Connect with us

Stiri economice

Otokar vrea să cucerească Bucureștiul cu experiența din Istanbul

Publicat

pe

Imediat după anunţul Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB) că turcii de la Otokar sunt câştigătorii licitaţiei pentru echiparea Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) cu 400 de noi autobuze reacţiile au fost virulente. Pentru mulţi este greu de conceput că un producător turc de autobuze poate livra vehicule cu o calitate apropiată de cea a germanilor de la Daimler sau MAN, aflaţi şi ei printre candidaţi. Aici ar fi de notat că, în acelaşi timp, românii cumpără fără probleme atutoturisme produse în Turcia ale unor mărci cunoscute precum Renault, Hyundai, Fiat sau Toyota.

 

Departe de a fi un producător de autobuze cunoscut în Europa, precum Daimler sau MAN, grupul Otokar a reuşit totuşi să îşi plaseze produsele în mai multe oraşe europene din Spania, Italia, Serbia, Polonia sau Germania. Nicăieri însă – cu excepţia Turciei sau Maltei – nu au livrat comezi atât de mari precum cea licitată la Bucureşti. „Ca să înţelegeţi de ce nu am livrat mai multe autobuze în vestul Europei trebuie să vă spun că acolo înlocuirea parcului auto se face mult mai des şi treptat. Nu au existat licitaţii mai mari care să ne permită să livrăm mai multe autobuze. Prin urmare, Bucureştiul va fi cel mai mare client al Otokar din Europa tocmai din acest motiv. Desigur, asta dacă scoatem din calcul oraşe din Turcia precum Istanbul sau Izmir”, a explicat francezul Denis Troublanc, director de marketing al diviziei Otokar Europe.

 

Exemplul IETT

Dacă în Europa turcii nu au livrat decât flote mai mici de 100 de unităţi, în Istanbul – oraş cu aproape 18 milioane de locuitori – ei au furnizat aproape 30% din întreaga flotă a IETT (Autoritatea Municipală de Transport). În marele oraş turc circulă 3.130 de autobuze, care transportă zilnic cinci milioane de pasageri. Conform oficialilor Otokar, „municipalitatea din Istanbul a folosit până de curând, doar autobuze Mercedes-Benz. După ce Otokar a început să participe la licitaţii, în 2011, Mercedes nu a mai câştigat licitaţii. Am concurat cu ei la cinci licitaţii pentru Istanbul şi le-am câştigat pe toate. Mercedes-Benz face autobuze bune, dar noi oferim un pachet (n.n. – calitate, preţ, servicii) mai competitiv”. Sub rezerva că un producător naţional are, întotdeauna şi în întreaga lume, un avantaj atunci când participă la o licitaţie în propria ţară, este important de menţionat că cifrele IETT arată un SAR (Service Availability Ratio) de 98,95% pentru flota Otokar şi doar trei vehicule complet inutilizabile dintr-un total de 897. Toate acestea după cinci ani de utilizare şi o medie de 439.000 km parcurşi / vehicul.

 

Ținta Bucureşti

Dornici să devină furnizori de autobuze pentru Bucureşti şi, fără îndoială, interesaţi să arate jurnaliştilor români toate atuurile pe care le deţin, turcii de la Otokar au prezentat, în cadrul unei vizite la uzina lor din Sakaria, caracteristicile viitoarelor autobuze pentru capitala României. „Vehiculele noastre sunt configurate astfel încât să poată concura cu orice alt producător. Utilizăm motoare Cummins, DAF şi MAN, primele două fiind prevăzute pe autobuzele pentru Bucureşti. Iar transmisiile sunt ZF. Doar părţile de caroserie şi şasiu sunt 100% ale Otokar, iar asta este un lucru bun pentru că, de exemplu, dată fiind divizia noastră de vehicule militare, am împrumutat chiar şi tehnologie foarte fiabilă din acest domeniu”, a declarat Murat Ulutaş, directorul tehnic al Otokar. Conform acestuia, la Bucureşti vor livra „trei tipuri de autobuze – 10,7 m, 12 m şi 18 m. Toate vor avea sistem de ticketing, urmărire prin satelit, rapoarte despre consumul de carburant şi monitorizare video. În privinţa configuraţiei interioare, am respectat toate cerinţele de la licitaţie. Aici sunt incluse dimensiunile suprafeţelor vitrate, numărul de geamuri care pot fi deschise, separarea  completă a zonei şoferului de spaţiul pentru pasageri, sistem antivandalism şi vopsea antigraffiti, afişaje LCD separate pentru anunţul staţiilor şi reclame. Numărul scaunelor va fi de 20 în autobuzul de 10,7 metri, 26 pentru cel de 12 metri şi 34 pentru cel articulat de 18 metri”.

Acest articol a fost publicat în numărul 16 al revistei Capital, disponibil la chioşcuri în săptămâna 23-29 aprilie 2018

Turcii de la Otokar au câştigat licitaţia pentru autobuzele RATB, „pe medie”

Otokar: Putem livra autobuzele pentru Bucureşti în 18 luni, iar garanţia oferită este de opt ani

Mercedes a contestat licitaţia prin care Firea vrea să cumpere autobuze de la turci

 

Miliardarii turci care vor livra Bucureştiului 400 de autobuze

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

AMERICANII AMÂNĂ INTRAREA ROMÂNILOR FĂRĂ VIZĂ ÎN SUA. MAE SPUNE CĂ NU EXISTĂ NICIO COMUNICARE OFICIALĂ DE LA WASHINGTON

Publicat

pe

Accesul cetățenilor români în Statele Unite fără viză pare să redevină un vis mai îndepărtat. Departamentul pentru Securitate Internă al SUA a declarat că guvernul american revizuiește programul Visa Waiver. Este vorba de o amânare cu două luni a implementării programului. Ministerul Român de Externe spune că nu a primit nicio comunicare oficială despre această decizie.

Informația a fost confirmată, într-un răspuns oficial pentru presă, de Departamentul pentru Securitate Internă al SUA. „Vă putem spune că, în concordanță cu concentrarea administrației Trump pe securitatea țării, Departamentul pentru Securitate Internă reanalizează recenta desemnare a României în Programul Visa Waiver. În acest moment, nu există actualizări privind implementarea ESTA”, a transmis Departamentul pentru Securitate Internă al SUA

După apariția în spațiul public a informației că Departamentul pentru Securitate Internă al Statelor Unite a decis să revizuiască includerea României în programul „Visa Waiver”, MAE a reacționat printr-un comunicat.

„Ambasada României la Washington se află într-un dialog activ cu autoritățile americane, în contact direct cu Departamentul pentru Securitate internă (DHS), care este mandatat să implementeze accederea României în Programul Visa Waiver al Statelor Unite”, a transmis Ministerul Afacerilor Externe.

„Nu există în acest moment nicio comunicare oficială privind modificarea datei avute în vedere pentru actualizare sistemului de autorizare a călătoriilor – ESTA. România consideră Programul Visa Waiver ca fiind un parteneriat de securitate și avem convingerea ca operationalizarea acestuia va contribui la securitatea frontierelor și la combaterea migrației ilegale”, mai scrie în comunicat.

Acest proces de reevaluare vine în contextul politicii administrației Donald Trump, care pune un accent puternic pe combaterea imigrației și întărirea granițelor în SUA, ceea ce ar putea influența negativ șansele României de a rămâne pe lista țărilor eligibile, mai spun sursele citate.

Ce însemnă „revizuirea”

În cel mai fericit caz, ar putea fi doar o verificare administrativă de rutină pentru ca Homeland Security să se asigure, din nou, că toate condițiile tehnice şi de securitate sunt îndeplinite. În acest caz, e posibil ca procesul să continue apoi fără întârzieri majore.

Pe de altă parte, însă, dacă administrația Trump consideră că includerea României în Visa Waiver ridică probleme de securitate națională sau riscuri de imigrație ilegală, departamentul de securitate internă ar putea recomanda o amânare sau chiar o revocare a deciziei, ceea ce ar fi fără precedent.

