Connect with us

Stiri economice

Creatorul BMW Motorsport, la București pentru lansarea „Blue Hero”, un proiect semnat de Adrian Mitu

Publicat

pe

„Blue Hero” este rezultatul unei călătorii de peste doi ani a artistului Adrian Mitu, o căutare a unei instalaţii de artă care să reprezinte istoria specială a mărcii BMW. În pregătirea proiectului, Adrian Mitu a creat iniţial „Blue Coffee”, un maraton live de pictură cu 101 tablouri dedicate aniversării de 100 de ani a mărcii BMW. Au fost un exerciţiu şi o explorare de teme perfecte pentru pregătirea marelui proiect. „Blue coffee”, titlul proiectului, a asociat „albastrul”, culoare definitorie BMW, cu cafeaua, pigmentul special pe care Adrian îl foloseşte în acuarelele sale. „Blue Hero” a fost astfel o evoluţie naturală, numele arătând că în prim-plan a trecut un singur personaj – un erou al mărcii BMW.

„Dincolo de maşini şi tehnologie, poveştile oamenilor sunt mai puternice. Ele creează fascinaţie şi dau consistenţă mărcii. Din punctul meu de vedere, domnul Jochen Neerpasch a transformat cu adevărat BMW şi mult din ceea ce reprezintă marca a fost creat de el în urmă cu mai bine de 40 de ani – de la BMW M la BMW Art Car. Aşa că a fost alegerea naturală pentru «Blue Hero»”, explică artistul Adrian Mitu.

 

În 1972, la iniţativa lui Robert Lutz, pe atunci Membru în Consoliu de administraţie, responsabil pentru sales şi marketing, Jochen Neerpasch creează BMW Motorsport, o companie independentă care trebuia să demonstreze sportivitatea mărcii prin performanţe pe circuit. La foarte scurt timp se lansează BMW 3.0 CSL, un model care avea să domine campionatele de turisme în anii care au urmat. În 1975 BMW 3.0 CSL debutează în campionatul american IMSA şi obţine o vicotire deja din a doua cursă şi o serie de perfromanţe care contribuie mult la formarea imaginii mărcii peste ocean. Succesul este continuant de BMW 320 Groupa 5 şi prima echipă importantă de juniori din istoria motorsportului. În aceeaşi perioadă, Jochen Neerpasch lansează şi prima şcoală de pilotaj a unei mărci – BMW Fahrer Training, acum cunoscută ca BMW Driving Experince. În acceaşi filozofie, în urma unor colaborări cu universităţi sportive, demarează un program de pregătire fizică şi psihologică în motorsport, o acţiune fără precedent în lumea sportului cu motor. Pe finalul anilor ’70 se lansează BMW M1, primul model BMW cu motor central. Acesta stă la baza campionatului BMW M1 Procar, o competiţie unică organizată în weekendurile de Formula 1 şi care aducea în maşini similare cei mai buni piloţi din Marele Circ alături de piloţii de uzină BMW. Procar s-a desfăşurat în 1979 şi 1980 şi i-a avut campioni pe Niki Lauda şi Nelson Piquet.

Tot Neerpasch este cel care recunoaşte potenţialul interacţiunii dintre artă şi motorsport şi, în colaborare cu dealerul de artă Hervé Poulain, crează primul BMW ArtCar în 1975. Acesta a fost semnat de marele artist american Alexander Calder şi a participat în cursa de 24h de la LeMans. S-au pus bazele astfel celui mai important şi longeviv proiect de artă din lumea auotmobilistică, proiect care continuă şi în prezent şi a astras nume mari din artă precum Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Olafur Eliasson, Jeff Koons sau John Baldessari.

„Blue Hero” este compus din 15 panouri care se alătură într-un story board de dimensiuni impresionate: 1,8 metri înălţime şi 4,5 metri lungime. Lucrarea urmăreşte două poveşti între anii 1940 şi 1990 – evoluţia mărcii BMW în paralel cu legătura specială pe care Jochen Neerpasch a avut-o cu automobilul. Este o poveste care include cariera acestuia ca pilot, care a culminat la Porsche cu participări spectaculoase în cursele de anduranţă, perioada în care a pus bazele Ford Motorsport Germania şi ale redutabilului Ford Capri. Continuă cu perioada emblematică la BMW între 1972 şi 1980, unde a pus bazele BMW Motorsport şi BMW M. Anii ’80 sunt marcaţi de proiectul de Formula 1 Talbot care a dat naştere, în final, primei participări BMW în Formula 1 şi singurului titlu pe care marca l-a câştigat – cu Nelson Piquet, la piloţi, în 1983. Ulterior, Neerpasch creează un proiect pentru Campionatul Mondial de Anduranţă care, din păcate, nu avea să se mai concretizeze. Cariera sa a continuat la compania de management sportiv IMG, unde Neerpasch îi recrutează pe Ayrton Senna şi Alain Prost, pune bazele biroului IMG Germania şi începe colaborarea cu echipa Sauber. Acolo, în colaborare cu Mercedes, pregăteşte un program de Formula 1, un program de juniori şi o echipă de Grupa C în Campionatul Mondial de Anduranţă. Programul de juniori Mercedes îi are, printre alţii, pe Michael Schumacher, care astfel se afirmă în Formula 1.

 

Instalaţia „Blue Hero” a debutat în acest weekend într-o prezentare specială în cadrul Băneasa Shopping City, în Bucureşti. Proiectul a inclus prezentări publice ale lucrării completate de proiecţii ale documentarului Adrenalin, un film plin de emoţie despre evoluţia BMW în sporturile cu motor, cu Jochen Neerpasch de asemenea în prim-plan. Evenimentul oficial de prezentare a adunat peste 150 de jurnalişti, pasionaţi şi oameni de motorsport şi i-a avut ca invitaţi speciali pe Tim Hahne, regizorul filmului Adrenalin, şi chiar pe legendarul Jochen Neerpasch, la prima prezenţă în România.

„Am fost pentru prima oară în România şi a fost o experienţă impresionantă. Am fost surprins de primirea călduroasă, de interesul arătat şi de entuziasmul audienţei pentru motorsport. Trebuie să îl menţionez pe Adrian, modul în care a studiat cariera mea ca pilot şi manager în mare detaliu şi reprezentarea foarte originală. Este un mare artist. Îi mulţumesc pentru onoarea de a deveni un «Blue Hero»”, a declarat Jochen Neerpasch.

Proiectul «Blue Hero» se bucură de o primire excepţională. Deja dinainte de lansare are deja confirmată o prezentare în Statele Unite. Eforturile sunt acum de a construi un calendar expoziţional care să aducă lucrarea către o audienţă cât mai mare şi să facă cât mai cunoscută legenda „eroului albastru”.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

SONDAJ – ANCA ALEXANDRESCU, ÎN TOPUL PREFERINȚELOR ALEGĂTORILOR LA PRIMĂRIA CAPITALEI

Publicat

pe

Un nou sondaj de opinie privind alegerile pentru Primăria Municipiului București, realizat la comanda deputatului Ninel Peia, în calitate de senator și chestor al Senatului României.

Potrivit datelor prezentate, intențiile de vot se distribuie astfel:

  • Cătălin Drulă (USR) – 25%

  • Anca Alexandrescu (independent, susținută de AUR) – 20%

  • Daniel Băluță (PSD) – 19%

  • Ciprian Ciucu (PNL) – 13%

  • Virgil Alexandru Zidaru – „Makaveli” (independent) – 6%

  • Ana Ciceală (SENS) – 3%

  • Eugen Teodorovici (independent) – 1%

  • Alții – 13%

”Sondaj primar București, noiembrie 2025! Un nou sondaj de opinie, realizat la comanda mea, în calitate de senator și chestor al Senatului României, arată o competiție deschisă pentru Primăria Capitalei. Cătălin Drulă (USR) 25%, Anca Alexandrescu (independent, susținută de AUR) 20%, Daniel Băluță (PSD) 19%, Ciprian Ciucu (PNL) 13%, Virgil Alexandru Zidaru (Makaveli – independent) 6%, Ana Ciceală (SENS) 3%, Eugen Teodorovici (independent) 1%, alții 13%. Rezultatele confirmă o schimbare de paradigmă politică în București. Electoratul caută alternative în afara partidelor tradiționale. Segmentul suveranist, reprezentat de Anca Alexandrescu și Virgil Zidaru (Makaveli) însumează 26%, devenind o forță electorală semnificativă, capabilă să decidă primarul Bucurestiului. Am încredere că Virgil Alexandru Zidaru (Makaveli) va recupera în perioada următoare, pentru că vorbește limba oamenilor simpli și vine cu o energie autentică, de jos în sus. Sloganul lui „Primarul oamenilor simpli” începe să prindă rădăcini în conștiința bucureștenilor care s-au săturat de promisiuni goale. Capitala nu mai este împărțită între partide, ci între vechiul sistem și o nouă energie civică. Românii din București transmit un mesaj clar, nu mai vor lozinci, ci oameni care îi reprezintă cu demnitate.” a declarat Senatorul Ninel Peia, Chestor al Senatului României

Citeste in continuare

Evenimente

CONTURILE METROREX, POPRITE DIN CAUZA DATORIILOR. CE SE ÎNTÂMPLĂ CU SALARIILE ANGAJAȚILOR

Publicat

pe

Metrorex se confruntă cu o situație complicată după ce Alstom Transport SA a pus poprire pe conturile companiei, ca urmare a facturilor neachitate pentru serviciile de mentenanță ale trenurilor. Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex, a declarat pentru Club Feroviar că se depun toate eforturile pentru rezolvarea situației, respectând cadrul legal. Poprirea afectează conturile destinate cheltuielilor operaționale, fără a atinge fondurile destinate salariilor angajaților.

Originea conflictului: trenurile Metropolis

Disputa dintre cele două companii a luat naștere din întârzierile la livrarea și punerea în funcțiune a celor 13 trenuri Metropolis, destinate Magistralei 5 Drumul Taberei – Eroilor. Contractul semnat în 2020 depășește 100 de milioane de euro și prevede posibilitatea extinderii până la 240 de milioane de euro, în cazul achiziției celor 17 trenuri suplimentare incluse în opțiune.

Agent de pază la metrou, lovit în plină figură în stația Piața Unirii 2 în urma unui conflict

Penalități și contestații în instanță

Metrorex a aplicat penalități pentru întârzierile de livrare, însă Alstom le contestă în instanță. În paralel, Metrorex a încercat recuperarea garanției de bună execuție, dar a recunoscut și propriile datorii către Alstom pentru mentenanța altor trenuri, ceea ce a dus la poprirea conturilor companiei.

Precedente în 2024

Compania care administrează metroul bucureștean nu este la prima situație problematică. În 2024, WeBuild, succesoarea Astaldi, a pus poprire pe conturile Metrorex din cauza unor restanțe mai vechi. Implicarea conducerii a permis, totuși, deblocarea parțială a fondurilor pentru plata salariilor.

Citeste in continuare

Evenimente

PIAȚA MUNCII EXPLODEAZĂ ÎNAINTE DE BLACK FRIDAY ȘI CRĂCIUN: CREȘTERE SPECTACULOASĂ DE 11% A NUMĂRULUI DE JOBURI DISPONIBILE

Publicat

pe

În pragul sezonului de cumpărături Black Friday și al sărbătorilor de iarnă, piața muncii din România a înregistrat un salt spectaculos: numărul de posturi disponibile a crescut cu 10% în luna octombrie, potrivit analizei realizate de una dintre cele mai importante platforme de angajări din România.

Peste 25.000 de joburi noi au fost postate de la începutul lunii octombrie, în creștere cu 10% față de luna anterioară, în condițiile în care angajatorii pregătesc terenul pentru creșterea volumului de muncă din perioada următoare, campaniile de Black Friday și apropierea sărbătorilor de iarnă fiind principalii doi factori care influențează nevoia de extindere a echipelor, arată o analiză a platformei eJobs.

„Chiar dacă vorbim despre o creștere contextuală a activității, creată de cele două momente – Black Friday și sărbătorile de iarnă – doar 10% dintre pozițiile postate sunt part-time și mai puțin de 5% sezoniere”, explică Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.

Domeniile în care s-a văzut cea mai mare evoluție a angajărilor au fost call-center /BPO, cu un plus de 80% față de luna septembrie, industria alimentară (+17%) și servicii (+5%).

În cifre absolute, este vorba despre 6.400 de locuri de muncă postate de angajatorii din call-center / BPO, 3.300 de joburi în industria alimentară și 3.400 în servicii.

Dintre toate, retailul rămâne cel mai mare angajator, care, fără să fi marcat o creștere față de luna trecută, a scos în piață aproape 6.500 de poziții.

Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, salariul oferit unui curier este, în medie, de 4.000 de lei pe lună. Un candidat care aplică pentru un job de lucrător comercial trebuie să se aștepte la un salariu mediu de 3.800 de lei, în timp ce un lucrător în depozit poate încasa aproximativ 3.500 de lei pe lună. În industria alimentară, salariul mediu net este de 4.300 lei pe lună, iar în turism de 4.100 de lei.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE