Connect with us

Stiri economice

Liviu Drăgan revine în business. Se așteaptă la afaceri de 10 mil. euro în trei ani cu Druid, un start-up bazat pe inteligența artificială

Publicat

pe

În primăvara anului trecut, Liviu Drăgan, membru fondator al TotalSoft şi director general al companiei, îşi anunţa colegii că de la 1 iunie va renunţa la funcţia de CEO. “Am rămas până la 1 ianuarie 2018 în Consiliul de Administraţie al companiei. (…) La 1 februarie am înfiinţat compania Druid”, a declarat Drăgran, la începutul unei discuţii cu presa, referitoare la noul business pe care îl va lansa la sfârşitul acestei luni.

“Pe 22 mai vom avea o prezentare a Druid. Vrem să vă arătam – Cum se face business pe telefonul mobil”, a spus antreprenorul, cu menţiunea că, în prezent, majoritatea populaţiei încearcă să-şi rezolve problemele cu telefonul mobil, inclusiv problemele de business.

Druid va utiliza algortimi de analiză a tuturor informaţiilor de business existente într-o organizaţie pentru a oferi un mod revoluţionar de asistare în luarea deciziilor. Practic, Druid este un asistent digital care va putea fi folosit atât de angajaţii unei companii, cât şi de clienţii acesteia. De exemplu, un angajat va putea afla prin intermediul asistentului virtual (chatbot) informaţii referitoare la zilele de concediu pe care le mai are, poate să afle când îi va vira angajatorul salariul, dar şi evoluţia sa în cadrul firmei sub forma unor grafice.

“Toate informatiile oferite sunt rezultatul unor întrebări prestabilite chiar de către client. Astfel, angajatului nu i se răspunde la întrebări aleatoare, precum chatboţii b2c (business to consumer), şi nici nu are acces la aceleaşi întrebări pe care le are, de exemplu, CEO-ul sau clientul”, a explicat Liviu Drăgan.

Potrivit acestuia, platforma va avea disponibili asistenţi virtuali pentru activităţile de suport clienţi, vânzări, tehnicieni şi departamentul de HR, asistenţi programaţi să execute peste 200 de taskuri.

“În prezent, se întâmplă două lucruri: devenim din ce în ce mai dependenţi de tehnologie şi, totodată, facem activităţi repetitive. De exemplu, nu prea te mai urci în maşină fără Waze. Activităţile repetitive vor putea fi acoperite mult mai eficient prin chatbots precum Druid”, spune Drăgan.

Un alt exemplu oferit de antreprenor referitor la utilizarea Druid este atunci când vrei să faci o programare la un medic. “Pentru a te programa la medic la o companie privată, acum trebuie să suni sau să scrii un mail, urmând a fi îndrumat de un operator către un medic, un cabinet, la o anumită oră. Prin intermediul chatbot-ului Druid, clientul respectiv poate să se programeze rapid, prin intermediul inteligenţei artificiale, la orice oră şi să ştie cu exactitate, în câteva minute, unde şi când să meargă”, a explicat Drăgan.

 

Potrivit lui Dragăş Metea, CEO-ul companiei, sunt vizate toate sectoarele economice, de la financiar la retail, de la HR la farma sau sectorul medical. „Nu voi privi graniţele României ca o limită, voi ataca încă de la început piaţa internaţională”, a adăugat Liviu Drăgan, cu menţiunea că în acest moment poartă discuţii pentru încheierea unor parteneriate strategice cu cei mai mari jucători de pe piaţa de consultanţă şi audit.

 Investiţie de 1,5 milioane de euro

“În trei ani de zile mi-aş dori ca Druid să fie cea mai frumoasă poveste de inteligenţă artificială din această zonă a Europei. (…) Avem un business plan. Țintim o cifră de afaceri de 10 milioane de euro în următorii trei ani şi o profitabilitate mare”, a detaliat Liviu Drăgan câteva din informaţiile de business.

Preţurile pentru noua platformă nu au fost încă stabilite, potrivit antreprenorului ar putea costa aproximativ 20 de euro lunar pentru fiecare utilizator. “dar poate fi vorba şi de 30 de euro şi de 10 euro. Pentru început, trebuie să deschizi uşile, să ai referinţe. Te duci şi te rogi, cum ar veni, până şi se duce vestea”, a menţionat Drăgan.

În ceea ce priveşte investiţia, antreprenorul a menţionat că se ridică la aproximativ 1,5 milioane de euro, din care o finanţare de 800.000 de euro a fost deja atrasă.

Pentru înfiinţarea Druid, Liviu Drăgan s-a asociat cu mai mulţi oameni de afaceri români, printre care Radu Enache, acţionar al lanţului hotelier Continental, Eugen Banciu, fondator al Farmexpert, care deţine şi reţeaua de farmacii Dona, Anca Vlad, proprietarea grupului Fildas-Catena. Actualii acţionari îşi vor diminua cotele prin oferirea unui pachet de acţiuni reprezentând 15% din capital către o parte dintre angajaţii Druid, care vor primi titlurile gratuit.

Cine este Liviu Drăgan

Liviu Drăgan a înfiinţat, în urmă cu 24 de ani, cel mai puternic producător de software pentru business din România, compania TotalSoft, şi  este creatorul a două dintre cele mai puternice branduri IT româneşti, TotalSoft şi Charisma. Cele două mărci reprezintă o carte de vizită autentică pentru industria autohtonă de software în 46 ţări, pe 4 continente.

 

Vizionar şi charismatic, Drăgan este un un model de etică şi atitudine, ale cărui valori solide şi-au pus amprenta pe evoluţia TotalSoft. În calitate de membru fondator şi de Preşedinte al Asociaţiei Patronale a Industriei de Software şi Servicii (perioada 2005-2011), Liviu Drăgan s-a implicat activ în promovarea industriei IT româneşti. Este cel care a introdus conceptul de management de proiect în România (prin sistemul Primavera) şi a contribuit la  crearea celei mai mari aplicaţii de e-procurement la nivel european (www.e-licitatie.ro).

A absolvit Magna Cum Laude secţia Energetică a Universităţii Politehnice Bucureşti, are un MBA obţinut de la Assebus & Washington University şi a primit Ordinul Naţional “Pentru Merit” în gradul de Cavaler acordat de Preşedintele României pentru întrega activitate ştiinţifică şi de cercetare, precum şi pentru contribuţia deosebită la dezvoltarea şi promovarea tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor în România.

Anul trecut, Liviu Drăgan a fost premiat în cadrul Galei Capital pentru reuşita şi performanţa transformării unei idei în cea mai frumoasă poveste din IT-ul românesc, ocazie cu care a menţionat că a evitat să lucreze pe platformele altor produse, reuşind să creeze un produs românesc care domină mai întâi de toate piaţa locală de aproximativ 5-6 ani devansând produsele unor giganţi din IT-ul mondial precum Oracle sau Microsoft. “Înainte de a te îndrepta cu produsele în afara graniţelor este bine să fii lider în propria ţară, iar acest lucru l-am urmărit întotdeauna”, a declarat Liviu Drăgan, în cadrul Galei Capital, ediţia 2017.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

CCR A DECIS RESPINGEREA ANULĂRII ALEGERILOR. ÎN UNANIMITATE, S-A CONFIRMAT ORDINEA PRIMILOR 2 CLASAȚI. TURUL DOI ARE LOC PE 8 DECEMBRIE

Publicat

pe

CCR a decis repingerea ANULĂRII alegerilor. În unanimitate, s-a confirmat ordinea primilor 2 clasați 

Din sursele Realitatea PLUS, se pare că ordinea candidaților s-a schimbat. Marcel Ciolacu ar fi trecut pe locul 2, iar Elena Lasconi pe 3. Ar mai fi de renumărat 650.000 de voturi din Diaspora, care ajung în țară pe 9 decembrie.

Solicitarea de anulare a fost depusă de Cristian Terheș, candidat la alegerile prezidențiale, care a contestat validitatea procesului electoral, invocând posibile nereguli. Argumentele acestuia, precum și datele rezultate din renumărarea voturilor efectuată de Biroul Electoral Central (BEC), vor constitui baza deliberării judecătorilor constituționali.

Reamintim că Elena Lasconi și Călin Georgescu au intrat, inițial, în turul al doilea al alegerilor prezidențiale. Ulterior, CCR a decis renumărarea voturilor.

Imagine

Imagine

Citeste in continuare

Evenimente

TikTok, audiat la Parlamentul European în contextul alegerilor din Europa, inclusiv România. Manipularea informației, sub lupa europarlamentarilor

Publicat

pe

Comisia pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorului din Parlamentul European (PE) va audia marţi reprezentanţi ai TikTok asupra modului în care această companie aplică regulile digitale ale UE, în contextul alegerilor desfăşurate recent în Europa, a anunţat luni într-un comunicat de presă legislativul european.

Marţi, începând aproximativ de la ora 11:00 CET (12:00 ora României), Comisia pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorului va desfăşura o discuţie cu Caroline Greer, directoare a TikTok pentru politici publice şi relaţii guvernamentale, şi cu Brie Pegum, director global de producţie, autenticitate şi transparenţă al TikTok.

Europarlamentarii sunt aşteptaţi să pună întrebări legate de măsurile luate de companie, în conformitate cu manualul de reguli digitale al UE, pentru a garanta un spaţiu online sigur, transparent şi de încredere, mai ales în perioadele electorale.

Legea privind Serviciile Digitale ale UE (Digital Services Act – DSA), intrată deplin în vigoare pe 17 februarie 2024, stabileşte obligaţii stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi social media sau comerţul online, de a combate conţinutul ilegal, dezinformarea online şi alte riscuri online pentru societate.

Elena Lasconi, primele declarații după EXIT POLL-ul alegerilor parlamentare: „Roboții ruși de pe TikTok nu au cum să ne distrugă democrația”

Comisia Europeană, care în virtutea DSA dispune de prerogative de investigare şi sancţionare, a început să examineze strategiile de îndeplinire a acestor obligaţii în cazul mai multor platforme online foarte mari.

În contextul alegerilor aflate în desfăşurare în România, Comisia Europeană a adresat întrebări referitoare la procesul companiei TikTok de gestiune a riscului în ceea ce priveşte manipularea informaţiei, sistemul de recomandare (ce oferă utilizatorului sugestii pentru articolele cele mai relevante – n.r.) şi accesul terţilor la date.

Comisia a adresat anterior întrebări despre designul şi funcţionarea sistemelor de recomandare ale TikTok, YouTube şi Snapchat, şi mai precis asupra măsurilor întreprinse de TikTok pentru combaterea riscurilor legate de alegeri, asigurarea pluralismului media şi a discursului public.

Citeste in continuare

Evenimente

Rezervele în valută ale BNR au scăzut cu 1,6 miliard de euro în noiembrie

Publicat

pe

Rezervele valutare ale Băncii Naţionale a României totalizau 61,174 miliarde de euro la finele lunii noiembrie, în scădere cu 2,65% comparativ cu nivelul de la 31 octombrie 2024, informează un comunicat al Băncii Centrale.

În cursul lunii noiembrie au avut loc intrări de 4,374 miliarde euro, reprezentând: modificarea rezervelor minime în valută constituite de instituţiile de credit la BNR; alimentarea conturilor Ministerului Finanţelor şi altele.

De asemenea, au avut loc ieşiri de 6,041 miliarde euro, reprezentând: modificarea rezervelor minime în valută constituite de instituţiile de credit la BNR; plăţi de rate şi dobânzi în contul datoriei publice denominate în valută (aproximativ 649 milioane euro); plăţi din contul Comisiei Europene şi altele.

Nivelul rezervei de aur s-a menţinut la 103,6 tone. În condiţiile evoluţiilor preţurilor internaţionale, valoarea acesteia s-a situat la 8,399 miliarde euro, scrie Agerpres.

Rezervele internaţionale ale României (valute plus aur) la 30 noiembrie 2024 au fost de 69,573 miliarde euro, faţă de 71,361 miliarde euro la 31 octombrie 2024.

Plăţile scadente în luna decembrie 2024 în contul datoriei publice denominate în valută, directe sau garantate de Ministerul Finanţelor, însumează circa 441 milioane euro.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE