Connect with us

Stiri economice

Skoda nu face față cererii și mută, parțial, producția de SUV-uri în Germania

Publicat

pe

Încercările de a creşte producţia la principala uzină Skoda de la Mlada Boleslav, Cehia, unde sunt produse peste o jumătate de milion de automobile anual, sunt în impas pentru că sindicatele se opun extinderii  programului săptămânal de lucru astfel încât să includă şi sâmbăta, au declarat pentru Reuters surse din interiorul grupului Volkswagen. 

Luni, Skoda a confirmat că cel mai recent SUV – Karoq – va fi produs şi la fabrica Volkswagen din oraşul german Osnabrueck, de la sfârşitul acestui an şi în 2019, pentru a face faţă cererii ridicate. 

Fabrica VW din Osnabrueck, unde sunt produse şi SUV-urile Porsche Cayenne, va vopsi şi va asambla Skoda Karoq, dar procesul va fi temporar, cea mai mare parte a producţiei Karoq urmând să rămână în Cehia, a precizat Skoda. 

Graţie cererii crescute din Europa şi China, vânzările Skoda au crescut cu aproape o treime în ultimii cinci ani, până la o cifră record de 1,2 milioane de autovehicule în 2017. În ultimii ani, producţia de automobile Skoda a fost extinsă pe pieţe precum China, India şi Rusia. 

Potrivit surselor citate de Reuters, în cazul în care capacităţile de producţie vor fi menţinute la nivelul actual, Skoda ar putea să rateze şansa de a vinde aproximativ 360.000 de automobile până în 2020. Sursele au adăugat că Volkswagen şi Skoda speră să găsească o soluţie la această problemă până la vară, ceea ce ar ajuta marca să îşi atingă obiectivul de a-şi extinde vânzările externe de la aproximativ 100 de ţări în prezent până la 120 de ţări în 2025. Printre opţiunile analizate, se numără identificarea unor facilităţi de producţie din interiorul grupului Volkswagen care, în prezent, sunt sub-utilizate, dar şi investiţii pentru construirea unei noi uzine Skoda în afara Cehiei, unde ar putea fi produse şi alte mărci de automobile din portofoliul VW. 

Având în vedere consecinţele scandalului Dieselgate, cel mai probabil Volkswagen va încerca să profite de orice capacităţi de producţie care nu sunt utilizate la maxim înainte de a construi o nouă uzină.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Rabla 2025. De ce scoate Ministerul Mediului mașinile diesel din programul de reînnoire a parcului auto național

Publicat

pe

Programul Rabla pentru autoturisme va veni cu mai multe modificări în 2025. În primul rând, Ministerul Mediului a decis ca, de anul acesta, să fie eliminate din program mașinile cu motoare diesel.

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că printre schimbări se numără eliminarea din program a mașinilor diesel, dar și cuantumul voucherelor. Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că principala modificare este legată de modul de înscriere. “Înscrierea nu se va mai face așa cum se întâmpla până acum, printr-un dealer.

Românii vor putea pur și simplu să intre în aplicația informatică și să-și genereze singuri voucherul, indiferent dacă discutăm despre motoare convenționale, mașini plug-in hybrid sau electrice”, a mai explicat ministrul. De asemenea, din program s-ar putea elimina mașinile diesel.

O altă propunere pe care am să o fac, și săptămâna aceasta vom demara procesul de aprobare a ghidului, este legată de finanțarea autoturismelor diesel. Consider că va trebui să finanțăm autoturisme din ce în ce mai prietenoase cu mediul, lucru pe care l-am făcut constant în ultimii ani.

Din acest motiv propunerea mea va fi în sensul eliminării acestei categorii de motor termic, de altfel nici nu prea mai există multe modele noi care să folosească o astfel de tehnologie”, a mai afirmat Fechet. Potrivit ministrului, programul ar putea începe înainte de luna mai.

O altă schimbare este legată de finanțarea unei sesiuni continue. “O altă chestiune pe care am discutat-o cu producătorii și importatorii de autoturisme din România este legată de finanțarea unei sesiuni continue. Nu o să mai avem sesiune de primăvară și toamnă. Practic, odată deschis programul, el va funcționa continuu până la epuizarea sumelor alocate, ceea ce generează o anumită predictibilitate de care au nevoie atât românii, cât și producătorii și dealerii de autoturisme”, a conchis Mircea Fechet.

Citeste in continuare

Evenimente

UNGARIA ȘI ROMÂNIA, STATELE CU CEA MAI MARE INFLAȚIE DIN UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN FEBRUARIE

Publicat

pe

În comparație cu ianuarie 2025, inflația scăzut în 14 state membre, inclusiv în România (de la 5,3% la 5,2%), a rămas stabilă în șase țări și a crescut în alte șapte.

România se afla, în luna februarie, printre statele UE cu cea mai ridicată inflație (5,2%), în condițiile în care rata anuală a inflației a scăzut în spațiul european până la 2,7%, arată datele Eurostat.

În februarie, ţările membre UE cu cele mai scăzute rate anuale ale inflaţiei au fost Franţa (0,9%), Irlanda (1,4%) şi Finlanda (1,5%).

La polul opus, ţările membre UE cu cele mai ridicate rate ale inflaţiei au fost Ungaria (5,7%), România (5,2%) şi Estonia (5,1%).

În comparație cu ianuarie 2025, inflația scăzut în 14 state membre, inclusiv în România (de la 5,3% la 5,2%), a rămas stabilă în șase țări și a crescut în alte șapte.

„Indicele preţurilor de consum în luna februarie 2025, comparativ cu luna ianuarie 2025, a fost 100,88%. Rata inflaţiei de la începutul anului (februarie 2025 comparativ cu decembrie 2024) a fost 1,8%. Rata anuală a inflaţiei în luna februarie 2025 comparativ cu luna februarie 2024 a fost 5,0%. Rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (martie 2024 – februarie 2025) faţă de precedentele 12 luni (martie 2023 – februarie 2024) a fost 5,2%”, se arată în comunicatul INS.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

Schimbări majore la transmiterea indexului AUTOCITIT pentru energia electrică. La ce trebuie să fiți atenți?

Publicat

pe

Electrica, cel mai mare furnizor de energie electrică, anunță o serie de modificări majore la transmiterea indexului autocitit. Schimbările intră în vigoare de luna aceasta îi vizează pe toți clienții.

Reprezentanții Electrica au anunțat că prin noul sistem, clienții care au mai multe locuințe și mai multe locuri de consum, în județe diferite, vor putea transmite indexul autocitit în perioada exactă afișată pe factura de energie electrică.

Această perioadă dedicată autocitirii este stabilită pentru a asigura un proces rapid și simplu.

Pentru majoritatea județelor din țară, clienții sunt obligați să transmită indexul între 20 și 30 martie.

Clienții Electrica trebuie să știe că furnizorul de energie pune la dispoziție două canale principale de transmitere a indexului autocitit: Aplicația MyElectrica, accesibilă de pe orice dispozitiv mobil și serviciul TelVerde la numărul gratuit 0800.800.048, disponibil non-stop.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE