Connect with us

Stiri economice

Ungaria va cheltui 12,5 mld. euro pentru investiţii în infrastructura rutieră şi feroviară

Publicat

pe

Aproximativ 900 de kilometri de drumuri de mare viteză vor fi construiţi graţie unor investiţii de 2.500 miliarde forinţi, dintre care 55% vor veni de la bugetul de stat şi 45% de la fondurile europene, a declarat Peter Szijjarto la un eveniment organizat de Hungarian Export-Import Bank şi Hungarian Export Credit Insurance Company (Exim). De asemenea, o sumă de 1.500 de miliarde forinţi va fi alocată pentru modernizarea a 900 de kilometri de cale ferată, a adăugat Peter Szijjarto. Acesta a subliniat că la finalul acestor lucrări, reţeaua de cale ferată electrificată din Ungaria va ajunge la 3.300 de kilometri.

Ministrul ungar de Externe a mai spus că, în cursul discuţiilor care au fost purtate săptămâna trecută la Beijing, s-a semnat un acord cu privire la calendarul lucrărilor de modernizare a căii ferate Budapesta-Belgrad. Szijjarto informat că premierii statelor din grupul de la Visegrad au fost de acord să pregătească dezvoltarea unei linii de tren de mare viteză între Budapesta, Bratislava, Brno şi Varşovia iar Guvernul ungar a aprobat alocarea sumei de 1,5 miliarde forinţi pentru un studiu de fezabilitate cu privire la acest proiect. De asemenea, un acord a fost semnat cu Guvernul României cu privire la o linie de tren de mare viteză între Budapesta şi Cluj-Napoca iar Guvernul ungar a aprobat o sumă de un miliarde de forinţi pentru un studiu de fezabilitate. (Sursa: Agerpres)

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Criză în industria auto. Volkswagen apelează la ajutoarele din partea guvernului Germaniei

Publicat

pe

Industria auto trece prin clipe destul de dificile, iar ultimii 3 ani au fost presărați numai cu crize majore. Mai nou, Volkswagen anunță că va concedia cel puțin 3.000 de angajați de a fabricile sale din Germania.

Constructorul german se înfruntă acum cu una din cele mai dificile perioade din existența sa. Mai devreme în luna septembrie, directorul financiar al mărcii de la Wolfsburg, Arno Antlitz, a declarat că Volkswagen mai are doar 2 ani pentru a se salva pe plan financiar. Din această cauză, Volkswagen a anunțat că va reduce numărul său de angajați la cel puțin 6 uzine germane. Mai mult, marca germană ia în considerare inclusiv închiderea unor fabrici pentru a reduce costurile.

Acum, guvernul german ia în calcul să sprijine Volkswagen în viitorul apropiat. Anunțul a fost făcut de către Robert Habeck, vicecancelarul și ministrul economiei din Germania. Habeck a declarat foarte scurt că „Volkswagen are o importanță esențială pentru Germania.”

Alături de acest anunț, a mai apărut în presa germană o informație conform căreia Volkswagen se pregătește să concedieze 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Asta ar însemna o reducere de 10% a forței de muncă.

Aceste informații au fost, însă, negate de un purtător de cuvânt al sindicatului, care a precizat că aceste cifre „nu au nicio bază și sunt pur și simplu un nonsens.”

Săptămâna viitoare vor începe negocieri între Volkswagen și sindicatul muncitorilor pentru viitorul angajaților. Constructorul de la Wolfsburg a anulat un acord semnat în 1994 care prevedea garantarea locurilor de muncă ale angajaților săi până în 2029.

Citeste in continuare

Evenimente

Ciolacu, după previziunile Fitch privind DEFICITUL excesiv: „Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții” – VIDEO

Publicat

pe

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, vineri, că rectificarea bugetară din acest an este pozitivă. De asemenea, șeful guvernului a anunțat că deficitul bugetar este „sustenabil”, în ciuda unor estimări pesimiste lansate cu doar o zi înainte de către agenția de rating financiar Fitch.

Este pozitivă și pe venituri, plus că se crește deficitul. E normal că este un surplus. (…) Deficitul bugetar la 6.9% sustenabil, ținând cont că 84% din deficit merge în zona de investiții. Suntem primul stat european care avem un deficit bazat pe investiții. La fel a făcut și Germania, și Italia, și Franța. Nu a fost un capăt de țară. (…) În schimb, când a fost un filosof prim-ministru și am avut 9,2 deficit investițiile erau undeva la 1,75%. Vă dați seama cât era pe consum? Acum marja de consum este foarte limitată și asta este important să menținem”, a afirmat Ciolacu.

https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=314&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FCiolacuMarcel%2Fvideos%2F1057607059706592%2F&show_text=false&width=560&t=0

România ar putea fi nevoită să îngheţe cheltuielile pentru a-şi reduce deficitul, au avertizat zilele trecute analiștii de la agenţia de evaluare financiară Fitch. 

România ar putea fi nevoită să înghețe cheltuielile, din cauza deficitului. Ce se întâmplă cu măririle de pensii și salarii?

Citeste in continuare

Evenimente

Experta BARCARI a găsit greșeli HALUCINANTE la recalcularea pensiilor. Așa ceva nu se poate! – VIDEO

Publicat

pe

Liderii pensionarilor acuză că recalcularea a venit la pachet cu erori grave. Seniorii au primit decizii greșite, iar acum, cei mai mulți vor să le conteste în instanță. Experta în pensii Dorina Barcari a demonstrat, în direct, la tablă, o astfel de eroare uriașă.

Experta în pensii Dorina Barcari, ministrul propus de partidul lui George Simion, spune că legea are deja prea multe probleme și cere un act normativ nou. Ea susține că guvernanții ar fi trebuit să atașeze și buletinul de calcul, pentru că există unele decizii care, în absența unei explicații scrise, par absolut ilogice. Barcari a exemplificat, pe o decizie de pensie reală, o astfel de eroare uriașă.

https://youtube.com/watch?v=5UfBfrrlDws%3Fsi%3DUYOaYFAzH8VEsIrk

Recalculare pensii. Românii cu grupe de muncă, dezavantajați în noua lege. Cum s-a ajuns la această situație: explicații Dorina Barcari

Expert în pensii, semnal de alarmă: MANEVRA din noua lege – PENSIILE au fost TĂIATE din cauza erorilor funcționarilor. Șirul greșelilor din sistem

Citeste in continuare

Trending