Connect with us

Stiri economice

Colaborarea între mediul privat și agențiile NATO

Publicat

pe

Evenimentul îşi propune să aducă în prim plan necesitatea colaborării între companiile private, grupurile de experţi, mediul academic şi agenţiile NATO pentru a impulsiona dezvoltarea de tehnologii de ultimă generaţie care să răspundă nevoii de soluţii IT eficiente pentru securizarea informaţiilor de la nivelul structurilor de apărare. “Domeniul militar nu poate avansa fără o colaborare cu industria şi mediul academic. Tendinţa de digitalizare a operaţiunilor militare este clară.„, a declarat în cadrul evenimentului dl. Wolfgang Taubert, reprezentant al Ministerului Apărării Naţionale din Germania. 

În prezent, NATO trece printr-un amplu proces de modernizare tehnologică, 40% din bugetul total al acestui an fiind alocat Agenţiei NATO pentru Comunicaţii şi Informatică (NCIA), care coordonează tranformarea digitală a organizaţiei.

NITEC 2018, care reuneşte peste 600 de lideri din mediul guvernamental, militar şi de afaceri, precum şi experţi în apărare şi securitate, are şi o componentă expoziţională. România este reprezentată la acest eveniment de compania certSIGN, care expune un concept inovator de securitate informatică pentru operaţiunile militare mobile, compus dintr-o suită de produse software proprii de criptare, management securizat al documentelor, semnătură electronică, comunicaţii mobile securizate, soluţii de virtualizare şi soluţii de securitate cibernetică pentru protecţia întregii infrastructuri IT&C. Soluţia certSIGN integrează produse complexe de securitate IT acreditate naţional şi internaţional, incluse în NATO Information Assurance Product Catalogue.

“Sectorul privat este unul dintre jucătorii cheie în spaţiul cibernetic, inovaţiile tehnologice şi expertiza companiilor private fiind esenţiale pentru a permite ţărilor NATO şi ţărilor aliate să dezvolte o apărare cibernetică eficientă. Din dorinţa de a ţine pasul cu ritmul rapid al schimbărilor tehnologice, NATO se consultă şi cooperează cu industria, iar noi avem produse care răspund celor mai înalte exigenţe tehnologice şi de securitate din domeniul militar.“, declară Adrian Floarea, CEO certSIGN.

certSIGN este unul dintre cei mai importanţi terţi de încredere şi dezvoltatori de soluţii de securitate cibernetică din regiune, fiind şi iniţiatorul primului CERT privat din România, care oferă organizaţiilor suportul necesar pentru a preveni, identifica şi soluţiona rapid evenimentele cibernetice.

 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

ȘEFUL CASEI DE PENSII TRANȘEAZĂ PROBLEMA VÂRSTEI DE PENSIONARE. ”NE OPRIM AICI. SPERANȚA DE VIAȚĂ NU E AȘA DE MARE”

Publicat

pe

Vârsta de pensionare va rămâne 65 de ani! Este anunțul făcut în exclusivitate de șeful Casei Naționale de Pensii la Realitatea PLUS. Daniel Baciu susține că vorbim de o eșalonare pentru femei, iar în anul 2030 se vor pensiona la aceeași vârstă ca bărbații, iar speranța de viață de la noi nu permite o majorare a vârstei pentru pensionare. 

Realitatea Plus: Pentru cine crește vârsta de pensionare și la ce ne așteptăm în următorii ani?

Daniel Baciu: Nu se pune problema creșterii vârstei de pensionare nici în noua lege a pensiilor. Vorbim de vârsta standard de pensionare, de 65 de ani la bărbați, femeile încă nu au atins această vârstă. Există un grafic de esalonare prevăzut în anexa 5 din legea 360 astfel încât și femeile în anul 2030 vor ajunge la aceeași vârstă ca a bărbaților și ne oprim aici.

În prezent nu avem o speranță mai mare decât țările din Uniunea Europeană unde vârsta de pensionare este mult mai mare decât în România drept pentru care consider că ar trebui să ne oprim aici, la 65 de ani.

Realitatea Plus: Garantati că așa rămâne?

Daniel Baciu: În momentul de față speranța de viață nu e așa de mare și este corelată cu vârsta de pensionare, iar cel puțin până în anul 2030 nu avem această premisă de creștere a vârstei de pensionare, sub nicio formă.

Legea care taie pensiile speciale ale magistraților a primit UNDĂ VERDE în Camera Deputaților. Coaliția a făcut în ultima clipă o modificare ce poate pica la CCR

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

REPORTURI URIAȘE LA LOTO. PESTE 3,41 MILIOANE DE EURO LA JOKER ȘI 2,78 MILIOANE LA NOROC

Publicat

pe

Loteria Română anunță reporturi impresionante la principalele jocuri loto, cu ocazia tragerilor care vor avea loc duminică, 27 aprilie. Cel mai mare report se înregistrează la Joker, categoria I, unde este în joc o sumă de peste 17 milioane de lei (peste 3,41 milioane de euro).

La Noroc, reportul cumulat a depășit 13,88 milioane de lei (aproximativ 2,78 milioane de euro), iar la Loto 6/49, la categoria I, se află în joc peste 5,99 milioane de lei (peste 1,2 milioane de euro).

Și celelalte jocuri oferă șanse importante: Noroc Plus are un report de peste 501.800 de lei, în timp ce Loto 5/40 vine cu un premiu de peste 1,07 milioane de lei la categoria I.

La tragerile de joi, 24 aprilie, Loteria a acordat 24.032 de câștiguri în valoare totală de peste 1,44 milioane de lei. Printre acestea, se numără și un premiu de categoria a II-a la Joker, în valoare de 138.099 lei, câștigat în Oltenița, județul Călărași.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

Mașinile fabricate în China pot fi capabile de spionaj. O țară europeană a luat deja măsuri radicale

Publicat

pe

Scandal pe piața auto din Marea Britanie, unde asaltul mașinilor chinezești nu este deloc văzut cu ochi buni. Mai nou, circulă informații potrivit cărora automobilele fabricate în China au capacitatea de a spiona.

n Marea Britanie, mașinile electrice produse de companii chinezești sunt privite cu tot mai multă suspiciune. Fără o lege oficială, dar cu reguli stricte aplicate local, autoritățile au început să restricționeze accesul acestor vehicule în apropierea bazelor militare strategice, de teama unor posibile activități de spionaj.

Tehnologia auto, problemă de securitate națională

Vehiculele moderne, mai ales cele electrice, sunt dotate cu o multitudine de senzori, camere și sisteme de conectivitate permanentă la internet. Deși aceste funcții sunt concepute pentru confortul utilizatorului și optimizarea performanțelor, ele pot deveni o vulnerabilitate serioasă atunci când datele ajung pe serverele unor companii cu legături directe cu guverne străine.

Printre producătorii vizați se numără giganți chinezi precum BYD, Great Wall Motors, Omoda și Jaecoo, tot mai populari în Regatul Unit datorită prețurilor atractive. Însă legislația din China, care obligă firmele să colaboreze cu serviciile de informații, alimentează temerile că aceste mașini ar putea transmite date sensibile fără știrea proprietarilor.

Un exemplu concret este baza RAF Wyton, unde angajații nu au voie să parcheze vehicule electrice chinezești mai aproape de trei kilometri de zonele de comandă. Riscul? Orice mașină conectată poate deveni un „ochi” sau o „ureche” electronică într-o zonă unde informațiile sunt vitale pentru securitatea națională.

Deocamdată, Ministerul Apărării din Marea Britanie nu a impus o interdicție generală, dar recunoaște că analizează constant posibilele amenințări. În contextul unor tensiuni diplomatice recente cu firme chineze implicate în infrastructura britanică, aceste măsuri ar putea fi doar începutul.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE