Connect with us

Stiri economice

Constructorii şi asigurătorii au scăpat de o măsură drastică planificată de Guvern

Publicat

pe

Federaţia Patronatelor Societăţilor din Construcţii a anunţat că a participat, vineri, în grupul de lucru organizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare (UNSAR) şi Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă (UNSICAR) pentru a găsi soluţii în interesul constructorilor, afectaţi de proiectul de Hotărâre de Guvern care elimina posibilitatea operatorilor economici de a constitui garanţia de participare/garanţia de bună execuţie prin poliţe emise de societăţi de asigurare.

Constructorii au avertizat şi în trecut Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) şi Ministerul Finanţelor Publice (MFP) să nu restricţioneze modul de constituire al garanţiilor în cadrul procedurilor de achiziţie publică.

În cadrul întâlnirii, organizaţiile profesionale au primit asigurări din partea preşedintelui ANAP, Bogdan Puşcaş, că Hotărârea de Guvern, care urmează să fie aprobată săptămâna viitoare, a fost revizuită, în sensul în care, pentru garanţia de participare se va permite, în continuare, posibilitatea de a utiliza poliţe de asigurare, aşa cum normele de aplicare prevăd şi în prezent.

Constructorii susţin că riscurile autorităţilor contractante sunt reduse în faza de ofertare, motiv pentru care nu este necesară prezentarea unor scrisori de garanţie.

În ceea ce priveşte modul de constituire a garanţiei de bună execuţie, reprezentaţii ANAP s-au dovedit deschişi la dialog şi „înţelegând problema constructorilor, asigurătorilor, dar şi interesul autorităţilor de a beneficia de o garanţie reală, executabilă, cei prezenţi au convenit asupra unei soluţii care, sperăm, va rezolva şi aceste aspecte“, se arată într-un comunicat al federaţiei patronale.

Dacă Guvernul elimină poliţele de asigurare, constructorii vor fi nevoiţi să suporte costuri cu mult mai mari decât în prezent pentru a-şi garanta prezenţa la licitaţii sau lucrările în sine.

Pentru construcţia de drumuri, garanţia de bună execuţie uzuală este de circa 10% din valoarea lucrării. Pentru a obţine o poliţă de asigurare, constructorii plătesc acum în jur de 1% -1,5% din cei 10%. La o lucrare de 100 de milioane de euro, de exemplu, pentru care garanţia ar fi de 10 milioane de euro, prima de asigurare ar fi de circa 100.000 – 150.000 de euro.

Dacă vor fi forţaţi să apeleze la scrisoarea de garanţie, firmele de asigurare ar trebui ori să blocheze toţi cei 10 milioaane de euro în bancă, ori să aducă alte tipuri de garanţii (de exemplu imobile), pentru a obţine documentul.  La asta se adaugă taxele şi comisioanele impuse de bănci.

Despre acest subiect, revista Capital a scris în exclusivitate. Mai multe detalii pe această temă puteţi găsi aici. 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Premieră în piața financiară. Cea mai mare emisiune de obligațiuni de la o companie de stat

Publicat

pe

 Romgaz a anunțat prima emisiune de obligațiuni demarată de o companie cu capital majoritar de stat și că acesta este, probabil, cel mai mare program de acest fel pentru mediul corporativ românesc.

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, afirmă vineri, pe pagina sa de socializare, că Romgaz a anunțat prima emisiune de obligațiuni demarată de o companie cu capital majoritar de stat și că acesta este, probabil, cel mai mare program de acest fel pentru mediul corporativ românesc, conform Mediafax.

„Programul record de 1,5 miliarde euro vizează ridicarea finanțării necesare pentru susținerea planului de investiții, inclusiv marele proiect Neptun Deep. Se lansează astfel cea mai mare emisiune de obligațiuni din partea unei companii cu capital majoritar de stat. Acest demers vine după ce compania a obținut anterior un rating excelent din partea Fitch (BBB- investment grade), un demers pe care l-am susținut personal în mai multe discuții cu agenția de rating”, arată Sebastian Burduja într-o postare pe Facebook.

El a caracterizat Romgaz într-un singur cuvânt – curaj – și a dat trei argumente în acest sens.

„Investiția de 2 miliarde de euro în Neptun Deep. Proiectul e în grafic și ne va asigura locul I în UE la producția de gaz, dublând producția de gaz românesc. Rămâne să îi dăm valoare adăugată cât mai mare în economie, prin investiții în fabrici de medicamente, îngrășăminte și producția de energie electrică în grupuri pe gaz. Și da, avem peste 3500MW în lucru, de la Mintia la Ișalnița, Turceni, Iernut și Midia, plus modernizarea CET-urilor care încă utilizează cărbune și vor trece pe gaz (Craiova). Și da, nu ne vom lăsa și vom duce la bun sfârșit acest proiect, chiar dacă deranjăm multe interese, dovadă fiind sabotajul constant al unor organizații”, spune ministrul.

Un al doilea argument este reluarea explorărilor la Caragele, cel mai mare zăcământ de gaz pe uscat din România: „Program de investiții de 1 miliard de lei. Așteptăm vești bune până la finalul anului”.

De asemenea, el susține că un alt argument este deblocarea proiectului de la Iernut, după ani de zile: „Suntem în șantier, lucrăm cu antreprenorul spaniol pentru a pune in funcțiune măcar jumătate din capacitate pana la finalul anului”.

Citeste in continuare

Evenimente

Criză în industria auto. Volkswagen apelează la ajutoarele din partea guvernului Germaniei

Publicat

pe

Industria auto trece prin clipe destul de dificile, iar ultimii 3 ani au fost presărați numai cu crize majore. Mai nou, Volkswagen anunță că va concedia cel puțin 3.000 de angajați de a fabricile sale din Germania.

Constructorul german se înfruntă acum cu una din cele mai dificile perioade din existența sa. Mai devreme în luna septembrie, directorul financiar al mărcii de la Wolfsburg, Arno Antlitz, a declarat că Volkswagen mai are doar 2 ani pentru a se salva pe plan financiar. Din această cauză, Volkswagen a anunțat că va reduce numărul său de angajați la cel puțin 6 uzine germane. Mai mult, marca germană ia în considerare inclusiv închiderea unor fabrici pentru a reduce costurile.

Acum, guvernul german ia în calcul să sprijine Volkswagen în viitorul apropiat. Anunțul a fost făcut de către Robert Habeck, vicecancelarul și ministrul economiei din Germania. Habeck a declarat foarte scurt că „Volkswagen are o importanță esențială pentru Germania.”

Alături de acest anunț, a mai apărut în presa germană o informație conform căreia Volkswagen se pregătește să concedieze 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Asta ar însemna o reducere de 10% a forței de muncă.

Aceste informații au fost, însă, negate de un purtător de cuvânt al sindicatului, care a precizat că aceste cifre „nu au nicio bază și sunt pur și simplu un nonsens.”

Săptămâna viitoare vor începe negocieri între Volkswagen și sindicatul muncitorilor pentru viitorul angajaților. Constructorul de la Wolfsburg a anulat un acord semnat în 1994 care prevedea garantarea locurilor de muncă ale angajaților săi până în 2029.

Citeste in continuare

Evenimente

Ciolacu, după previziunile Fitch privind DEFICITUL excesiv: „Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții” – VIDEO

Publicat

pe

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, vineri, că rectificarea bugetară din acest an este pozitivă. De asemenea, șeful guvernului a anunțat că deficitul bugetar este „sustenabil”, în ciuda unor estimări pesimiste lansate cu doar o zi înainte de către agenția de rating financiar Fitch.

Este pozitivă și pe venituri, plus că se crește deficitul. E normal că este un surplus. (…) Deficitul bugetar la 6.9% sustenabil, ținând cont că 84% din deficit merge în zona de investiții. Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții. La fel a făcut și Germania, și Italia, și Franța. Nu a fost un capăt de țară. (…) În schimb, când a fost un filosof prim-ministru și am avut 9,2 deficit investițiile erau undeva la 1,75%. Vă dați seama cât era pe consum? Acum marja de consum este foarte limitată și asta este important să menținem”, a afirmat Ciolacu.

https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=314&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FCiolacuMarcel%2Fvideos%2F1057607059706592%2F&show_text=false&width=560&t=0

România ar putea fi nevoită să îngheţe cheltuielile pentru a-şi reduce deficitul, au avertizat zilele trecute analiștii de la agenţia de evaluare financiară Fitch. 

România ar putea fi nevoită să înghețe cheltuielile, din cauza deficitului. Ce se întâmplă cu măririle de pensii și salarii?

Citeste in continuare

Trending