guvernului a anunțat că deficitul bugetar este „sustenabil”, în ciuda unor estimări pesimiste lansate cu doar o zi înainte de către agenția de rating financiar Fitch.

Este pozitivă și pe venituri, plus că se crește deficitul. E normal că este un surplus. (…) Deficitul bugetar la 6.9% sustenabil, ținând cont că 84% din deficit merge în zona de investiții. Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții. La fel a făcut și Germania, și Italia, și Franța. Nu a fost un capăt de țară. (…) În schimb, când a fost un filosof prim-ministru și am avut 9,2 deficit investițiile erau undeva la 1,75%. Vă dați seama cât era pe consum? Acum marja de consum este foarte limitată și asta este important să menținem”, a afirmat Ciolacu.

https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=314&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FCiolacuMarcel%2Fvideos%2F1057607059706592%2F&show_text=false&width=560&t=0

România ar putea fi nevoită să îngheţe cheltuielile pentru a-şi reduce deficitul, au avertizat zilele trecute analiștii de la agenţia de evaluare financiară Fitch. 

România ar putea fi nevoită să înghețe cheltuielile, din cauza deficitului. Ce se întâmplă cu măririle de pensii și salarii?

Citeste in continuare

Trending