Connect with us

Stiri economice

Hyundai i30 Fastback: Miza pe design

Publicat

pe

Dacă ai avut de-a face cu noul i30 – modelul lansat în 2016 – partea frontală a lui i30 Fastback nu te va surprinde. Cu toate acestea, o privire mai atentă îţi va releva o grilă mai joasă şi prize de aer ceva mai agresive. Pe măsură ce studiezi liniile vehiculului şi avansezi către partea din spate, hatchback-ul clasic se transformă într-un coupe al cărui plafon plonjează către spoilerul spate integrat în uşa portbagajului. Departe de a fi un etalon în zona coupe-urilor, Hyundai i30 Fastback are un design de tipul „love it, or hate it”, iar la capitolul spaţiu interior păcătuieşte tocmai din cauza alurii de coupe. Coborârea plafonului cu circa 25 mm, îmbunătăţeşte, e drept, forma aerodinamică, dar lasă destul de puţin loc pentru capetele pasagerilor din spate. În acelaşi timp, alungirea caroseriei de la 4.340 mm în cazul hatchback-ului, până la 4.455 mm în cel al variantei Fastback, oferă mai mult loc pentru bagaje. Astfel, dacă portbagajul primei variante are – cu bancheta în poziţie normală – 395 de litri, cea a noului model a crescut la 450 de litri. Tot în zona portbagajului însă, i30 Fastback îşi încurcă utilizatorii prin înălţimea mare a bării din spate, fapt ce presupune ridicarea obiectelor transportate destul de mult.

 

Stabil şi plăcut

Performantele dinamice ale gamei i30 au fost riguros testate în cadrul Centrului European Hyundai, pe faimosul circuit Nürburgring. Varianta Fastback deţine câteva diferenţe semnificative faţă de hatchback sau wagon. Șasiul a fost coborat cu 5 mm, iar rigiditatea suspensiei a fost majorată cu 15%. Aceste modificări sunt menite să amplifice sentimentul de sportivitate şi, de ce nu, să susţină un comportament mai agresiv.

 

Lăsând deoparte comparaţiile cu ceilalţi membri ai gamei i30, varianta Fastback se comportă admirabil atât pe autostradă cât şi pe drumurile de munte pline de viraje. Sistemul de drecţie face faţă cu brio tuturor „agresiunilor”, iar propulsorul din echiparea testată de Capital – 1.4 T-GDi, 140 CP, 7DCT, Exclusive – s-a dovedit silenţios şi vivace. Alături de motorul care afişează, conform producătorului, un consum mixt de 5,4 litri / 100 km, transmisia automata îşi îndeplineşte şi ea rolul aproape fără reproş. Toate acestea fără ca pasagerii din habitaclu să perceapă zgomote nedorite sau vibraţii deranjante.

 

Un plus demn de remarcat al lui Hyundai i30 Fastback este pachetul tehnologic. Modelul dispune de sistemul autonom de frânare de urgenţă (AEB), asistenţă pentru faza lungă (HBA) şi pentru menţinerea benzii de rulare (LKAS). Pilotul automat inteligent (ASCC) menţine viteza şi distanţa constante faţă de autovehiculul urmărit, iar colţurile vehiculului sunt monitorizate de sistemul BSD, care, în cazul detectării unui alt autovehicul, emite un semnal de alertă. Peste toate acestea, semnele de circulaţie sunt recunoscute graţie funcţiei SLIF, care afisează informaţile atât pe ecranul sistemului de navigaţie, cât şi pe afişajul din spatele volanului. De asemenea, i30 Fastback poate fi echipat opţional cu un ecran tactil de 8 inci asociat sistemului de navigaţie, cât şi cu încărcător wireless pentru telefoane.

Preţurile cu TVA pentru Hyundai i30 Fastback încep de la 20.575 euro şi urcă până la 24.026 euro, însă importatorul are în curs o promoţie care reduce aceste valori până la 17.785 euro, respectiv, 21.236 euro.

Caracteristici tehnice Hyundai i30 Fastback

Motor                                  1.4 T-GDi

Capacitate cilindrică       1.353 cmc

Putere                                140 CP

Combustibil                      benzină

Viteza maximă                 203 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h   9,5 sec.

Consum mediu                5,4 l/100 km

Emisii CO2                       125 g/km

Preţ                                    24.026 euro

 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Experții anunță apocalipsa: Banca Națională a României pregătește un scenariu de criză VIDEO

Publicat

pe

Economistul Adrian Negrescu lansează un avertisment dur: România se îndreaptă spre o criză financiară, iar guvernul continuă să cheltuie fără limită.

Economistul Adrian Negrescu lansează un avertisment dur: România se îndreaptă spre o criză financiară, iar guvernul continuă să cheltuie fără limită.

Într-o intervenție explozivă, la REALITATEA PLUS, acesta a dezvăluit că țara noastră a încheiat un nou aranjament cu Banca Centrală Europeană și are la dispoziție 4,5 miliarde de euro pentru situații de urgență. Acesta crede că banii din buget nu ne vor ajunge și spune că vom ajunge pe mâna Fondului Monetar Internațional. 

Citeste in continuare

Evenimente

CALCULE. De unde ia statul român banii necesari pentru creșterea promisă a pensiilor?

Publicat

pe

Urmează o săptămână decisivă pentru pensionarii cu venituri mici. Potrivit unor surse guvernamentale, Executivul va decide cum se împart cele două miliarde de lei și la câți seniori ajung banii. 

Între timp, haosul recalculării e departe de final. Mii de oameni nu au primit deciziile, iar alții depun adeverințele pentru mica recalculare.

Simulările arată că majorarea care ar putea veni în primăvară nu va acoperi costul pe care seniorii îl plătesc firmelor de arhivare. Spre exemplu, cei care au lucrat în acord global ar putea primi în plus 300 de lei. 

Citeste in continuare

Evenimente

Revine taxa auto pentru mașini poluante. Peste 8 milioane de mașini, vizate de noul impozit

Publicat

pe

România va fi nevoită să adopte „legea taxării mijloacelor de transport poluante”. Chiar dacă detaliile sunt încă neclare, noua taxă auto este o condiție pentru accesarea fondurilor PNRR. Peste 8 milioane de mașini sunt vizate. 

Cererea de plată numărul 4 din PNRR, care ar trebui depusă în luna iunie, include reforma fiscală prevăzută și în planul fiscal, dar și un jalon privind taxarea mijloacelor de transport poluante, o măsură similară cu taxele auto din trecut și cu un impact potențial ridicat, având în vedere cât de multe mașini vechi sunt înmatriculate în România.

Reforma fiscală, care presupune ca Banca Mondială să prezinte Guvernului scenarii de măsuri fiscale iar acestea să fie adoptate, este parte din cererea de plată numărul 4 și din planul fiscal, unde termenele de plată sunt menționate clar, a explicat, într-un interviu acordat profit.ro, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș.

Ministrul anunțase, la finalul lunii ianuarie, că România va depune, în iunie-iulie, la Comisia Europeană, o cerere de accesare a unei noi tranșe în valoare de 2,7 miliarde de euro din PNRR, cerere condiționată de o serie de reforme precum legea taxării mijloacelor de transport poluante.

„Este o transpunere de Directivă a Uniunii Europene, toate statele membre au obligaţia transpunerii directivei şi, odată cu aceasta, o schimbare a mecanismului de impozitare pentru mijloacele de transport, astfel încât cele poluante vor plăti această taxă privind certificatele ITS şi emisiile proporţional cu nivelul de poluare”, a declarat ministrul.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE