Connect with us

Evenimente

Eveniment în România, sub egida Ambasadei Rusiei şi a Patriarhului Kirill al Rusiei

Publicat

pe

Incisiv de Prahova a atras atentia in repetate randuri, de cca 2 ani de zile, privind incompetenta crasa a celor doi directori de la varful Politiei Locale Ploiesti, Adrian Vaida si Pitariu Paula Maria.

Echipa de Intervenţie Rapida (mascati) din cadrul Politiei Locale Ploiesti a fost infiintata in afara prevederilor legale si fara aprobarea CONSILIULUI LOCAL PLOIESTI!  Daca primar nu avem sau avem unul arogant care pastoreste JAFUL de la Politia Locala Ploiesti, poate se trezesc cei din Consiliul Local Ploiesti pentru a se intra in legalitate si a recupera prejudicial cauzat bugetului local de conducerea penala a acestei institutii!

La nivelul Politiei Comunitare funcţionează o echipa de intervenţie rapida formata din 10 persoane, in cadrul structurii de ordine publica, monitorizare, intervenţii si transport valori, pentru care s-au efectuat cheltuieli suplimentare cu echiparea specifica, altele decât cele prevăzute in anexa nr. 1 la Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare, aprobat prin HG nr. 2295/2004 (abrogat de art.4 din HOT. 1332/2010 la data de 1 ianuarie 2011).

Astfel, in anul 2010 au fost achiziţionate, in afara contractelor de achiziţie echipament aflate in derulare, respectiv încheiate in anul 2010, echipament specific in valoare de 63.778,31 lei, asa cum se prezintă in situaţia anexa nr. 43 .

Achiziţia s-a efectuat de la titlul II Bunuri si servicii, art. bug. 20.05.01 Echipament.

Din Referatele de angajament anexate la documentele de plata, avizate pentru controlul financiar preventiv propriu si aprobate de directorul general, reiese ca aceste angajamente s-au făcut la solicitarea biroului Aprovizionare Tehnico-Materiala, condus de Bălăci Cristian sau a Serviciilor Paza, Ordine I si II.

Achiziţiile s-au făcut prin cumpărare directa de la SC Viper Spirit SRL Bucureşti.

Regulamentul nu distinge o diferenţiere in echiparea poliţiştilor comunitari funcţie de activitatile desfăşurate (paza, intervenţie sau ordine).

Precizam ca structura in cauza figurează in organigrama si statul de funcţiuni aprobat pentru anul 2010 in cadrul serviciului de ordine publica, monitorizare, intervenţii si transport insa nu este reglementata ca activitate speciala care necesita o echipare specifica. Echiparea speciala a echipei de intervenţie rapida s-a făcut in afara prevederilor Regulamentului aprobat prin HG nr. 2295/2004 si fara sa se solicite si sa se aprobe de către ordonatorul principal a unei norme speciale.

Atribuţiile personalului Politiei comunitare au fost cele inscrise in HG nr. 2295/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare (abrogat de art.4 din Hot.Guv. nr. 1332/2010 la data de 1 ianuarie 2011), la cap. IV, art. 27- 34 si reluate in Regulamentul de organizare si funcţionare al Politiei Comunitare a municipiului Ploieşti, aprobat prin HCL nr. 13/02.03.2005, la cap.IV.

Potrivit art. 41 din Regulamentul aprobat prin HG 2295/2004: „(1) Personalul Poliţiei Comunitare îşi îndeplineşte atribuţiile în mod nemijlocit sub autoritatea şi controlul primarului şi nu poate primi însărcinări din partea altor persoane.”

In anul 2010, activitatea Politiei Comunitare Ploieşti s-a organizat in baza Planului de paza si ordine al municipiului Ploieşti, avizat de Politia municipiului Ploieşti si aprobat de primarul municipiului Ploieşti, atribuţiile acestora fiind inscrise in Cap. III. Modalitati de acţiune si intervenţie in diferite situaţii. Activitatile insrise in program sunt conforme cu cele reglementate de Regulamentul aprobat prin HG 2295/2004.

In acest fel, cheltuielile suplimentare efectuate cu echiparea grupei de intervenţie rapida cu echipamente specifice Serviciului de Politie pentru Intervenţie Rapida din cadrul Politiei Romane, care in anul 2010 au fost de 63.778,31 lei, nu sunt prevăzute de legislaţia de reglementare a activitatii si de echipare a politiei comunitare.

La 31.12.2010, echipa de intervenţie formata din 10 persoane avea in folosinţa echipament specific, care nu se regăseşte in uniforma standard aprobata prin HG 2295/2004, in valoare de 43.731,53 lei (date conform anexei nr. 44).

Prin plata sumei de 217.114,20 lei reprezentând cheltuielile efectuate cu funcţionarea grupei calare si a echipei de intervenţie rapida, structuri care nu sunt prevăzute in legea de organizare si funcţionare a Politiei Comunitare, in regulamentul cadru precum si in organigrama si regulementul de organizare si funcţionare al Politiei Comunitare a municipiului Ploieşti aprobate prin HCL nr. 222/2 29.12. 2004 si HCL nr. 13/02.03.2005.

Au fost incalcate prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice

locale:

  • 3 alin (2) “ Creditele bugetare aprobate se utilizează pentru finanţarea administraţiei publice locale, programelor, proiectelor, activitatilor, acţiunilor, obiectivelor si altele asemenea, potrivit scopurilor prevăzute in legi si alte reglementari, si vor fi angajate si folosite in stricta corelare cu gradul previzionat de încasare a veniturilor bugetare.”,
  • 4 Autorizarea bugetara/ angajamentele multianuale alin (4) “Angajarea si utilizarea creditelor bugetare in alte scopuri decât cele aprobate atrag răspunderea celor vinovaţi, in condiţiile legii.”
  • 14 Reguli bugetare, art. (2) “Cheltuielile bugetare au destinaţie precisa si limitata si sunt determinate de autorizările conţinute in legi speciale si in legile bugetare anuale.” (3) “Nicio cheltuiala nu poate fi înscrisa in bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) si nici nu poate fi angajata si efectuata din aceste bugete, daca nu exista baza legala pentru respectiva cheltuiala.” (4) Nicio cheltuiala din fonduri publice locale nu poate fi angajata, ordonantata si plătită daca nu este aprobata, potrivit legii, si daca nu are prevederi bugetare si surse de finanţare.

– art. 23 Responsabilităţile ordonatorilor de credite

„ (1) Ordonatorii de credite au obligaţia de a angaja si de a utiliza creditele bugetare numai in limita prevederilor si destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea instituţiilor publice respective si cu respectarea dispoziţiilor legale.”

Prin crearea unor structuri noi in cadrul serviciului de ordine publica nu a fost respectata organigrama entitatii aprobata prin HCL nr. 298/18.12.2006, HCL nr. 28/28.01.2010 si HCL nr. 252/11.08.2010.

Persoanele cu atribuţii in domeniul in care s-au constatat deficientele sunt:

– director general Gheorghe Carmen Daniela

– directorul executiv adjunct Vaida Adrian, care, in conformitate cu HG 2295/2004, art. 29, lit. b): „ urmăreşte modul de echipare a personalului cu uniforme şi însemnele distinctive de ierarhizare, repartizarea şi utilizarea corespunzătoare a acestora;”

https://www.incisivdeprahova.ro/2018/07/14/exclusivpsd-prin-viceprimarul-cristian-ganea-solicitat-demisia-hartuitoruluihartuitorului-sexual-adrian-vaida-de-la-conducerea-politiei-locale-ploiesti/

https://www.incisivdeprahova.ro/2018/07/14/exclusivincompetenta-directorului-general-adjunct-al-politiei-locale-ploiesti-era-sa-se-lase-cu-un-linsaj-al-directorului-rasp-raul-petrescu-si-reprezentantilor-presei/

“Viceprimarul Cristian Ganea i-a cerut directorului Poliției Locale, Adrian Vaida, să demisioneze! Ganea spune că a sesizat mai multe nereguli în ceea ce privește instituția, iar una din cele mai grave a fost sesizată chiar vineri, 13 iulie.

Viceprimarul Cristian Ganea spune că vineri a mers cu directorul RASP Raul Petrescu la o acțiune de igienizare a unei zone din preajma unui complex comercial din Bariera Bucov, dar când a ajuns acolo a rămas uimit de ceea ce a căzut. Un buldoescavator împingea gunoaiele, erau două mașini ale Rosal în locul respectiv, două echipaje ale Poliției Locale, însoțite de directorul Adrian Vaida, iar aceștia asistau pasivi cum cetățeni de etnie romă culegeau pet-urile, le puneau în saci și apoi în căruțe.

Ganea spune că nu este normal să se întâmple așa ceva, Poliția Locală să asiste cum respectivele persoane încalcă legea și în loc să le sancționeze, să le privească impasibil.

O altă neregulă sesizată de viceprimar este aceea că Serviciul de Intervenție Rapidă din cadrul Poliției Locale lucrează doar după ora 18.00. Cu alte cuvinte, dacă are loc un scandal în timpul zilei, polițiștii locali nu pot interveni. Ganea spune că în alte orașe din țară Poliția Locală are un program de permanență pentru intervenția rapidă, cum este și normal să fie.

Viceprimarul mai spune că peste tot sunt mașini parcate în locuri nepermise, gunoaie lăsate la colțuri de stradă și că polițiștii locali ar trebui să iasă din birouri și să asigure ordinea și disciplina în oraș.

Ganea a precizat că a primit din partea directorului Adrian Vaida niște explicații “care nu țin de cald” și că ar trebui făcute alarmări la sediul Poliției Locale pentru a se vedea în cât timp se prezintă lucrătorii în cazul unui eveniment. Ganea mai spune că polițiștii locali sunt printre cei mai bine plătiți funcționari publici și că ar trebui ca banii să se reflecte în activitatea acestora”.

https://storage.googleapis.com/m-incomod/2018/07

Iata alte can-canuri sesizate de alti colegi din presa cu privire la actele celor de la interventie rapida, o structura ilegala si ineficienta care “lucreaza” doar noaptea, structura aflata direct sub coordonarea lui Adrian Vaida:

https://www.observatorulph.ro/exclusiv/102172-foto-barbat-snopit-in-bataie-de-mascatii-politiei-locale-ploiesti-cu-mana-rupta-si-batut-plimbat-cu-duba-si-abandonat-la-marginea-ploiestiului

http://www.actualitateaprahoveana.ro/editia-electronica/stiri-locale/acuzatii-grave-barbat-snopit-in-bataie-de-mascatii-politiei-locale-ploiesti-batut-si-cu-mana-rupta-abandonat-la-marginea-ploiestiului-22530

Bărbat snopit în bătaie de mascații Poliției Locale Ploiești. Cu mâna ruptă și bătut, plimbat cu duba și abandonat la marginea Ploieștiului

Scene de o violență ieșită din comun s-au petrecut în noaptea de vineri spre sâmbătă în cartierul ploieștean Bereasca. Un bărbat, care împreună cu soția sa au mers la un magazin din cartier, a fost luat pe sus de o trupă de intervenție a Poliției Locale Ploiești, băgat în dubă, încătușat, bătut și plimbat până în Mihai Bravu, unde a fost abandonat la marginea orașului. Motivul este unul aberant susțin rudele bărbatului bătut: asculta muzică la un volum ridicat în propria mașină. 

Fiul victimei a povestit reporterilor observatorulph.ro cum s-a petrecut totul. În jurul orelor 00.00, tatăl său împreună cu mama sa au plecat cu mașina către un magazin din cartier. Când au ajuns în dreptul chioșcului, bărbatul a coborât din mașină și a lăsat portiera deschisă, moment în care a fost interceptat de echipajul de mascați al Poliției Locale, angajații Primăriei Ploiești reproșându-i bărbatului că ascultă muzică la un volum ridicat.

Acesta s-ar fi conformat cerințelor polițiștilor locali și s-a îndreptat spre autoturism pentru a da muzica mai încet, însă potrivit fiului acestuia, nu suficient de repede, cum și-au dorit mascații motiv pentru care a fost încătușat, băgat în dubă și bătut cu sălbăticie.

În ciuda faptului că bărbatul le-ar fi zis polițiștilor locali ca vrea să sune la Poliția Națională pentru rezolvarea situației fără violență, el nu a fost ascultat și a fost lovit în continuare, polițiștii locali spărgându-i și telefonul.

Ulterior, duba plină cu mascați și cu ploieșteanul bătut bine a plecat din Bereasca spre cartierul Mihai Bravu. Au fost zeci de minute în care familia și apropiații nu au știut nimic de soțul, respectiv tatăl și prietenul lor.

Fiul victimei a plecat în căutarea dubei de la Locală, care are numărul de înmatriculare PH 16 PLP, iar în zona Maternității a întâlnit echipajul. Când a cerut explicații cu privire la starea tatălui său și locul unde l-ar putea găsi, i s-ar fi răspuns sec: ”e în drum spre casă”

”Tata mi-a spus: m-au luat în dubă și când le-am zis că vreau să sun la poliție mi-au luat telefonul și mi l-au aruncat jos. În timpul imobilizării, când mi s-au pus cătușele, au apăsat cu piciorul pe mâna mea până au rupt-o. Țipam de durere în dubă, după care m-am trezit și cu un genunchi în față. Primeam într-una pumni și picioare. La un moment dat unul dintre ei a spus : lăsați-l ca îl omorâți, apou altul i-a spus hai, mă, să-l aruncăm aici (pe lângă fosta maternitate în niște tufișuri) da-l in p**a mea .Erau în jur de 6.”

Observatorul Prahovean a încercat să obțină un punct de vedere cu privire la cele relatate atât de la purtătorul de cuvânt al Poliției Locale, cât și de la directorul instituției, însă nimeni nu a răspuns la telefon. Vom publica un punct de vedere oficial cu privire la cele relatate de îndată ce îl vom primi.

Totodată Observatorul Prahovean solicită pe această cale un punct de vedere IJP Prahova. Vom reveni cu detalii, precizeaza colegii de la Observatorul de Prahova.

Mai mult, ziarul Incomod dezvaluia in data de 2 noiembrie abuzurile celor de la Serviciul Rutiera si lipsa de comunicare a celor de la politia locala, un alt serviciu aflat direct in subordinea lui Adrian Vaida.

https://www.ziarulincomod.ro/un-barbat-acuza-un-echipaj-al-politiei-locale-ploiesti-de-abuz-serviciu-fotodocumente/

Un cititor a sesizat faptul că a fost oprit de Poliția Locală în mijlocul unei intersecții blocând traficul. Mai mult, bărbatul spune că a fost oprit și amendat fără motiv și polițistul a refuzat să completeze rubrica “mențiuni” din procesul verbal, iar în final nu a putut contesta sancțiunea din cauza faptului că procesul verbal a fost trimis prin poștă și a ajuns la o altă adresă. Ulterior, bărbatul a solicitat prin email comunicarea procesul verbal pentru a putea demara procedurile pentru contestație.

Pe data de 12 septembrie 2018, bărbatul se afla pe strada Cuza Vodă din Ploiești, în dreptul blocului 5D, și a oprit mașina pe zona hașurată deoarece a auzit zgomote ciudate de la roata dreapta spate, crezând că are o pană, a verificat acest lucru, apoi și-a continuat drumul către intersecția cu strada Vasile Lupu, încadrându-se pentru a vira la stânga, înspre Vasile Lupu. Bărbatul spune că în spatele sau a apărut un echipaj al Politiei Locale, Serviciul Rutier, care l-a claxonat, având luminile albastre în funcțiune, iar un polițist local a venit la portiera sa pentru a-i solicita documentele. Bărbatul a întrebat pentru ce i s-au solicitat actele și spune că polițistul i-a răspuns “știi tu pentru ce, mie dă-mi actele”. Bărbatul spune că acest lucru s-a întâmplat în intersecție, pe banda de preselecție pentru virajul la stânga, unde a fost oprit, deși astfel a fost blocat traficul în intersecție și mai erau șoferi în spatele mașinii Politiei Locale care așteptau să vireze la stânga în intersecție.

După ce șoferii ceilalți au început să claxoneze, bărbatul spune că polițiștii locali i-au cerut sa mute mașina în parcarea cu plată de peste drum, fără a-i înapoia documentele. Bărbatul mai spune că a solicitat să facă mențiuni pe procesul verbal, anume să precizeze că “oprirea în trafic a fost făcută în mod abuziv”, dar că polițistul local a refuzat să facă această mențiune în numele sau pe procesul verbal. Bărbatul spune ca a explicat că nu va semna procesul verbal fără acea mențiune, fiind incomplet, dar că polițistul local s-a suit în mașina, a întors autospeciala pe linie continuă și a plecat. Bărbatul mai spune ca a fost la sediul Poliției Locale pentru a face o sesizare și pentru a discuta cu un superior despre cele întâmplate, dar nu a stat nimeni de vorba cu el.”

