Connect with us

Stiri economice

Demonstrație de forță a Ford la împlinirea a zece ani de la preluarea uzinei din Craiova

Publicat

pe

Povestea companiei Ford în România a început în 1931 când deschide o companie de vânzări la Bucureşti. După doar patru ani, Ford achiziţionează un teren în cartierul bucureştean Floreasca, unde construieşte o uzină dotată cu prima linie de montaj operaţională din Europa de Est. Al doilea război mondial şi, apoi, instaurarea comunismului alungă investitorul american din România. Însă, în 2008 este semnat contractul de achiziţie a pachetului majoritar de acţiuni pentru preluarea uzinei de la Craiova de către acelaşi Ford. La 74 de ani de la primul Ford fabricat în România, în septembrie 2009, a ieşit de pe linia de fabricaţie din Craiova primul Ford Transit Connect. În 2012, compania a dat startul producţiei motorului 1.0 EcoBoost care continuă si astăzi la Craiova, dar şi a monovolumului B-Max produs până în septembrie anul trecut. În octombrie 2017, uzina de la Craiova a devenit unitatea de producţie pentru noul SUV de clasă B Ford EcoSport livrat din România către pieţele din toată Europa.

 

În tot acest timp, investitia iniţială de 675 de milioane de euro prin care uzina din Craiova trebuia să se transforme într-o facilitate de înaltă ţinută tehnologică a crescut major, ajungând, zece ani mai târziu, să depăşească 1,2 miliarde de euro. După o scădere generată de lipsa unei pieţe stabile pentru B-Max, nivelul forţei de muncă a intrat şi el pe un puternic trend ascendent. În 2017 Ford a angajat la Craiova 1.800 de persoane, uzina totalizând astăzi 4.492 de angajaţi.

Deşi oficialii Ford din România nu oferă detalii despre nivelul actual al producţiei, preferând să declare că se aşteaptă ca „2018 să fie cel mai bun din ultimii zece ani în ceea ce priveşte volumul producţiei”, sursele Capital arată că, în fiecare zi, de pe linia de montaj ies circa 600 de SUV-uri EcoSport, iar uzina de motoare produce, tot zilnic, aproape 1.200 de unităţi EcoBoost. În acest ritm, la finalul acestui an, este posibil ca uzina să expedieze peste 130.000 de modele EcoSport. Tot pe parcusul lui 2018 am putea afla şi detalii despre un nou model care va purta titulatura „made in Romania”.

 

Cinci premiere la SIAB

Pe lângă creşterea cadenţei de producţie de la uzina din Craiova, Ford şi-a îmbunătăţit substantial şi oferta de modele de pe piaţă. Astfel, la Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti (SIAB), încheiat cu doar câteva zile în urmă, compania a avut la stand nu mai puţin de cinci premiere naţionale. Ford GT, Mustang facelift, noile Fiesta ST şi Fiesta Active şi Transit Custom au atras publicul ca un magnet către zonele de expunere ale firmei. În exterior, pe 400 de metri pătraţi, a fost expusă întreaga gamă de vehicule comerciale, iar în standul de 900 de metri pătraţi din interior, alături de premiere au stat gama Ford Performance, familia Vignale, dar şi linia de modele ST-Line, de la Fiesta la Edge. În plus, micul SUV EcoSport produs în România a avut partea sa de glorie.

Modelul Mustang este mai dinamic, mai rapid şi mai avansat din punct de vedere tehnologic decât versiunea anterioară, iar impresionantul GT este, conform companiei, „cel mai complex şi avansat model de serie produs vreodată de Ford”. Tot la standul de la SIAB, românii au putut vedea două variante ale modelului Fiesta, ST şi Active. Primul dintre ele, membru al familiei Ford Performance, este animat de un motor EcoBoost cu trei cilindri de 1.5 litri care dezvoltă 200 CP, iar al doilea este primul crossover construit pe baza lui Fiesta, având o gardă la sol mai mare şi protecţii în zonele expuse ale caroseriei. Ford Fiesta Active va fi comercializat la noi începând din luna aprilie. Ultima, dar nu cea din urmă, premieră Ford de la SIAB a fost Transit Custom, un vehicul comercial cu un design exterior inspirat şi un habitaclu care poate fi interpretat ca birou mobil.

„În acest deceniu nu am produs doar motoare şi maşini excelente, ci am crescut masiv numărul angajaţilor şi aproape am dublat investiţia noastră în România”.

John Oldham, preşedinte Ford România

 

„Cele cinci premiere au fost prezente la standul Ford de la Geneva acum câteva săptămâni şi suntem foarte fericiţi că le-am putut oferi şi publicului din România la SIAB”.

Attila Szabo, director executiv Ford România

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Bolojan recunoaște dezastrul pe care el și Ciolacu îl lasă în urmă: Suntem într-o criză bugetară. România se împrumută un miliard de euro săptămânal

Publicat

pe

Președintele interimar Ilie Bolojan recunoaște, cu doar câteva zile înainte de a părăsi postul, dezastrul economic pe care el și guvernul condus de Marcel Ciolacu îl lasă în urmă. După ce a comparat România „cu un organism slăbit de boală, vulnerabil la orice fel de virus”, Bolojan a recunoscut că țara este în criză, că gradul de îndatorare crește cu o viteză amețitoare și că majorarea taxelor şi impozitelor pare inevitabilă.

„Suntem practic într-o criză bugetară, pentru că România cheltuie mai mult decât îşi permite, de mulţi ani. Avem deficite mari, de aproximativ 9%, anul trecut. Pentru a acoperi această diferenţă dintre veniturile ţării noastre şi cheltuielile mult mai mari pe care le facem, trebuie să ne împrumutăm şi practic ne împrumutăm cu aproximativ 1 miliard de euro săptămânal, ceea ce a făcut ca în ultimii ani datoria României să crească cu o viteză destul de mare.

Acest lucru înseamnă că în fiecare an plătim dobânzi mai mari, plătim sume mult mai mari pentru acoperirea acestor dobânzi, ceea ce va face ca într-un an-doi, dacă nu corectăm lucrurile, să fim în situaţia în care Guvernul devine practic o agenţie de plăţi, nu mai poate face nimic pentru dezvoltare”, a declarat preşedintele interimar Ilie Bolojan într-o emisiune radio, potrivit News.ro.

„O altă provocare importantă este să menţinem ratingul de ţară sigură, în care se poate investi. Cu cât gradul de încredere a investitorilor este mai scăzut, cu atât costurile împrumuturilor sunt mai mari, dobânzile sunt mai mari, riscurile de ţară sunt mai mari şi asta este o provocare, a mai precizat Bolojan.

Citeste in continuare

Evenimente

George Simion, avertisment sumbru: „Orice creştere de taxe reprezintă recesiune”

Publicat

pe

Liderul suveraniștilor români atrage atenția asupra pericolului ascuns al creșterii taxelor, care automat va duce la declanșarea unei puternice recesiuni economice.

Candidatul AUR la alegerile prezidenţiale George Simion a declarat, marţi, că orice creştere de taxe reprezintă recesiune şi avem de reglat, în primul rând, munca, care trebuie încurajată, nu supraimpozitată. El a mai spus că trebuie să fim mândri de ce am realizat în 1800, în 1900, în construcţia Transfăgărăşanului, pentru că au fost români de-ai noştri şi asta înseamnă suveranitate şi independenţă naţională, nu izolationism.

”Vrem ca toţi antreprenorii să fie egali şi să îşi plătească corect taxele care nu se vor majora. Orice creştere de taxe reprezintă recesiune. Aşa că noi avem de reglat, în primul rând, munca, care trebuie încurajată, nu supraimpozitată”, a precizat George Simion într-o dezbatere.

Nu vom mări taxele importante care vizează mediul antreprenorial. Sunt companii care nu îşi plătesc taxele corect în România şi acolo trebuie să intervenim, dar în dialog cu mediul de afaceri. Lărgirea bazei de impozitare, prin dezvoltarea domeniilor precum construcţiile şi agricultura, este singura noastră şansă de a evita recesiunea”, a declarat Simion.

”Sunt aici pentru a discuta şi pe modelul Pactului de la Snagov, pentru aderarea noastră la Uniunea Europeană şi la NATO, din 1995, care a funcţionat. Eu nu văd decât economia ca parte a acestui program de ţară, conform programului oferit de Aspes, pe următorii 20 de ani, conform strategiei elaborate de Academia Română, care totuşi are şi ea un rol la fel ca şi Camera de Comerţ şi Industrie, ca şi Biserica noastră naţională”, a mai spus liderul AUR.

”Trebuie să fim mândri de ce am realizat în 1800, în 1900, în construcţia Transfăgărăşanului, pentru că au fost români de-ai noştri. Asta înseamnă suveranitate şi independenţă naţională, nu izolationism”, a mai spus el.

Citeste in continuare

Evenimente

INDICELE ROBOR LA 3 LUNI A SCĂZUT LA 7,20%

Publicat

pe

Indicele ROBOR la trei luni, principalul reper pentru costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a scăzut marți la 7,20% pe an, față de 7,31% înregistrat în ședința precedentă, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Este cel mai redus nivel din 30 ianuarie 2023.

La începutul anului 2025, indicele se situa la 5,92%, dar a cunoscut o ușoară creștere începând cu 6 mai, la scurt timp după primul tur al alegerilor prezidențiale.

Și ceilalți indici ROBOR au înregistrat scăderi: cel la șase luni, folosit în calculul dobânzilor la creditele ipotecare, a coborât la 7,36%, iar ROBOR la 12 luni a ajuns la 7,42%.

În același timp, indicele de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC), aplicabil creditelor noi în lei, este de 5,55% pe an, în scădere de la 5,66%, reflectând tendința de stabilizare a costurilor creditării în contextul evoluției pieței interbancare.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE