Connect with us

Stiri economice

Cea mai mare zi a cumpărăturilor online atinge noi recorduri și anul acesta – Vânzări de un miliard de dolari în doar 68 de secunde – IT

Publicat

pe

​Pe platforma Alibaba s-au vândut produse de un miliard de dolari în 68 de secunde și de 23 miliarde dolari în primele ore, a 11-a ediție a sărbătorii chineze de shopping Singles Day putând depăși 32 de miliarde dolari pentru întreaga perioadă de 24 de ore. Singles Day 11.11, organizată de Alibaba Group, a generat anul trecut vânzări de peste 30 miliarde dolari și în fiecare an este deschisă de spectacole grandioase. Double Eleven, cum i se mai spune, generază vânzări mai mari decât Black Friday și Cyber Monday din SUA luate împreună. UPDATE: După 16 ore și jumătate a fost depășit pragul de 30 miliarde dolari.

În 2017 pe platforma Alibaba vânzările au ajuns la 25 miliarde dolari de Singles Day, anul trecut s-a ajuns la 30,8 miliarde dolari, iar în acest an se va depăși probabil valoarea de 32 miliarde dolari.

Primul miliard în vânzări a fost atins în 68 de secunde, cu 17 secunde mai repede decât anul trecut. Pragul de 100 miliarde de yuani chinezești (13 miliarde dolari) a fost atins în 64 de minute, cu 43 de minute mai repede decât anul trecut. La nouă ore totalul a fost de 23 miliarde dolari, cu 25% peste nivelul din momentul similar în 2018.

Cum a devenit 11.11 un fenomen de proporții

Alibaba a convins un mare număr de comercianți că merită să facă promoții pe 11 noiembrie, chiar dacă asta înseamnă că vânzările vor scădea mult înaintea datei.

Totul a fost ”îmbrăcat” în ideea de spectacol, mesajul fiind că este ”super-cool” să cumperi cât mai multe pe 11 noiembrie.

Sute de mii de comercianți mici de la sate au fost ajutați să ajungă la publicul care face cumpărături de pe internet, determinând o întâlnire a cererii cu oferta.

Jack Ma, care s-a retras de la condcerea Alibaba în acest an, a avut ideea sărbătorii de shopping în 2009, profitând și de faptul că nu prea era niciun eveniment care să stimuleze vânzările între octombrie și finalul lui decembrie. La prima ediție au participat doar 30 de comercianți, cinci ani mai târziu au fost 27.000, cu vânzări totale de peste 5 miliarde dolari. Singles Day a crescut atât de mult încât în 2016 s-a vândut de cinci miliarde dolari în primele 60 de minute.

Jack Ma a organizat spectacole cu vedete internaționale pentru a deschide 11.11 Singles Day și pentru a stârni interesul publicului și a da evenimentului un aer ”super cool”. A spus mereu că oamenii trebuie să cumpere de plăcere și că 11 noiembrie este ziua în care chinezii, și nu numai, trebuie să dea cadouri și să își facă, de asemenea, cadouri.

Alibaba are o valoare de piață de 486 miliarde dolari. Singles Day a fost deschisă anul acesta de un concert live Taylor Swift.

Surse: Reuters, AFP

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

George Simion, avertisment sumbru: „Orice creştere de taxe reprezintă recesiune”

Publicat

pe

Liderul suveraniștilor români atrage atenția asupra pericolului ascuns al creșterii taxelor, care automat va duce la declanșarea unei puternice recesiuni economice.

Candidatul AUR la alegerile prezidenţiale George Simion a declarat, marţi, că orice creştere de taxe reprezintă recesiune şi avem de reglat, în primul rând, munca, care trebuie încurajată, nu supraimpozitată. El a mai spus că trebuie să fim mândri de ce am realizat în 1800, în 1900, în construcţia Transfăgărăşanului, pentru că au fost români de-ai noştri şi asta înseamnă suveranitate şi independenţă naţională, nu izolationism.

”Vrem ca toţi antreprenorii să fie egali şi să îşi plătească corect taxele care nu se vor majora. Orice creştere de taxe reprezintă recesiune. Aşa că noi avem de reglat, în primul rând, munca, care trebuie încurajată, nu supraimpozitată”, a precizat George Simion într-o dezbatere.

Nu vom mări taxele importante care vizează mediul antreprenorial. Sunt companii care nu îşi plătesc taxele corect în România şi acolo trebuie să intervenim, dar în dialog cu mediul de afaceri. Lărgirea bazei de impozitare, prin dezvoltarea domeniilor precum construcţiile şi agricultura, este singura noastră şansă de a evita recesiunea”, a declarat Simion.

”Sunt aici pentru a discuta şi pe modelul Pactului de la Snagov, pentru aderarea noastră la Uniunea Europeană şi la NATO, din 1995, care a funcţionat. Eu nu văd decât economia ca parte a acestui program de ţară, conform programului oferit de Aspes, pe următorii 20 de ani, conform strategiei elaborate de Academia Română, care totuşi are şi ea un rol la fel ca şi Camera de Comerţ şi Industrie, ca şi Biserica noastră naţională”, a mai spus liderul AUR.

”Trebuie să fim mândri de ce am realizat în 1800, în 1900, în construcţia Transfăgărăşanului, pentru că au fost români de-ai noştri. Asta înseamnă suveranitate şi independenţă naţională, nu izolationism”, a mai spus el.

Citeste in continuare

Evenimente

INDICELE ROBOR LA 3 LUNI A SCĂZUT LA 7,20%

Publicat

pe

Indicele ROBOR la trei luni, principalul reper pentru costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a scăzut marți la 7,20% pe an, față de 7,31% înregistrat în ședința precedentă, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Este cel mai redus nivel din 30 ianuarie 2023.

La începutul anului 2025, indicele se situa la 5,92%, dar a cunoscut o ușoară creștere începând cu 6 mai, la scurt timp după primul tur al alegerilor prezidențiale.

Și ceilalți indici ROBOR au înregistrat scăderi: cel la șase luni, folosit în calculul dobânzilor la creditele ipotecare, a coborât la 7,36%, iar ROBOR la 12 luni a ajuns la 7,42%.

În același timp, indicele de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC), aplicabil creditelor noi în lei, este de 5,55% pe an, în scădere de la 5,66%, reflectând tendința de stabilizare a costurilor creditării în contextul evoluției pieței interbancare.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

Rata inflației a stagnat în aprilie. Cum au evoluat prețurile în ultimul an? – date INS

Publicat

pe

Rata inflației un luna aprilie a marcat o creștere nesemnificativă față de luna precedentă, potrivit datelor publicate marți de Institutul Național de Statistică. De la începutul anului, rata inflației a fost de 2,2%. 

1. Indicele preţurilor de consum (IPC) – indicator pentru determinarea inflaţiei la nivel naţional
▪ Indicele preţurilor de consum în luna aprilie 2025 comparativ cu luna martie 2025 a fost 100,07%.
▪ Rata inflaţiei de la începutul anului (aprilie 2025 comparativ cu decembrie 2024) a fost 2,2%.
▪ Rata anuală a inflaţiei în luna aprilie 2025 comparativ cu luna aprilie 2024 a fost 4,9%.
▪ Rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (mai 2024 – aprilie 2025) faţă de precedentele 12 luni (mai 2023 – aprilie 2024) a fost 5,0%.

2. Indicele armonizat al preţurilor de consum (IAPC) – indicator pentru determinarea inflaţiei la nivelul statelor membre ale UE
▪ Indicele armonizat al preţurilor de consum în luna aprilie 2025 comparativ cu luna martie 2025 a fost 100,21%.
▪ Rata anuală a inflaţiei în luna aprilie 2025 comparativ cu luna aprilie 2024 calculată pe baza indicelui armonizat al preţurilor de consum (IAPC) a fost 4,9%.
▪ Rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (mai 2024 – aprilie 2025) faţă de precedentele 12 luni (mai 2023 – aprilie 2024) determinată pe baza IAPC a fost 5,3%.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE