Connect with us

Stiri economice

SUV-urile „made in Romania” bulversează piața auto europeană

Publicat

pe

Înmatriculările de SUV-uri cu dimensiuni reduse cresc rapid în toate statele europene, iar analiştii LMC Automotive estimează o majorare a segmentului B-SUV până la 1,8 milioane de unităţi în acest an, de la 1,4 milioane în 2017. Pe lângă apetitul românilor pentru astfel de maşini este demn de luat în seamă şi faptul că ambele modele din categoria menţionată produse în România – Dacia Duster şi Ford EcoSport – înregistrează creşteri spectaculoase pe piaţa europeană. În Top 10, în afara nou-intratelor Volkswagen T-Roc, Citroen C3 Aircross şi Opel Crossland X, cele mai mari creşteri sunt vizibile în dreptul modelelor asamblate la Mioveni şi Craiova. Astfel, rezultatele din primul trimestru al acestui an poziţionează Dacia Duster pe locul trei în segmentul SUV-urilor de clasă B, în creştere cu 31% până la 46.571 de unităţi. Având în vedere că modelul aflat pe locul 2, Peugeot 2008 a înregistrat un recul cu 7,5% până la 50.117 unităţi, este de aşteptat ca modelul românesc să urce chiar mai mult în clasament. În acelaşi timp, noua versiune Ford EcoSport a înregistrat şi ea o creştere cu 29% până la 23.743 de unităţi depăşind cu mai bine de 2.000 de unităţi pionierul segmentului, Nissan Juke, aflat pe poziţia a zecea în clasamentul european.

 

Prin comparaţie cu primul trimestru al anului 2017, segmentul SUV-urilor de clasă B a înregistrat şi modificări de structură. Dacă anul trecut 43% dintre modelele vândute aveau motoare diesel, în acest an maşinile cu acest sistem de propulsie ocupă doar 33% din piaţă. În acelaşi timp, modelele B-SUV cu motoare alimentate cu benzină au avansat de la 56% din segment până la 65%.

Un alt detaliu demn de luat în seamă din analiza JATO Dynamics – LMC Automotive este viitorul acestui segment, prognozat să crească în ritm rapid şi în următorii ani. Mai mult chiar, în afara celor 70.314 unităţi Duster şi EcoSport înmatriculate într-un singur trimestru în Europa, România ar putea deveni, din 2020, furnizorul unui al treilea model în segmentul SUV-urilor de clasă B. „Unul dintre cele mai importante modele care va ajunge pe piaţă în acest segment este SUV-ul Ford care va avea la bază Fiesta şi care ar putea fi comercializat începând cu 2020”, menţionează oficialii LMC Automotive. „Ford a înţeles greşit consumatorii în 2014 când a lansat modelul EcoSport produs în India pe piaţa europeană. De atunci însă, Ford şi-a revizuit strategia şi a remodelat vehiculul astfel încât să se potrivească cerinţelor clienţilor europeni. În plus, a mutat producţia în România. (…) Pentru următorul model Ford speră o repetare a succesului repurtat cu Fiesta”. Cum estimările analiştilor LMC Automotive se potrivesc cu informaţiile privind lansarea unui nou model produs de Ford la Craiova este destul de limpede că România ar putea avea, în doar câţiva ani, un cuvânt greu de spus în segmentul SUV-urilor de clasă B comercializate pe piaţa din Europa.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

CREȘTEREA TVA, TOT MAI PROBABILĂ DIN VARĂ. ROMÂNIA SE CONFRUNTĂ CU UN DEFICIT BUGETAR URIAȘ

Publicat

pe

În ciuda reformelor bugetare anunțate de Guvern, România s-ar putea confrunta în această vară cu o creștere a cotei TVA, o măsură care ar putea declanșa un val de scumpiri în lanț. Situația bugetară este tot mai dificilă, iar cheltuielile cu salariile, pensiile și ajutoarele sociale consumă aproximativ 90% din veniturile statului, lăsând spațiu redus pentru investiții și dezvoltare.

Țara noastră înregistrează unul dintre cele mai mari deficite bugetare din Uniunea Europeană, iar analiștii avertizează că, fără măsuri fiscale suplimentare, România riscă să-și piardă atractivitatea pentru investitori. După Ungaria, suntem statul care plătește cele mai mari dobânzi la împrumuturi, iar în 2025, estimările arată că vom cheltui nu mai puțin de 9 miliarde de euro doar pentru plata dobânzilor.

În acest context, creșterea TVA devine, în opinia experților, o măsură aproape inevitabilă pentru a asigura sustenabilitatea bugetului și pentru a evita dezechilibre economice și mai mari. Deși nepopulară, o astfel de decizie ar putea fi crucială pentru a stopa deteriorarea situației fiscale și pentru a menține România pe linia de plutire în fața creditorilor și partenerilor europeni.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

VICEPREȘEDINTELE SUA JD VANCE, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ ÎN INDIA PENTRU DISCUȚII COMERCIALE

Publicat

pe

Vicepreședintele american JD Vance a început luni o vizită de patru zile în India, într-un moment tensionat pe plan comercial, marcat de amenințarea impunerii unor taxe vamale de până la 26% pentru exporturile indiene către Statele Unite. Măsura, anunțată de președintele Donald Trump, a fost suspendată temporar pentru 90 de zile, oferind o fereastră de oportunitate pentru negocieri.

Vizita lui Vance are ca obiectiv consolidarea relațiilor comerciale și diplomatice dintre Washington și New Delhi. Potrivit Ministerului de Externe indian, vicepreședintele american și premierul Narendra Modi vor discuta despre evoluția relațiilor bilaterale și vor face schimb de opinii privind chestiuni regionale și globale de interes comun.

În timp ce tensiunile comerciale dintre SUA și China se intensifică, India adoptă o atitudine prudentă, analizând impactul eventualelor suprataxe și posibilele oportunități economice. Washington și New Delhi sunt deja angajate în discuții pentru prima etapă a unui acord comercial reciproc avantajos, în contextul unei cooperări tot mai strânse în domeniile IT, servicii și apărare.

Optimismul este prezent de ambele părți, iar oficialii indieni speră că această vizită va duce la un progres semnificativ în relațiile economice dintre cele două democrații majore.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

România a înregistrat în prima zi de Paște un minim ISTORIC al consumului energetic, dar a evitat penele în sistem – CIFRE OFICIALE

Publicat

pe

România a înregistrat în prima zi de Paște cel mai scăzut consum energetic din ultima perioadă, cu un minim istoric de doar 2.500 MW, arată Asociația Prosumatorilor și Comunităților de Energie din România, care citează datele furnizate de Transelectrica. Producția de energie a fost redusă deliberat, pentru a evita dereglarea sistemului, din cauza consumului foarte mic.

Producția hidro a coborât și ea la un nivel extrem de redus, de 260 MW.

În acest context, țara noastră a fost alimentată preponderent din surse nucleare, hidro și fotovoltaice, un scenariu ideal din perspectiva tranziției verzi, dar care a venit cu provocări tehnice semnificative, susține președintele APCE, Dan Pîrșan, într-un comunicat transmis Agerpres.

Acesta a subliniat că 20 aprilie 2025 a reprezentat un moment relevant pentru Sistemul Energetic Național, confirmând previziunile specialiștilor și testând în mod concret capacitatea rețelelor de distribuție, precum și gradul de responsabilitate civică al prosumatorilor din România.

”Răspunsul a fost prompt și solidar: sute de prosumatori au informat Asociația că au aplicat aceste măsuri, contribuind direct la evitarea unor situații critice precum căderi de tensiune sau blackout-uri locale”, spune Dan Pîrșan.

În același timp, fenomenul de segregare a prosumatorilor este un semnal de alarmă. Din păcate, unii au fost influențați de mesaje false și manipulatoare din social media, care promovează neîncrederea și sabotajul sub masca ”revoltei civice”, a transmis reprezentantul asociației.

Chiar și așa, inițiativa APCE s-a dovedit necesară și eficientă, reușind să prevină disfuncționalități majore în rețelele de joasă tensiune, a mai transmis Pîrșan.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE