Connect with us

Stiri economice

Noua generație Volkswagen Touareg, vedetă incontestabilă la SIAB 2018

Publicat

pe

ustificată de poziţionarea ca primă piaţă la nivel mondial, premiera mondială din China a fost urmată, după doar câteva ore, de prezentarea pe cea de-a treia piaţă europeană a modelului, România. Surpinzător pentru mulţi, clienţii autohtoni au propulsat România pe locul al treilea din Europa – după Germania şi Marea Britanie – în clasamentul vânzărilor modelului Volkswagen Touareg.

Cu o conectivitate de vârf şi o combinaţie unică de sisteme de asistenţă, confort, iluminare şi multimedia, Touareg îşi confirm titulatura de navă-amiral. Cel mai avansat Volkswagen în acest moment, SUV-ul este confortabil şi dinamic şi are potenţialul de a naşte pasiuni în rândul şoferilor care apreciază tehnologia şi pun preţ pe design, chiar dacă aceştia conduc automobile premium. Astfel, în opinia oficialilor mărcii, este foarte probabil ca modelul să atragă numeroşi clienţi din grupuri-ţintă noi.

 

Odată cu noul Touareg, Volkswagen prezintă pentru prima dată „Innovision Cockpit” sistem care constă într-o unitate de comandă integral digitalizată. Aceasta îmbină instrumentele digitale de bord (Digital Cockpit cu display de 12 inci) cu sistemul multimedia de top Discover Premium (cu ecran de 15 inci) unindu-le într-o singură unitate care permite utilizarea tuturor funcţiilor, oferă informaţii, permite comunicarea şi asigură divertisment. „Innovision Cockpit” funcţionează aproape integral fără taste sau butoane clasice. 

Cu „Innovision Cockpit”, şoferul poate adapta sistemele de asistenţă şi setările dinamice şi de confort, pentru a corespunde preferinţelor proprii. Noul Touareg poate fi astfel configurat ca un smartphone pentru a satisface preferinţele şi nevoile personale ale fiecăruia. Acest lucru este posibil datorită numărului mare de sisteme şi programe interconectate, controlate prin intermediul interfeţei digitale şi a volanului multifuncţional.

Potrivit Volkswagen, Touareg oferă cea mai largă gamă de sisteme de asistenţă, de control a caracteristicilor dinamice şi de dotări pentru confort integrată vreodată într-un autovehicul al mărcii. Printre acestea se numără tehnologii precum: funcţia de asistenţă pentru vizibilitatea pe timp de noapte numită Nightvision (detectează pe timp de noapte persoanele şi animalele cu ajutorul camerei cu infraroşu), asistentul pentru ambuteiaje şi porţiuni de drum în lucru (accelerare, frânare şi direcţie parţial automatizate şi menţinerea benzii de rulare la viteze de până la 60 km/h), asistentul pentru intersecţii (reacţionează la vehiculele care intersectează Touareg în partea din faţă), direcţia activă pentru tracţiunea integrală (astfel Touareg devine la fel de manevrabil ca un automobil compact), noul sistem electromecanic de preîntâmpinare a răsturnării cu braţe stabilizatoare controlate electro-mecanic, farurile IQ.Light – LED-Matrix (lumini de drum şi de întâlnire controlate interactiv cu ajutorul camerei video) şi display-ul head-up proiectat direct pe parbriz. 

Şoferul dispune la bordul modelului Touareg de toate aceste sisteme, prin intermediul unei singure interfeţe. Sistemele sunt interconectate prin intermediul unei unităţi de comandă noi şi centralizate, lucrând neobservate în fundal. Călătoriile devin astfel mai sigure, mai confortabile şi mai intuitive ca niciodată.

 

Această a treia generaţie a modelului Touareg este mai lată şi mai lungă în comparaţie cu modelul precedent. Noile dimensiuni influenţează pozitiv atât proporţiile automobilului, cât şi spaţiul interior. Lungimea adiţională a permis, de exemplu, mărirea semnificativă a volumului portbagajului, de la 697 la 810 de litri (cu bancheta în poziţie normală). În ciuda suplimentării lungimii şi lăţimii, caroseria este cu 106 kg mai uşoară, maşina fiind realizată în proporţie de 48% din aluminiu şi 52% din oţeluri speciale.

Volkswagen lansează Touareg în Europa mai întâi cu două motoare diesel de 231 CP şi 286 CP. Ulterior va fi inclus în gamă un motor V6 alimentat cu benzină (340 CP), urmat de un turbodiesel V8 (421 CP).

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Premieră în piața financiară. Cea mai mare emisiune de obligațiuni de la o companie de stat

Publicat

pe

 Romgaz a anunțat prima emisiune de obligațiuni demarată de o companie cu capital majoritar de stat și că acesta este, probabil, cel mai mare program de acest fel pentru mediul corporativ românesc.

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, afirmă vineri, pe pagina sa de socializare, că Romgaz a anunțat prima emisiune de obligațiuni demarată de o companie cu capital majoritar de stat și că acesta este, probabil, cel mai mare program de acest fel pentru mediul corporativ românesc, conform Mediafax.

„Programul record de 1,5 miliarde euro vizează ridicarea finanțării necesare pentru susținerea planului de investiții, inclusiv marele proiect Neptun Deep. Se lansează astfel cea mai mare emisiune de obligațiuni din partea unei companii cu capital majoritar de stat. Acest demers vine după ce compania a obținut anterior un rating excelent din partea Fitch (BBB- investment grade), un demers pe care l-am susținut personal în mai multe discuții cu agenția de rating”, arată Sebastian Burduja într-o postare pe Facebook.

El a caracterizat Romgaz într-un singur cuvânt – curaj – și a dat trei argumente în acest sens.

„Investiția de 2 miliarde de euro în Neptun Deep. Proiectul e în grafic și ne va asigura locul I în UE la producția de gaz, dublând producția de gaz românesc. Rămâne să îi dăm valoare adăugată cât mai mare în economie, prin investiții în fabrici de medicamente, îngrășăminte și producția de energie electrică în grupuri pe gaz. Și da, avem peste 3500MW în lucru, de la Mintia la Ișalnița, Turceni, Iernut și Midia, plus modernizarea CET-urilor care încă utilizează cărbune și vor trece pe gaz (Craiova). Și da, nu ne vom lăsa și vom duce la bun sfârșit acest proiect, chiar dacă deranjăm multe interese, dovadă fiind sabotajul constant al unor organizații”, spune ministrul.

Un al doilea argument este reluarea explorărilor la Caragele, cel mai mare zăcământ de gaz pe uscat din România: „Program de investiții de 1 miliard de lei. Așteptăm vești bune până la finalul anului”.

De asemenea, el susține că un alt argument este deblocarea proiectului de la Iernut, după ani de zile: „Suntem în șantier, lucrăm cu antreprenorul spaniol pentru a pune in funcțiune măcar jumătate din capacitate pana la finalul anului”.

Citeste in continuare

Evenimente

Criză în industria auto. Volkswagen apelează la ajutoarele din partea guvernului Germaniei

Publicat

pe

Industria auto trece prin clipe destul de dificile, iar ultimii 3 ani au fost presărați numai cu crize majore. Mai nou, Volkswagen anunță că va concedia cel puțin 3.000 de angajați de a fabricile sale din Germania.

Constructorul german se înfruntă acum cu una din cele mai dificile perioade din existența sa. Mai devreme în luna septembrie, directorul financiar al mărcii de la Wolfsburg, Arno Antlitz, a declarat că Volkswagen mai are doar 2 ani pentru a se salva pe plan financiar. Din această cauză, Volkswagen a anunțat că va reduce numărul său de angajați la cel puțin 6 uzine germane. Mai mult, marca germană ia în considerare inclusiv închiderea unor fabrici pentru a reduce costurile.

Acum, guvernul german ia în calcul să sprijine Volkswagen în viitorul apropiat. Anunțul a fost făcut de către Robert Habeck, vicecancelarul și ministrul economiei din Germania. Habeck a declarat foarte scurt că „Volkswagen are o importanță esențială pentru Germania.”

Alături de acest anunț, a mai apărut în presa germană o informație conform căreia Volkswagen se pregătește să concedieze 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Asta ar însemna o reducere de 10% a forței de muncă.

Aceste informații au fost, însă, negate de un purtător de cuvânt al sindicatului, care a precizat că aceste cifre „nu au nicio bază și sunt pur și simplu un nonsens.”

Săptămâna viitoare vor începe negocieri între Volkswagen și sindicatul muncitorilor pentru viitorul angajaților. Constructorul de la Wolfsburg a anulat un acord semnat în 1994 care prevedea garantarea locurilor de muncă ale angajaților săi până în 2029.

Citeste in continuare

Evenimente

Ciolacu, după previziunile Fitch privind DEFICITUL excesiv: „Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții” – VIDEO

Publicat

pe

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, vineri, că rectificarea bugetară din acest an este pozitivă. De asemenea, șeful guvernului a anunțat că deficitul bugetar este „sustenabil”, în ciuda unor estimări pesimiste lansate cu doar o zi înainte de către agenția de rating financiar Fitch.

Este pozitivă și pe venituri, plus că se crește deficitul. E normal că este un surplus. (…) Deficitul bugetar la 6.9% sustenabil, ținând cont că 84% din deficit merge în zona de investiții. Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții. La fel a făcut și Germania, și Italia, și Franța. Nu a fost un capăt de țară. (…) În schimb, când a fost un filosof prim-ministru și am avut 9,2 deficit investițiile erau undeva la 1,75%. Vă dați seama cât era pe consum? Acum marja de consum este foarte limitată și asta este important să menținem”, a afirmat Ciolacu.

https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=314&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FCiolacuMarcel%2Fvideos%2F1057607059706592%2F&show_text=false&width=560&t=0

România ar putea fi nevoită să îngheţe cheltuielile pentru a-şi reduce deficitul, au avertizat zilele trecute analiștii de la agenţia de evaluare financiară Fitch. 

România ar putea fi nevoită să înghețe cheltuielile, din cauza deficitului. Ce se întâmplă cu măririle de pensii și salarii?

Citeste in continuare

Trending