Connect with us

Stiri economice

Un nou proiect fantezist, Centura Capitalei la nivel de autostradă

Publicat

pe

În vara anului 2015, oficialii de atunci ai companiei de autostrăzi anunţau cu surle şi trâmbiţe că din anul 2018 şoferii vor putea circula pe patru benzi pe toată lungimea variantei ocolitoare a Bucureştiului. Suntem în 2018, iar lucrările sunt în acelaşi stadiu. Mai mult, centura Capitalei, cu o medie de peste 170.000 de autovehicule/zi, a ajuns un adevărat pericol public pentru şoferi din lipsa marcajelor, parapeţilor sau a semnalizării. 

Odiseea centurii Capitalei a început în 2007, anul în care s-au demarat primele lucrări de extindere la 4 benzi a centurii de nord. După 11 ani, avem abia 20 de kilometri de şosea lărgită la patru benzi, iar pentru celelalte două tronsoane, A1 Bucureşti-Piteşti şi DN 7 (Chitila), respectiv DN2-A2 lucrările nu se vor termina mai devreme de anul anul 2020. În partea de sud a Capitalei, şoseaua de centură pare un drum abandonat, gropile şi denivelările din asfalt fiind cauza multor accidente.

Dacă contractele semnate în 2008 s-ar fi derulat conform graficelor stabilite în urmă cu 10 ani, şoferii ar fi circulat încă din anul 2011 pe centura de Sud a Bucureştiului extinsă la 4 benzi. După ce s-au lămurit că nu se pot pune în aplicare contractele semnate în 2008, din lipsă de finanţare, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au promovat extinderea centurii de Sud a Capitalei, prin anumite programe cu finanţare europeană. Astfel, în 2015, au fost pregătite patru licitaţii pentru extinderea centurii de sud a Capitalei. După un an, în 2016, oficialii guvernamentali au abandonat şi aceste proiecte şi au explicat că se gândesc să rezolve problema punctelor negre de pe Centura de Sud a Capitalei pentru fluidizarea traficului.

Mai exact, oficialii CNAIR au spus că se vor construi trei pasaje în cele mai aglomerate zone de pe centura Capitalei, respectiv Domneşti, Berceni şi Olteniţa. În perioada 2016-2018, doar contractul pentru pasajul Domneşti a fost semnat, însă lucrările nu se vor finaliza mai devreme de 2020.

Centura de Nord, blocată în contestaţii 

În zona de nord a centurii actuale, sectorul cuprins între DN2 şi A2 mai are de aşteptat. Aici, oficialii CNAIR au reuşit după mai bine de câţiva ani să găsească un constructor, însă rezultatul licitaţiei este contestat. Potrivit datelor CNAIR, modernizarea celor 11 km va dura doar 15 luni de la data începerii lucrărilor.

Mai mult, reprezentanţii CNAIR spun că pe sectorul aflat între A1 şi DN 7 se circulă la 4 benzi încă din luna august 2017, însă stadiul fizic al lucrărilor este doar la 85%. „Lucrările aferente pasajului de la km 64+100 sunt blocate de faptul că există imobile pentru care proprietarii nu deţin actele necesare finalizării procedurii de despăgubire în vederea eliberării amplasamentului lucrării“, ne-auprecizat specialiştii din cadrul CNAIR.


 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

VIDEO TANCZOS BARNA: ATÂT TIMP CÂT SUNT EU LA MINISTERUL FINAȚELOR NU CRESC TAXELE

Publicat

pe

Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, a afirmat miercuri că atât timp cât va ocupa această funcție nu vor fi majorate taxele, menționând că nu îl caracterizează abordări în care răspunde cu funcția pentru această promisiune sau își face tatuaje.

‘Aș vrea să evit această abordare, sincer, pentru că mie nu îmi place nici întrebarea dacă răspund cu funcția, nu vă supărați domnule prim-ministru, nici cu tatuajul. Nu sunt abordări care să mă caracterizeze. Când spun că atât timp cât sunt eu ministru al Finanțelor nu cresc taxele, acest lucru înseamnă exact ceea ce spun. Atât timp cât sunt eu, nu cresc taxele’, a răspuns Tanczos, întrebat dacă își va da demisia în cazul în care vor crește taxele în 2025.

 

Premierul Marcel Ciolacu a completat răspunsul ministrului de Finanțe precizând că promisiunea are loc ‘pe fondul actual’.

‘Acum cu tatuajul, să știți că m-au păcălit cu tatuajul, că mi s-a șters’, a transmis Marcel Ciolacu.

De asemenea, Tanczos Barna a adăugat că în 2025 dacă va duce mandatul până la sfârșit se va merge ‘pe taxele și impozitele actuale’. El a adăugat că bugetul pentru 2025 este construit pe o inflație de 3,5% și deflator PIB de 5%.

AGERPRES

Sursa: Realitatea Din UDMR

Citeste in continuare

Evenimente

Cine nu plătește impozit pe clădiri și terenuri în 2025 – LISTA completă

Publicat

pe

Mai multe categorii de contribuabil care fac parte din categorii defavorizate sau beneficiază de anumite reglementări speciale sunt scutite și în 2025 de plata impozitelor și taxelor locale. 

Astfel de scutiri se referă la impozite precum cele pe clădiri, terenuri, mijloace de transport, dar și taxe pentru eliberarea de documente administrative, de exemplu.

Impozitele și taxele locale includ:

– Impozitul pe clădiri și taxa pe clădiri;

– Impozitul pe teren și taxa pe teren;

– Impozitul pe mijloacele de transport;

– impozitul pe spectacole;

– taxe pentru eliberarea certificatelor, avizelor și autorizațiilor;

– taxe pentru utilizarea mijloacelor de reclamă și publicitate;

– alte taxe speciale.

Cine poate beneficia de scutiri?

– Persoane cu handicap grav sau accentuat sau încadrate în gradul I de invaliditate;

– Militari participanți la acțiuni speciale în străinătate, conform Legii nr. 168/2020;

– Veteranii de război și văduvele acestora, pentru toate clădirile și terenurile aflate în proprietate sau coproprietate;

– Persoanele persecutate politic sau etnic ori deportații, care beneficiază de scutire 100% pentru clădirea și terenul aferent folosite ca domiciliu;

 – Persoane cu venituri lunare mai mici decât salariul minim brut pe economie, sau care au venituri exclusiv din șomaj sau ajutor social.

Scutirile pentru mijloacele de transport sunt acordate pentru un singur vehicul aflat în proprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat, veterani de război ori deportați.

De asemenea, nu se plătește impozit pe clădiri utilizate în scopuri publice sau care aparțin cultelor religioase, instituțiilor de învățământ ori sănătate, precum și clădiri considerate monumente istorice, lăcașurile de cult și construcțiile din parcurile industriale.

Citeste in continuare

Evenimente

Sebastian Burduja anunță Marea Reorganizare în Ministerul Energiei. Câți angajați vor pleca acasă?

Publicat

pe

Reorganizarea la nivelul Ministerului Energiei a început săptămâna trecută, marcând o etapă importantă în eficientizarea activității instituției. Ministrul Sebastian Burduja a anunțat că din cele 280 de posturi ocupate, între 10% și 20% dintre angajați vor fi afectați, urmând să plece acasă în urma concursurilor pe care le vor susține.

‘Durează cam două luni, inclusiv adoptarea în Guvern, avizarea interministerială. Cu siguranță vizăm reducerea aparatului, deci eliminarea posturilor vacante, care sunt în număr de 80 aproximativ. Din 280 posturi ocupate, între 10% și 20% dintre colegi vor pleca acasă, în urma concursurilor pe care le vor susține’, a precizat ministrul, la finalul ședinței Comandamentului energetic de iarnă.

El a mai spus că se va face o analiză pe fiecare direcție în parte. ‘Dacă mă refer la Direcția de investiții, unde colegii au atras 14 miliarde de euro, nu pot spune care dintre ei ar putea munci mai mult, dar nu o fac’, a arătat Burduja.

Potrivit acestuia, Ministerul Energiei este printre cele mai mici ministere din Guvern ca număr de posturi și cu certitudine are cele mai mici salarii alături de Ministerul Economiei, unde ‘se mai reglează lucrurile ca urmare a lipirii părții de Digitalizare’.

Ce se întâmplă după expirarea plafonării prețurilor la energie și gaze. Anunțul lui Sebastian Burduja pentru consumatorii vulnerabili

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE