Unde merg românii de 1 mai. Topul preferințelor

0
63

„Dacă în perioada dinainte de 1990 românii defilau pe străzi şi petreceau de dragul ideologiei comuniste, acum 1 mai aduce cu sine un adevărat plan de vacanţă. Urmărind dinamica obiceiurilor românilor în această perioadă, observăm ca o mare parte a acestora au renunţat la celebrul grătar cu prietenii în parc şi şi-au îndreptat atenţia către pachete de vacanţă în destinaţii interne sau externe. Litoralul Marii Negre, Delta Dunării şi Valea Prahovei rămân vedete şi de acest 1 mai, dar vin din urmă şi alte zone care capătă teren: Băile Felix, Mehedinţi, Covasna, Bucovina şi Maramureş”, a precizat Raluca Anghel, specialist în marketing turistic.

Aceasta apreciază că tot mai mulţi români aleg ca destinaţie Romania, pe care vor să o descopere, să experimenteze trăiri autentice asociate activităţilor în natură, vizitelor la obiective turistice consacrate precum Salina Turda, castelul Peleş, castelul Huniazilor, castre romane sau vor să se relaxeze la SPA.

Pe de altă parte, sunt şi turişti care aleg capitalele europene, beneficiind de ofertele agenţiilor de turism.

„Beneficiind de ofertele agenţiilor de turism, românii aleg o minivacanţă în Roma, Stockholm, Atena, Paris sau Barcelona. Există şi români care folosesc cele patru zile şi pleacă în destinaţii extra-europene, precum Republica Dominicană, Cuba, Maldive, Thailanda, Cambodgia, Vietnam, cu menţiunea că pachetele în aceste destinaţii sunt potrivite pentru vacanţe de minimum 7 nopţi”, spune Raluca Anghel.

După ce s-a anunţat oficial că 30 aprilie a devenit zi liberă, vânzările în agenţiile de turism au crescut spectaculos. Numeroşi clienţi au aşteptat această decizie a autorităţilor înainte să rezerve un sejur pe timpul minivacanţei de 1 mai.

„Vânzările pachetelor pentru turismul intern au înregistrat anul acesta creşteri de 5% pentru vacanţele pe litoralul românesc şi de 20% la destinaţiile balneo-montane. În ceea ce priveşte destinaţiile externe, volumul vânzărilor s-a menţinut la aceleaşi valori ca şi anul trecut. Din totalul vânzărilor, 15% din plăţi au fost făcute cu vouchere de vacanţă. Consilierii companiei i-au sfătuit pe posesorii de vouchere de vacanţă cum să profite la maximum de acestea pentru a petrece un sejur în cele mai bune condiţii”, a precizat Lucia Morariu preşedinte-fondator al Eximtur.

 

Pentru litoralul românesc, turiştii au preferat hotelurile din zona de Nord a staţiunii Mamaia şi pe cele din Eforie Nord, dar s-au vândut şi sejururi în staţiunile de la Sud – Costineşti, Olimp şi Neptun. În ceea ce priveşte turismul balneo şi montan, destinaţiile preferate se menţin: Felix, Sovata, Căciulata şi, bineînţeles, Valea Prahovei. Lucia Morariu spune că durata medie a pachetelor interne de 1 mai este de 3 nopţi.

„Gradul de ocupare al hotelurilor de la munte nu mai este aşa mare ca de Paşte. După o iarnă târzie, în martie, românii vor la mare. Majoritatea aleg hoteluri cu bazine încălzite. La Vama Veche, camerele pentru minivacanţa de 1 mai sunt vândute de circa o lună. Primele vânzări s-au făcut în luna ianuarie. Preţurile au variat între 100 lei/cameră cu baie comună şi jur de 200 lei/cameră/noapte cu baie privată eventual cu frigider şi televizor şi aer condiţionat, că e important de 1 mai. La vamă vor fi ceva concerte live”, a precizat Adrian Voican, director general BIBI Touring.

Acesta spune că, din vânzările de anul acesta, se observă o creştere uşoară a puterii de cumpărare. Majoritatea, 70%, au ales pachete de vacanţă de 4 zile şi 30% de 3 zile, faţă de anul trecut când majoritatea românilor au cumpărat pachete de două zile.

Pe locul secund în topul destinaţiilor interne preferate de români pentru minivacanţa de 1 mai se află Valea Prahovei – Predeal, Buşteni şi Sinaia fiind cele mai căutate staţiuni montane, apreciază cei de la Christian Tour. La un hotel de patru stele din Predeal, o noapte de cazare în perioada menţionată costă 250 lei/camera, preţ care include şi mic dejun, acces la spa, un discount la procedurile de înfrumuseţare, parcare şi loc de joacă pentru copii. Un pachet de trei nopţi de cazare cu mic dejun şi o cină tradiţională la un hotel de trei stele din Buşteni costă 490 lei/camera.

Conform datelor Asociaţiei de Promovare şi Dezvoltare a Turismului Prahova (APDT Prahova), gradul de ocupare este de 75% în Azuga, 70% în Buşteni, Sinaia – 85%, Breaza – 60% şi Câmpina – 60%. Reprezentanţii asociaţiei susţin că „toate aceste cifre sunt în creştere, rezervări încă se fac în fiecare zi”.

 

Pentru această perioadă, pentru 3 nopţi de cazare la un hotel de 3 stele turiştii vor achita 445 lei/persoană cu mic dejun inclus şi cină festivă şi petrecere cu DJ în data de 28 aprilie. La o vilă de 3 stele preţul este de 523 lei/persoană pentru 4 nopţi de cazare cu mic dejun inclus şi cină barbeque cu foc de tabără, iar la un hotel de 4 stele oferta pentru minivacanţa de 1 mai include 4 nopţi de cazare cu mic dejun inclus, primirea oaspeţilor cu produse tradiţionale şi cina cu barbeque la foc de tabără în data de 30 şi acces la SPA inclus cu 1.020 lei/persoană.

În ceea ce priveşte topul destinaţiilor externe alese anul acesta de turiştii Eximtur, acesta a cunoscut o schimbare semnificativă, Grecia fiind înlocuită în preferinţe de Turcia, destinaţie care cunoaşte anul acesta o revenire spectaculoasă. „În acelaşi timp, Bulgaria şi Italia au rămas destinaţiile preferate de români, numai că anul acesta durata medie a sejurului a crescut de la 3 la 4 zile. Cu excepţia pachetelor pentru Bulgaria şi Turcia, de tip all inclusive, pentru celelalte destinaţii europene au fost preferate vacanţe de tip city break cu mic dejun inclus”, spune Lucia Morariu.

La rândul său, consultantul în turism, Traian Bădulescu, a precizat că în acest an s-a observat o diversificare a destinaţiilor de 1 Mai. „Mulţi turişti aleg circuite prin ţară sau străinătate, Delta Dunării şi turism rural, pe lângă clasicul litoral. Câştigător, ca număr de turişti, este litoralul Mării Negre, dar sunt multe solicitări şi pentru Bulgaria, Grecia, Turcia. De asemenea, la mare căutare sunt city break-urile şi circuitele prin Europa, dar şi destinaţii precum Republica Moldova, pentru care se înregistrează o creştere a cererii, Maroc, Azore şi Madeira”, a subliniat Bădulescu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here