Connect with us

Stiri economice

Cea mai coruptă țară din UE ne dă lecții. Românii sunt uimiți când trec pe aici

Publicat

pe

Bulgaria este cea mai corupt stat membru al Uniunii Europene conform clasamentului organizaţiei Transparency International. Cu toate acestea bulgarii ne-au luat-o înainte când vine vorba de infrastructură. 

Deşi au început în acelaşi an demersurile pentru modernizarea şoselelor de centură din jurul celor mai importante oraşe ale lor, respectiv în 2007, Bulgaria s-a mişcat mai repede decât România.

După 9 ani, nu numai că în jurul Sofiei se poate circula aproape peste tot pe şosea modernă, dar aceasta este şi cu cinci benzi pe sens. Spre comparaţie, pe Centura Bucureşti, abia a fost largită la două benzi pe sens o secţiune de 20 de kilometri din cei 72 de kilometri în total.

 

Gara de Nord din Bucureşti este monument istoric. Gara Centrală din Sofia a fost construită în perioada comunistă, având arhitectură sovietică. Şi totuşi, aceasta din urmă a fost modernizată, tot cu fonduri europene, aşa că acum are un aspect modern, cu scări rulante şi tabele electronice. La Bucureşti, în gara centrală a oraşului poţi vedea la tot pasul  tarabe cu vânzători de şosete şi chiloţi chinezeşti, ca să nu mai vorbim de mizeria prezentă la tot pasul. În pas cu vremurile, bulgarii au trecut de la francofonie la engleză, aşa că pe frontispiciu scrie acum „Sofia Central Station”, în loc de „Gare Centrale Sofia”, ca acum 20 de ani, scrie RL.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Criză în industria auto. Volkswagen apelează la ajutoarele din partea guvernului Germaniei

Publicat

pe

Industria auto trece prin clipe destul de dificile, iar ultimii 3 ani au fost presărați numai cu crize majore. Mai nou, Volkswagen anunță că va concedia cel puțin 3.000 de angajați de a fabricile sale din Germania.

Constructorul german se înfruntă acum cu una din cele mai dificile perioade din existența sa. Mai devreme în luna septembrie, directorul financiar al mărcii de la Wolfsburg, Arno Antlitz, a declarat că Volkswagen mai are doar 2 ani pentru a se salva pe plan financiar. Din această cauză, Volkswagen a anunțat că va reduce numărul său de angajați la cel puțin 6 uzine germane. Mai mult, marca germană ia în considerare inclusiv închiderea unor fabrici pentru a reduce costurile.

Acum, guvernul german ia în calcul să sprijine Volkswagen în viitorul apropiat. Anunțul a fost făcut de către Robert Habeck, vicecancelarul și ministrul economiei din Germania. Habeck a declarat foarte scurt că „Volkswagen are o importanță esențială pentru Germania.”

Alături de acest anunț, a mai apărut în presa germană o informație conform căreia Volkswagen se pregătește să concedieze 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Asta ar însemna o reducere de 10% a forței de muncă.

Aceste informații au fost, însă, negate de un purtător de cuvânt al sindicatului, care a precizat că aceste cifre „nu au nicio bază și sunt pur și simplu un nonsens.”

Săptămâna viitoare vor începe negocieri între Volkswagen și sindicatul muncitorilor pentru viitorul angajaților. Constructorul de la Wolfsburg a anulat un acord semnat în 1994 care prevedea garantarea locurilor de muncă ale angajaților săi până în 2029.

Citeste in continuare

Evenimente

Ciolacu, după previziunile Fitch privind DEFICITUL excesiv: „Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții” – VIDEO

Publicat

pe

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, vineri, că rectificarea bugetară din acest an este pozitivă. De asemenea, șeful guvernului a anunțat că deficitul bugetar este „sustenabil”, în ciuda unor estimări pesimiste lansate cu doar o zi înainte de către agenția de rating financiar Fitch.

Este pozitivă și pe venituri, plus că se crește deficitul. E normal că este un surplus. (…) Deficitul bugetar la 6.9% sustenabil, ținând cont că 84% din deficit merge în zona de investiții. Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții. La fel a făcut și Germania, și Italia, și Franța. Nu a fost un capăt de țară. (…) În schimb, când a fost un filosof prim-ministru și am avut 9,2 deficit investițiile erau undeva la 1,75%. Vă dați seama cât era pe consum? Acum marja de consum este foarte limitată și asta este important să menținem”, a afirmat Ciolacu.

https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=314&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FCiolacuMarcel%2Fvideos%2F1057607059706592%2F&show_text=false&width=560&t=0

România ar putea fi nevoită să îngheţe cheltuielile pentru a-şi reduce deficitul, au avertizat zilele trecute analiștii de la agenţia de evaluare financiară Fitch. 

România ar putea fi nevoită să înghețe cheltuielile, din cauza deficitului. Ce se întâmplă cu măririle de pensii și salarii?

Citeste in continuare

Evenimente

Experta BARCARI a găsit greșeli HALUCINANTE la recalcularea pensiilor. Așa ceva nu se poate! – VIDEO

Publicat

pe

Liderii pensionarilor acuză că recalcularea a venit la pachet cu erori grave. Seniorii au primit decizii greșite, iar acum, cei mai mulți vor să le conteste în instanță. Experta în pensii Dorina Barcari a demonstrat, în direct, la tablă, o astfel de eroare uriașă.

Experta în pensii Dorina Barcari, ministrul propus de partidul lui George Simion, spune că legea are deja prea multe probleme și cere un act normativ nou. Ea susține că guvernanții ar fi trebuit să atașeze și buletinul de calcul, pentru că există unele decizii care, în absența unei explicații scrise, par absolut ilogice. Barcari a exemplificat, pe o decizie de pensie reală, o astfel de eroare uriașă.

https://youtube.com/watch?v=5UfBfrrlDws%3Fsi%3DUYOaYFAzH8VEsIrk

Recalculare pensii. Românii cu grupe de muncă, dezavantajați în noua lege. Cum s-a ajuns la această situație: explicații Dorina Barcari

Expert în pensii, semnal de alarmă: MANEVRA din noua lege – PENSIILE au fost TĂIATE din cauza erorilor funcționarilor. Șirul greșelilor din sistem

Citeste in continuare

Trending