Iata can-canutrile din mintea lui Adrian Vaida si bataia de joc pe banii publici! Bravo Dobre, esti cel mai tare primar cu al tau consilier din SRI, Eugen Pruna. (Cerasela N.).

 

 

 

 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

PROFESORUL ANTON HADĂR DEMASCĂ MANEVRA CU IMPOZITAREA PENSIILOR! CÂȚI BANI PIERD ROMÂNII 

Publicat

pe

Profesorul Anton Hadăr a calculat, în exclusivitate, la Realitatea PLUS, cât ar pierde pensionarii cu pensii mici dacă ar plăti impozit pe sănătate. Totul, după ce s-a zvonit că viitoarea guvernare ar vrea să implementeze această măsură pentru a acoperi gaura de la buget. 

”Dacă va fi aplicat acest CASS, cel care va fi aici cu 2.500, stânga e CASS 0, dreapta este impozitul 0. Așa cum am spus, rămâne tot cu 2.500, nu e nicio problemă. 

Cel cu 3.000 de lei intră în zona de impozitare pe CASS și ia pe CASS 10% din ce depășește 2.500, 50 de lei impozitare, dar 0 pe partea de impozit sadea. Altfel zis, ajunge la 2.950 de lei. Dacă te uiți, pierde față de ceea ce are astăzi, 50 de lei. 
Cei cu 3.450, deja în zona aceasta sunt impozitați mai mult: 100 de lei pe CASS și cu 50 de lei pe impozit, adică 150 de lei pierd, deci au 3.350. 

La 4.000, zona aceasta de CASS -150, zona cealaltă 100, adică, practic, 250 de lei și iau 3.750 de lei. 
Și la 5.000, 250 de lei pe CASS, se mărește foarte mult, mai aveau deja 200 luați, deci 450 și se duc la 4.550 de lei”, a declarat Anton Hadăr, la Realitatea PLUS.

Citeste in continuare

Evenimente

Producția de gaze a scăzut cu 1,4% în primele patru luni din 2025. Importurile s-au majorat cu 72,5%

Publicat

pe

Producția de gaze naturale utilizabile a României a fost, în primele patru luni din 2025, de peste 2,532 milioane tone echivalent petrol, cu 36.800 tep sub cea din perioada similară a anului trecut (minus 1,4%), conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică (INS).

Pe de altă parte, în perioada ianuarie-aprilie 2025, importurile de gaze naturale au crescut cu 72,5% (plus 358.000 tep) față de aceeași perioadă a anului anterior, până la 851.700 de tone echivalent petrol.

Conform estimărilor Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză (CNSP), producția de gaze naturale ar urma să crească, până în 2027, cu un ritm mediu anual de 1,7%. Astfel, în ultima Prognoză a echilibrului energetic, pentru 2025 a fost estimată o producție de gaze naturale de 7,79 milioane tep (plus 1,5%), pentru 2026 una de 7,907 milioane tep (plus 1,5%) și pentru 2027 o producție de gaze naturale de 8,176 milioane tep (plus 3,4%).

În ceea ce privește importurile, se așteaptă o tendință de reducere, cu un ritm mai pronunțat la orizontul anului 2027 (de minus 6%), în concordanță cu avansul producției, prin intrarea în exploatare a unor noi capacități, dar luând în considerare și o menținere a tranzitului către piețe externe.

CNSP estimează, pentru 2025, importuri de gaze naturale de 2,211 milioane tep (-7,6%), pentru 2026 de 2,150 milioane tep (-2,7%) și pentru 2027 de 2,022 milioane tep (-6%).

Citeste in continuare

Evenimente

Îngropați în datorii! CFR riscă incapacitatea de plată si oprirea trenurilor

Publicat

pe

CFR Călători riscă să se închidă pentru că nu-și mai poate acoperi cheltuielile lunare. Conform unui document oficial trimis de companie Ministerului Transporturilor, CFR Călători a anunțat că furnizorul de motorină a suspendat deja livrările de combustibil pentru locomotive din cauza datoriile neachitate.

De asemenea, trenurile pe liniile neeletrificate vor fi oprite. Și alte curse pentru călători ar putea fi anulate. Tot din cauza datoriilor, CFR Călători va suspenda și eliberea biletelor de tren cu anticipație. CFR Călători are în prezent datorii totale de 510 mii de lei. În plus, are și pierderi uriașe. Doar în primele patru luni ale anului trecut a înregistrat pierderi de aproape 150 de mii de lei.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE