Stiri economice
Avem ambiția de a vinde în 2020 în România peste 2.500 de mașini electrice
Cum aţi reuşit să aduceţi noul Touareg atât de repede la Bucureşti?
A fost puţin nororc. Asta pentru că deschiderea SIAB 2018 a avut loc în aceeaşi zi cu premiera de la Shanghai. Dar a contat foarte mult numărul de maşini vândute. Noi suntem a treia piaţă pentru Touareg din Europa, iar în acest an avem ca ţintă comercializarea a 1.000 de unităţi. Combinate, aceste două elemente ne-au dus la un rezultat benefic pentru români. Oricum, trebuie spus că pentru Volkswagen suntem o piaţă foarte importantă, mai ales când vorbim despre Touareg.
Ce va însemna noul Volkswagen Touareg pentru Porsche România?
Este o provocare atât pentru importator cât şi pentru distribuitori şi unităţile service. Este o maşină foarte tehnologizată şi complicată. Trebuie să explicăm foarte bine clienţilor toate detaliile legate de conectivitate, echipamente de divertisment şi sisteme de comandă şi control. Sunt convins că şi aşteptările clienţilor sunt foarte ridicate. Maşina vine cu câteva detalii importante care o plasează printre cele mai tehnologizate din segment. Aş menţiona aici roţile viratoare din spate şi suspensia pneumatică, elemente care reduc unghiul de bracaj la viteze mici şi asigură o dinamică de clasă compactă la viteze mari, în ciuda dimensiunilor vehiculului. Dar sunt multe alte echipamente interesante pe noul Touareg.
Cum aveţi în plan să atrageţi clienţii către acest model?
Cred că maşina îşi va atrage singură clienţii. Motorizările sunt noi şi mai puternice. Consider că varianta cu motor V6 de 286 CP va fi best-seller-ul gamei. Va veni în curând şi un alt diesel, tot V6, dar cu 231 CP. Apoi, cum spuneam, suspensia pneumatică, roţile viratoare din spate şi, mai ales, noul Innovision Cockpit, vor atrage mulţi clienţi. La noul bord, singurele butoane se află pe consola centrală. Apoi, farurile tip Matrix sunt interesante şi utile, dar şi restul sistemelor electronice.
Va fi o maşină scumpă?
Am început deja să luăm precomenzi. Primii 150 de clienţi vor putea achiziţiona varianta cu motorul care dezvoltă 231 CP cu preţul promotional de 42.990 de euro. Iar modelul cu propulsor V6 de 286 CP, Innovision Cockpit, faruri Matrix şi pachetul care conţine suspensia pneumatică şi roţile spate viratoare va costa 56.990 de euro. Vrobim despre preţuri cu TVA inclus.
Volkswagen Touareg îi atrage pe toţi, dar aveţi şi alte modele importante în stand.
Avem ID Buzz, un concept care va deveni model de serie în 2022. E deja aporbat de constructor. O altă noutate Volkswagen este conceptul Golf GTE Sport. În rest sunt aici toate modelele din gama noastră.
Am văzut şi o cupă.
Se află la standul nostru şi cupa Campionatului European de fotbal din 2020. Suntem parteneri ai evenimentului, dar nu ne vom rezuma la a transporta echipele şi oficialii, ci vom crea tot felul de programe menite să ajute fanii să ajungă la stadioane; car sharing, ride sharing, e-taxi. Tot în acel an vom lansa şi Volkswagen Neo, un urmaş al conceptului ID. Dacă tot vorbim despre maşini electrice, ambiţia noastră este ca, în 2020, să vindem în România peste 2.500 de unităţi. Deja am semnat contractual pentru ele cu fabrica.
Un plan ambiţios, dacă îmi permiteţi.
Foarte ambiţios, e drept. În 2020 vom avea însă ID Neo, ID Crozz care vor fi completate de e-Up! şi e-Golf.
Pentru a ajunge la cele 2.500 de unităţi vă bazaţi pe ajutorul statului, pe programul Rabla Plus, de exemplu?
Da şi nu. Eu spun mereu că diferenţa dintre medicament şi otravă e dată de dozaj. Rabla Plus este un program care trebuie să stimuleze achiziţia de maşini electrice până la momentul în care tehnologia va deveni accesibilă. Ca şi în domeniul IT, unde preţurile scad pe măsură ce tehnologia avansează şi devine de masă, ne aşteptăm ca şi preţurile maşinilor electrice să se reducă. Probabil că în trei – cinci ani preţurile maşinilor electrice vor fi cu 30% mai mici decât acum. În acel moment, teoretic, un program ca Rabla Plus ar trebui să înceteze. Sau să fie regândit. La fel cred şi despre programul Rabla Clasic din prezent. Ar trebui să dispară sau să fie regândit.
Cum vedeţi anul 2018 în privinţa vânzărilor de maşini Volkswagen?
În acest an planificăm vânzarea a 15.000 – 16.000 de maşini Volkswagen, iar în 2019 ne gândim chiar la 18.000 de vehicule. În 2020 sperăm să atjngem, sau chiar să depăşim, 20.000 de unităţi. Sunt ţinte de care vrem să ne ţinem cu dinţii. Sperăm să ne ajute şi conjunctura economică, desigur.
Dacă am înţeles bine în 2020 aveţi în plan ca peste 10% dintre maşinile Volkswagen vândute în România să fie electrice.
Aşa ne dorim.
Ce surprize mai pregăteşte Volkswagen în viitorul apropiat?
Marca va începe să comercializeze propriile staţii de încărcare pemtru maşini electrice. Nu vorbim despre o reţea proprie de staţii, ci despre echipamente de tip wallbox pentru domiciliul sau biroul clienţilor. Sunt staţii de încărcare denumite Moon, realizate în parteneriat cu Webasto. Le puteţi vedea la standul nostru de la SIAB.
Consideraţi că acest salon auto va fi un semnal important pentru clienţi? Marchează o revenire la vremurile bune ale pieţei auto?
SIAB nu a mai avut loc de peste zece ani. Noi ne-am impus o prezentare exemplară la acest eveniment. Suntem cea mai vândută marcă de import din România şi datorăm asta clienţilor, iar ei trebuie să înţeleagă cât îi apreciem. Tocmai de aceea am venit cu toată „artileria”. Pentru viitor ne aşteptăm la o evoluţie pozitivă a pieţei auto de la noi.
SIAB 2018 este, fără îndoială, un eveniment atractiv. Se putea mai bine?
Întotdeauna e loc de mai bine. Probabil că ar trebui o promovare mai mare şi ceva mai mult curaj al unor mărci de a solicita şi aduce modele noi. Clienţii români chiar merită aşa ceva. Cine pleacă de la premisa că trebuie să îşi scoată banii din vânzările de la un astfel de eveniment greşeşte.
Vorbiţi de costuri. Au fost mari costurile de organizare?
Dacă facem comparaţie cu ultimul salon la care am participat, costurile s-au dublat. Dar nu pentru că a costat mult spaţiul închiriat. Ne-a costat mult realizarea standurilor. Ele au fost desenate şi construite de cei din Germania. Noi doar le-am plătit. Iar noile modele şi tehnologii au necesitat suprafeţe de expunere pretenţioase şi, desigur, scumpe. Și în acest domeniu, tehnologia costă.
Îşi doresc românii tehnologie?
Studiile noatre asta arată. Mulţi români vor mai mult decât o maşină clasică. Sigur, vor exista clienţi care îşi vor dori o maşină simplă şi mai puţin costisitoare, dar vedem tot mai multe persoane care sunt dispuse să plătească pentru a avea un vehicul cât mai în pas cu tehnologia.
Mai multe detalii despre SIAB 2018 şi maşinile expuse la standurile importatorilor şi dealerilor auto din România puteţi găsi în secţiunea auto a www.capital.ro
Evenimente
VIDEO TANCZOS BARNA: ATÂT TIMP CÂT SUNT EU LA MINISTERUL FINAȚELOR NU CRESC TAXELE
Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, a afirmat miercuri că atât timp cât va ocupa această funcție nu vor fi majorate taxele, menționând că nu îl caracterizează abordări în care răspunde cu funcția pentru această promisiune sau își face tatuaje.
‘Aș vrea să evit această abordare, sincer, pentru că mie nu îmi place nici întrebarea dacă răspund cu funcția, nu vă supărați domnule prim-ministru, nici cu tatuajul. Nu sunt abordări care să mă caracterizeze. Când spun că atât timp cât sunt eu ministru al Finanțelor nu cresc taxele, acest lucru înseamnă exact ceea ce spun. Atât timp cât sunt eu, nu cresc taxele’, a răspuns Tanczos, întrebat dacă își va da demisia în cazul în care vor crește taxele în 2025.
Premierul Marcel Ciolacu a completat răspunsul ministrului de Finanțe precizând că promisiunea are loc ‘pe fondul actual’.
‘Acum cu tatuajul, să știți că m-au păcălit cu tatuajul, că mi s-a șters’, a transmis Marcel Ciolacu.
De asemenea, Tanczos Barna a adăugat că în 2025 dacă va duce mandatul până la sfârșit se va merge ‘pe taxele și impozitele actuale’. El a adăugat că bugetul pentru 2025 este construit pe o inflație de 3,5% și deflator PIB de 5%.
AGERPRES
Sursa: Realitatea Din UDMR
Evenimente
Cine nu plătește impozit pe clădiri și terenuri în 2025 – LISTA completă
Mai multe categorii de contribuabil care fac parte din categorii defavorizate sau beneficiază de anumite reglementări speciale sunt scutite și în 2025 de plata impozitelor și taxelor locale.
Astfel de scutiri se referă la impozite precum cele pe clădiri, terenuri, mijloace de transport, dar și taxe pentru eliberarea de documente administrative, de exemplu.
Impozitele și taxele locale includ:
– Impozitul pe clădiri și taxa pe clădiri;
– Impozitul pe teren și taxa pe teren;
– Impozitul pe mijloacele de transport;
– impozitul pe spectacole;
– taxe pentru eliberarea certificatelor, avizelor și autorizațiilor;
– taxe pentru utilizarea mijloacelor de reclamă și publicitate;
– alte taxe speciale.
Cine poate beneficia de scutiri?
– Persoane cu handicap grav sau accentuat sau încadrate în gradul I de invaliditate;
– Militari participanți la acțiuni speciale în străinătate, conform Legii nr. 168/2020;
– Veteranii de război și văduvele acestora, pentru toate clădirile și terenurile aflate în proprietate sau coproprietate;
– Persoanele persecutate politic sau etnic ori deportații, care beneficiază de scutire 100% pentru clădirea și terenul aferent folosite ca domiciliu;
– Persoane cu venituri lunare mai mici decât salariul minim brut pe economie, sau care au venituri exclusiv din șomaj sau ajutor social.
Scutirile pentru mijloacele de transport sunt acordate pentru un singur vehicul aflat în proprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat, veterani de război ori deportați.
De asemenea, nu se plătește impozit pe clădiri utilizate în scopuri publice sau care aparțin cultelor religioase, instituțiilor de învățământ ori sănătate, precum și clădiri considerate monumente istorice, lăcașurile de cult și construcțiile din parcurile industriale.
Evenimente
Sebastian Burduja anunță Marea Reorganizare în Ministerul Energiei. Câți angajați vor pleca acasă?
Reorganizarea la nivelul Ministerului Energiei a început săptămâna trecută, marcând o etapă importantă în eficientizarea activității instituției. Ministrul Sebastian Burduja a anunțat că din cele 280 de posturi ocupate, între 10% și 20% dintre angajați vor fi afectați, urmând să plece acasă în urma concursurilor pe care le vor susține.
‘Durează cam două luni, inclusiv adoptarea în Guvern, avizarea interministerială. Cu siguranță vizăm reducerea aparatului, deci eliminarea posturilor vacante, care sunt în număr de 80 aproximativ. Din 280 posturi ocupate, între 10% și 20% dintre colegi vor pleca acasă, în urma concursurilor pe care le vor susține’, a precizat ministrul, la finalul ședinței Comandamentului energetic de iarnă.
El a mai spus că se va face o analiză pe fiecare direcție în parte. ‘Dacă mă refer la Direcția de investiții, unde colegii au atras 14 miliarde de euro, nu pot spune care dintre ei ar putea munci mai mult, dar nu o fac’, a arătat Burduja.
Potrivit acestuia, Ministerul Energiei este printre cele mai mici ministere din Guvern ca număr de posturi și cu certitudine are cele mai mici salarii alături de Ministerul Economiei, unde ‘se mai reglează lucrurile ca urmare a lipirii părții de Digitalizare’.
-
Evenimenteacum 2 zile
MINISTRUL FINANȚELOR: ÎN CONSTRUCŢIA BUGETULUI PENTRU 2025 NU PUNEM NICIO MODIFICARE, NICI DE TVA, NICI A IMPOZITULUI PE MUNCĂ
-
Evenimenteacum 2 zile
Bomba anului pentru seniori: NU se vor indexa pensiile în 2025. Cum justifică ministrul de Finanțe această decizie
-
Evenimenteacum 2 zile
CĂLIN GEORGESCU, PREȘEDINTELE ALES, O NOUĂ EDIȚIE EXPLOZIVĂ CULISELE STATULUI PARALEL – ASTĂZI, LA ORA 21:00
-
Evenimenteacum o zi
Sebastian Burduja anunță Marea Reorganizare în Ministerul Energiei. Câți angajați vor pleca acasă?
-
Evenimenteacum o zi
GEORGE SIMION, LOCOTENENTUL GIORGIEI MELONI ÎN EUROPA. LIDERUL AUR, ALES VICEPREȘEDINTE AL PARTIDULUI CONSERVATORILOR ȘI REFORMIȘTILOR (ECR)
-
Evenimenteacum 24 de ore
Cine nu plătește impozit pe clădiri și terenuri în 2025 – LISTA completă
-
Evenimenteacum 8 ore
VIDEO TANCZOS BARNA: ATÂT TIMP CÂT SUNT EU LA MINISTERUL FINAȚELOR NU CRESC TAXELE
-
Evenimenteacum 2 ore
DERMATOLOGIE – Gama de servicii disponibile la CENTRUL MEDICAL DOCTOR BORIS