Nu este nimic oficial deocamdată, dar în acest moment, la cum arată situația, este foarte probabil că românii să nu poată călători fără vize în SUA la finalul acestei luni, aşa cum a fost anunțat iniţial. Mai ales că până acum nu a fost făcută o actualizare care să includă şi România, a sistemului electronic de aprobare a călătoriei ESTA folosit de cei care merg în SUA fără vize.

Românii ar fi trebuit să poată călători fără vize în Statele Unite, începând cu 31 martie 2025, în scop turistic sau de afaceri.

Această măsură a administrației americane este fără precedent. Nu s-a mai întâmplat până acum ca o ţară acceptată oficial în Visa Waiver să fie apoi amânată sau exclusă din program imediat după acceptare.

Au mai fost două situații când Argentina şi Uruguay au fost excluse din program din cauza crizelor economice din cele două ţări din 2002 şi 2003.

Citeste in continuare

Evenimente

REALITATEA PLUS DESCINDE LA FERMA URBANĂ A OIERULUI GIGI BECALI: TRANSMISIUNE-BOMBĂ DIN INIMA ORAȘULUI – LIVE VIDEO

Publicat

pe

Realitatea PLUS descinde la ferma urbană a oierului Gigi Becali, care și-a făcut stână chiar în oraș. Oamenii din zonă sunt disperați! 

Cum face Gigi Becali bani pe suferința vecinilor aflăm imediat, într-o  transmisiune specială de la fața locului:

DOVADA care arată MAFIA Hrebenciuc-Becali-ADS

Realitatea Plus prezintă informații despre mafia care a luat la bucată Ilfovul și l-a vandut tot la bucată.

Avem dovezi clare din partea telespectatorilor, dovezi extrem de importante, atât documente, cât și poze care dovedesc mafia Hrebenciuc-ADS- Becali, o mafie care a făcut legea în Voluntari și a vândut terenuri la bucată în mod ilegal.

Realitatea Plus prezintă o anchetă jurnalistică de amploare, demascând o mafie care a fost protejată la cel mai înalt nivel, ani la rând.  

Ancheta dovedește cum în conturile acestora au intrat sume mari de bani care nu pot fi justificate și arată felul în carte încearcă să se ferească de această răspundere.

În urma investigației, cei implicați în această mafie vor fi nevoți să răspundă în fața legii.

Citeste in continuare

Evenimente

Becali, jigniri suburbane la adresa Televiziunii Poporului. Milionarul-cioban a înjurat de 60 de ori în 3 minute. Viorel Hrebenciuc nu a vrut să comenteze dezvăluirle de la Realitatea Plus- VIDEO

Publicat

pe

Derapaj halucinant, greu de tolerat la un parlamentar, al lui Gigi Becali împotriva jurnalistei Realitatea Plus Alesia Păcuraru. Deși solicitase un drept la replică, atunci când a fost sunat acesta a revărsat un val de injurii imposibil de reprodus. Nici Viorel Hrebenciuc, descris deseori de presă drept păpușarul lui Becali, n-a vrut să comenteze dezvăluirile făcute de Realitatea Plus.

În loc să răspundă în fața probelor prezentate de Realitatea Plus privind mafia HREBENCIUC-BECALI-ADS, finanțatorul din Pipera a preferat să profereze injurii, în stilul caracteristic.

Realitatea PLUS descinde la FERMA URBANĂ a întâiului cioban al țării: DOVADA care arată MAFIA Hrebenciuc-Becali-ADS – transmisiune-bombă din inima orașului – LIVE VIDEO

Anca Alexandrescu răspunde jignirilor lui Gigi Becali: „Este un comportament jenant pentru un parlamentar”




Articolul precedentANAF ia la bani mărunți firmele de taximetrie ridesharig. Sunt vizați șoferii Bolt, Uber și Black Cab
Articolul următorMinistrul Finanțelor vrea reducerea drastică a cheltuielilor cu aparatul bugetar


Citeste in continuare

TOP ARTICOLE