Ei dezvoltă componente pentru automobilele viitorului în România

0
155

Grupul Bosch, a încheiat anul fiscal 2017 cu vânzări consolidate în valoare de 1,9 miliarde de lei (416 milioane de euro) în România, ceea ce reprezintă o creştere puternică de 26 de procente faţă de anul anterior. Vânzările totale nete de 4,2 miliarde de lei (931 milioane de euro), incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au înregistrat o creştere anuală de aproximativ 57 de procente. „România a devenit o piaţă din ce în ce mai importantă pentru Bosch în ultimii ani. Grupul şi-a menţinut poziţia solidă în România, având o creştere

puternică în 2017, în ciuda climatului economic şi politic dificil din ţară”, a declarat Mihai Boldijar, director general Robert Bosch SRL şi reprezentant al Grupului Bosch în România. Conform oficialului, compania se aşteaptă să continue dezvoltarea tuturor sectoarelor de activitate şi în 2018.

 

Cu aproximativ 6.500 de angajaţi în România la finalul lui 2017, în creştere cu 36% faţă de anul precedent, grupul Bosch a continuat investiţiile în uzinele sale din ţară. Fabrica de componente auto electronice din Cluj şi-a mărit capacitatea de producţie şi portofoliul de produse, inaugurând în octombrie şi un centru de training dedicat pregătirii elevilor în sistemul de învăţământ dual. Și unitatea de producţie din Blaj a înregistrat o dezvoltare semnificativă a producţiei anul trecut, iar pentru 2018 este aşteptată adăugarea unor noi produse în portofoliu. În plus, Bosch a decis să îşi extindă activităţile de producţie şi pentru sectorul „Bunuri de larg consum”. BSH Electrocasnice a achiziţionat recent un teren de 40 de hectare pentru construirea unei fabrici de maşini de spălat în Simeria unde, în următorii ani, compania va investi aproximativ 110 milioane de euro.

Mai important chiar decât proiectele industriale, grupul Bosch şi-a extins permanent activităţile de cercetare şi dezvoltare în România începând cu 2013. Compania investeşte aproximativ 25 de milioane de euro într-un nou proiect pentru construcţia Centrului de Inginerie de la Cluj-Napoca. Noua clădire, care va avea o suprafaţă de aproximativ 17.000 de metri pătraţi, va concentra, din 2019, activităţile desfăşurate anterior în mai multe locaţii din Cluj. În prezent, aproximativ 400 de angajaţi îşi desfăşoară activitatea în sediile Centrului de Inginerie din Cluj-Napoca. Centrul de R&D din Cluj dezvoltă produse de ultimă generaţie în ariile software, hardware şi mecanică, precum şi ingineria calităţii şi a fiabilităţii. Inginerii talentaţi din cadrul Bosch lucrează la soluţii şi tehnologii pentru viitor, cum ar fi conducerea conectată, electrificată şi autonomă, care sporesc siguranţa şi confortul la volan şi pot salva vieţi, prevenind accidentele.

 

Cel mai mare angajator privat

Continental – grup cu peste 220.000 de angajaţi la nivel mondial, dintre care peste 19.700 în cele şapte unităţi de producţie şi patru centre de cercetare şi de dezvoltare din România – a devenit în 2017 cel mai mare angajator privat din ţară. În perioada 1999 – 2017, Continental a investit în România circa 1,4 miliarde de euro, concernul german făcând investiţii de peste 175 de milioane de euro doar anul trecut în locaţiile sale din România. Compania a investit în infrastructură, echipamente şi în tehnologii de ultimă generaţie pentru centrele sale de cercetare şi dezvoltare, precum şi pentru unităţile de producţie. Printre cele mai noi proiecte Continental dezvoltate în România se numără dezvoltarea inteligenţei artificiale (IA) pentru autovehicule autonome. Graţie unui parteneriat cu NVIDIA echipa din Timişoara a grupului Continental are sarcina să integreze şi să adapteze modulele software având la bază reţele neuronale şi hardware. Tot în România, mai exact la Iaşi şi Sibiu, cercetătorii Continental au dezvoltat şi testat „unitatea de control a portierei”, în timp ce la centrul de inginerie din Timişoara funcţionează un centru de competenţe pentru dezvoltare software, electronică şi de sistem pentru produse de încărcare a bateriei prin cablu, precum şi wireless.

 

100 de români lucrează pentru Porsche

La jumătatea lunii iulie, Porsche Engineering România a inaugurat noul sediu. După doar doi ani de prezenţă în ţara noastră, subsidiara locală a furnizorului global de servicii de inginerie Porsche Engineering Group GmbH a atins, de asemenea, pragul de 100 de angajaţi, apropiindu-se rapid de obiectivul de recrutare de 120 de angajaţi, propus pentru finalul lui 2018. Birourile din Cluj au fost echipate cu cele mai noi tehnologii, care vor facilita munca pe o diversitate de proiecte, variind de la soluţii digitale şi de mobilitate electrică, până la Computer Vision, Machine Learning, cercetare Big Data şi condus autonom. Printre cele mai importante dotări ale noului sediu se numără un laborator dedicat, cu numeroase computere de bord, unde inginerii pot face setările automate la interfeţele maşinilor. Porsche Engineering este deţinută integral de constructorul de maşini sport Porsche AG, cu sediul în Stuttgart. Prin urmare, munca inginerilor din Cluj are ca rezultat concret noi opţiuni şi inovaţii, încorporate pe maşinile sport Porsche vândute în întreaga lume.

„Am decis să construim propria noastră clădire care să găzduiască Centrul de Inginerie din Cluj. Acest lucru confirmă încă o dată angajamentul Bosch de a dezvolta soluţii şi tehnologii pentru viitor în România, cu experţi locali”.

 

 

Mihai Boldijar, director general Robert Bosch SRL

 

 

 

 

„Ne concentrăm pe cele mai relevante domenii tehnologice în sectorul automotive, inclusiv materialele din cauciuc pentru pneuri, electrificarea, conectivitatea şi conducerea automată, respectiv autonomă. Peste 5.700 de ingineri şi specialişti IT lucrează în centrele noastre de cercetare şi dezvoltare.”

 

 

Christian von Albrichsfeld, directorul general Continental România

 

 

 

 

 

„Am început anul 2018 cu multe proiecte noi, în arii foarte dinamice şi complexe ale ingineriei software şi auto, dar proiectele cele mai pline de provocări sunt cele axate pe tendinţe majore la ora actuală – computer vision, machine learning şi condus autonom”.

Marius Mihailovici, director general Porsche Engineering România

 

 

(Acest articol a fost publicat în numărul 29 al revistei Capital, disponibil la centrele de difuzare a presei în săptămâna 23 – 29 iulie 2018)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here