Stiri economice
Polul investiţiilor feroviare s-a mutat între Simeria și Arad

Asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, care modernizează cei 78 de kilometric de infrastructură feroviară între Simeria şi Arad, a început în forţă lucrările pe acest tronson, după ce a primit pe 6 iunie ultimele avize şi autorizaţii din partea companiei de stat CFR SA. Astfel, lucrările de modernizare a căii ferate, care include şi partea de electrificare – energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS, au intrat în linie dreaptă.
Reprezentanţii firmelor de construcţii ne-au explicat că „sunt atacate toate şantierele între Km 614-Bârza-Ilteu“. „Fără ultima autorizaţie nu aveam voie să atacăm toate şantierele, acum există front de lucru, am intrat cu toate utilajele, am decopertat kilometri de linie şi vegetaţie“ ne-a declarat Cristian Becheru, reprezentantul asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, câştigătorii celor două contracte, în valoare de 3,45 miliarde lei, fără TVA, pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b). Potrivit lui Cristian Becheru, pe sectorul Km 614-Bârza-2a se lucrează între staţiile Radna, Ghioroc, Păuliş şi Bârzava, iar pe lotul Bârza-Ilteu-2b lucrările se derulează între staţiile Bârzava, Căpruţa, Bătuţa, Săvârşin şi în apropiere de Ilteu.
Din cei 78 de kilometri de cale ferată, între Km 614-Bârzava-Ilteu, mai mult de jumătate, mai exact 41 km de infrastructură feroviară, se construiesc, pe un traseu nou, datorită noilor condiţii privind viteza de circulaţie a trenurilor, respectiv sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2. Astfel, în cadrul secţiunii km 614 – Cap Y Bârzava (2a), în lungime de circa 42 km de linie CF, 14 km de infrastructură feroviară se va construi pe un traseu nou. Pe porţiunea Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b), din cei aproximativ 36 km de linie de cale ferată, 27 de kilometri vor avea alt traseu.
Tunel şi patru poduri peste Mureş
Pe traseul secţiunii km 614 – Cap Y Bârzava (2a) se vor executa lucrări de terasamente şi consolidări pe 42,706 km, de construire a 13 poduri noi (dintre care două peste râul Mureş), modernizarea a 39 de podeţe, lucrări civile în cinci staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale şi puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţa a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), pe toată distanţa subtronsonului. Sursa de finanţare pentru reabilitarea subtronsonului km 614 – Cap Y Bârzava (2a), este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar valoarea totală estimată a contractului este de aproximativ 1,69 miliarde de lei (fără TVA).
Reabilitarea subtronsonului Bârzava – Ilteu 2b costă 1,763 miliarde de lei, fără TVA. În cadrul acestui proiect se vor executa lucrări de terasamente şi consolidări pe 36,123 km, 17 poduri, dintre care două peste râul Mureş, cinci podeţe, un tunel de 649 metri, şapte pasaje superioare/inferioare, lucrări civile în trei staţii de cale ferată, lucrări de electrificare şi energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS nivel 2 (ETCS nivel 2 + GSMR), pe toată distanţa subtronsonului. Lucrările de reabilitare a celor 78 km de cale ferată sunt finanţate din bani europeni (85%) şi fonduri de la buget (15%).
Licitaţie pentru reabilitarea liniei Braşov-Sighişoara
Odată cu demararea celor două şantiere de cale ferată, între Simeria şi Sighişoara, miza anului 2018 o reprezintă cele trei licitaţii pentru reabilitarea liniei de cale ferată pe realaţia Braşov-Apaţa-Caţa-Sighişoara, cu o lungime de aproximativ 130 de kilometri. CFR SA anunţa, luna trecută, că reprezentanţii Comisiei Europene susţin implementarea proiectelor pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare din România, conform calendarelor şi a bugetelor transmise de reprezentanţii CFR SA. „Compania Naţională de Căi Ferate C.F.R. S.A. are cereri de finanţare aprobate de Comisia Europeană pentru 7 proiecte incluse în Programul CEF TRANSPORT 2014-2020, contribuţia totală a CEF fiind de aproximativ 1,13 miliarde euro. Unul din cele mai importante proiecte de modernizare a infrastructurii feroviare este implementat pe tronsonul feroviar Braşov-Sighişoara, pentru care CFR SA a obţinut două granturi de finanţare, în valoare totală de 1,11 miliarde de euro, pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa, Caţa – Sighişoara şi Apaţa – Caţa“, explică CFR SA.
Potrivit oficialilor companiei, există şase oferte pentru modernizarea subsecţiunii CF Apaţa-Caţa. Subsecţiunea, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, este situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa, iar modernizarea acesteia contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Evenimente
De unde face rost guvernul de bani și energie ieftină ca să mențină plafonarea?
De la 1 aprilie plafonarea tarifelor în piața de energie ar trebui să fie oprită, însă premierul Ciolacu a declarat că se caută variante pentru extinderea acestei perioade.
Guvernul caută soluții pentru a menține pentru mai mult timp prețul plafonat la gaze, nu doar pentru economie, ci și pentru populație, a declarat, joi, premierul Marcel Ciolacu.
„Pe lângă investițiile publice din bani europeni, trebuie să aducem și investiții private în economie. Este foarte important că producătorii germani din industria auto anunță în ultimele zile relocări în România datorită costurilor mai reduse. Faptul că avem gaz ieftin contează enorm și, de aceea, ne gândim la soluții pentru a menține pentru mai mult timp prețul plafonat la gaze, nu doar pentru economie, ci și pentru populație”, a precizat Ciolacu, la începutul ședinței de Guvern.
Potrivit prim-ministrului, se văd deja și investițiile în producția de energie.
„Sunt aproape 2.000 de MW noi, din care aproape jumătate sunt de la prosumatori. Fondul de mediu anunță acum că alți 20.000 de beneficiari pot instala panouri fotovoltaice cu banii de la stat, câte 30.000 lei pentru fiecare proiect”, a adăugat Marcel Ciolacu.
Evenimente
Una din cele mai mari bănci din Germania concediază aproape 4.000 de angajați
Commerzbank, una dintre cele mai importante instituții financiare din Germania, a confirmat că va reduce aproximativ 3.900 de locuri de muncă până în 2028. Potrivit băncii, măsura este determinată de nevoie de eficientizare a activității prin digitalizare și „utilizarea sporită a locațiilor internaționale”.
Potrivit unor surse apropiate situației, Commerzbank intenționează să elimine între 3.000 și 4.000 de locuri de muncă, în cadrul unui proces amplu de restructurare. Instituția bancară are în prezent aproximativ 42.000 de angajați, astfel că aceste disponibilizări reprezintă o reducere semnificativă a personalului.scrie site-ul stiridiaspora.
Decizia vine în contextul unei tendințe mai largi de restructurare a marilor companii din diverse industrii.
Recent, un producător auto, un important furnizor de componente pentru mașini și o companie tradițională de mobilă au anunțat măsuri similare. O filială Volkswagen a avertizat, de asemenea, asupra unor reduceri masive de personal în Europa, în cazul în care tarifele Uniunii Europene vor fi aplicate.
Evenimente
Schimbare majoră în relația dintre ANAF și contribuabili. Ce modificări importante face Fiscul
Schimbare semnificativă ce reglementează relația dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili. După „invitații” apar „somațiile” ca instrument oficial de notificare a contribuabililor.
„Modificarea unui Ordin al ANAF poate să îi ducă la închisoare pe contribuabili. Dacă în 15 zile, aceștia nu prezintă documentele solicitate de fisc printr-o somație, pot face închisoare între un an și șase ani.
Ordinul ANAF ar putea deschide calea unor abuzuri și, de aceea, ministrul finanțelor ar trebui să îl modifice”, atrage atenția analistul economic Constantin Rudnițchi, într-un comentariu postat pe site-ul RFI.
Precizările au venit în contextul în care recent ANAF a publicat un Ordin care modifică substanțial legislația care reglementează relația dintre fisc și contribuabili.
Până acum practica era ca fiscul să trimită o invitație contribuabililor la sediul administrației pentru a prezenta documentele necesare clarificării verificărilor financiare, fiscale sau vamale. Însă, ca motivație pentru noile prevederi, ANAF invocă faptul că au fost nenumărate situații în care contribuabilii nu au dat curs solicitărilor inspectorilor fiscali de a prezenta documentele cerute.
„Dar, de aici până la noua sancțiune introdusă prin Ordinul ANAF este un pas foarte mare. Concret, noua legislație face două schimbări. Prima, Ordinul ANAF introduce un document numit somație, după invitație.
Nu este doar o chestiune de lingvistică. După ce fiscul trimite invitația, urmează somația. Iar dacă și somația este ignorată de contribuabil timp de 15 zile, atunci, a doua schimbare introdusă ieri în legislație spune că se comite o infracțiune care este pedepsită nici mai mult, nici mai puțin, cu închisoare de la un an la șase ani. Deci, în această situație, fiscul ne poate băga „la zdup””, scrie Rudnițchi.
Din ordinul ANAF reiese că se aplică pedeapsa cu închisoarea doar în cazul refuzului nejustificat de a prezenta organelor competente documentele legale și bunurile de patrimoniu cu scopul împiedicării verificărilor fiscale, financiare sau vamale.
Însă apar, invariabil, unele întrebări. Ce se întâmplă dacă un contribuabil primește somația și nu ajunge din diferite motive la timp la fisc – fie pentru că trebuie să meargă la muncă – pentru a-și plăti taxele și impozitele, fie pentru că este în incapacitate de a se deplasa, ori pentru că pur și simplu a nu a știut când au trecut cele 15 zile? Riscă să primească o eventuală pedeapsă cu închisoarea? „Probabil că da, pentru că fiscul poate interpreta că a vrut să împiedice verificările fiscale” – mai scrie Rudnițchi.
Analistul economic amintește faptul că ANAF are la îndemână multe alte pârghii pentru a-i convinge pe contribuabili să dea curs invitației sau somației. Inclusiv varianta de a popri conturi sau de a da amenzi. „Dar, să trimiți oameni, posibil nevinovați, la închisoare doar pentru că nu au venit la ANAF cu documentele solicitate în două săptămâni este o posibilitate care nu ține de democrație, ci se transformă în dictatura fiscului”, conchide Constantin Rudnițchi.
ANAF lansează „marea impozitare”
Luna trecută, „Național” scria că „Se trece la impozitarea stilului de viață. ANAF-ul va urmări toate cumpărăturile efectuate cu cardul”.
„Strategia de creștere a impozitării pe venituri a ANAF, care a trecut cumva pe sub radar, anunță măsuri dure pentru români. Astfel, toate cumpărăturile efectuate cu cardul vor fi monitorizate de ANAF, inclusiv achizițiile auto și închirierile de locuințe prin agențiile imobiliare, pentru a se determina stilul de viață și o bază de impozitare. În ce privește evaziunea fiscală legală a multinaționalelor, aceasta e amintită în treacăt, încercându-se doar ”identificarea comportamentelor agresive de optimizare fiscală”.
Strategia de creștere a conformării voluntare în domeniul impozitului pe veniturile persoanelor fizice în România, publicată pe site-ul ANAF, vine cu măsuri intruzive în viața cetățenilor, care vor fi luați la puricat pentru orice tranzacție și achiziție făcută. Primele vizate sunt cardurile și conturile bancare, acestea fiind monitorizate de către inspectorii ANAF pentru a se determina veniturile care au scăpat impozitării.
Mai exact, ANAF vorbește despre o impozitare a stilului de viață, în funcție de cheltuielile făcute de fiecare român. Agenția vrea să introducă și obligația de raportare pentru agenții imobiliari cu privire la contractele de închiriere sau ca platformele de închiriere să furnizeze date cu privire la contractele de închiriere încheiate prin intermediul agenților imobiliari, precum și obligativitatea schimbului automat de informații între registrele imobiliare și auto cu ANAF.”
-
Asigurariacum 2 zile
Asigurarile de calatorie – Cand si de ce sunt necesare?
-
Evenimenteacum 2 zile
EXCLUSIVITATE LA CULISELE STATULUI PARALEL. CUM AU DESCINS POLIȚIȘTII PESTE OAMENI CARE ÎL SUSȚIN PE CĂLIN GEORGESCU
-
Uncategorizedacum 2 zile
Cristian Branescu – Fotograful tau de Nunta in Bucuresti
-
Evenimenteacum 2 zile
KLAUS IOHANNIS ÎȘI ÎNCHEIE OFICIAL MANDATUL LA CONDUCEREA ROMÂNIEI
-
Evenimenteacum 2 zile
ANCA ALEXANDRESCU, MESAJ DUPĂ DEBARCAREA FARAONULUI DE LA COTROCENI: ”KLAUS IOHANNIS NU AR FI AJUNS NICIODATĂ PREȘEDINTE DACĂ SISTEMUL NU AR FI CONTRIBUIT LA DISTRUGEREA ȚĂRII”
-
Evenimenteacum 2 zile
KLAUS IOHANNIS ȘI-A ÎNCHEIAT ASTĂZI MANDATUL DE PREȘEDINTE. ILIE BOLOJAN A PRELUAT INTERIMATUL
-
Evenimenteacum o zi
Fostul director general al Poștei Române, Dan Mihai Toader, achitat definitiv într-un alt dosar de abuz în serviciu
-
Evenimenteacum o zi
Cum ar putea locatarii blocurilor să obțină facturi mai mici la curent. Propunerea, în atenția Ministerului Energiei