Connect with us

Stiri economice

Vor rămâne prețurile RCA plafonate și după 30 iunie? Ministrul de Finanțe spune că așteaptă analiza ASF

Publicat

pe

​Menținerea sau nu a plafonării prețurilor RCA va fi decisă de o analiză a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), care ar trebui să vină „în ultima decadă a lunii iunie”. „În funcție de această analiză o să luăm decizia cea mai potrivită pentru a fi protejati atât asigurații și să nu producem perturbări în piața asigurărilor”, a declarat luni ministrul de Finanțe Marcel Boloș, prezent la o conferință organizată de asigurătorii UNSAR.

masiniFoto: Dreamstime

  • „Așteptăm o analiză pe care o face ASF, întrucât ea are responsabilitatea monitorizării pieței asigurărilor.
  • În funcție de aceasta analiză o să luam decizia cea mai potrivită pentru a fi protejati atât asigurații și să nu producem perturbări în piața asigurărilor.
  • Mai sunt 20 de zile și sunt convins că vor veni cu o propunere”, a declarat luni Marcel Boloș întrebat de HotNews.ro dacă plafonarea prețurilor RCA va continua și după data de 30 iunie 2024.

Întrebat dacă are indicii legate de oportunitatea unei noi decizii de amânare a plafonării tarifelor RCA, Boloș a spus că nu vrea să se antepronunțe.

  • „Nu aș vrea să mă antepronunț pentru că o antepronunțare pe acest domeniu este foarte sensibilă, dat fiind faptul că discutăm de peste 8 milioane de asigurați și trebuie să avem un echilibru între primele de asigurare plătite de asigurați și valoarea despăgubirilor plătite de asigurători.
  • În ultima decadă a lunii iunie ne așteptăm să avem această analiză și sa luăm o decizie. E prematur să ne antepronunțăm pe un subiect atât de complex”, a spus Boloș.

Ultima prelungire a plafonării prețurilor RCA a fost luată de Guvernul Ciolacu la finele lunii martie din acest an, pentru încă 3 luni, termen care expiră la data de 30 iunie 2024.

  • „Vrem să combatem acest risc de creștere excesivă a prețurilor din cauza dezechilibrelor produse anterior pe această piață și să dăm o mână de ajutor românilor cum a făcut recent ASF și a redus serios asigurarea RCA în cazul transportatorilor”, a declarat atunci premierul Marcel Ciolacu.

Guvernul a aprobat joi actul normativ promovat de Ministerul Finanțelor și elaborat de Autoritatea de Supraveghere Financiară prin care prelungește cu trei luni perioada de aplicare a tarifelor de primă maxime de asigurare RCA practicate de asigurători la data de 28 februarie 2023.

Și comisioanele de distribuție aferente contractelor RCA rămân limitate la maximum 8% din prima netă de cheltuieli de distribuție, pentru o perioadă de 3 luni de la data intrării în vigoare a hotărârii, respectiv 1 aprilie 2024, a anunțat Ministerul de Finanțe.

Practic rămân în vigoare aceleași măsuri decise în decembrie 2023, doar că perioada de aplicare se prelungește cu 3 luni, de la 1 aprilie 2024.

Anunțul făcut de premier a venit în ciuda faptului că atât transportatorii cât și asigurătorii au reclamat că prelungirea plafonării prețurilor RCA nu este oportună și ar putea avea efecte contrare celor așteptate.

Transportatorii și asigurătorii contestă decizia Guvernului

Confederația transportatorilor auto (COTAR) a solicitat în luna martie Guvernului să respingă prelungirea plafonării tarifelor RCA propusă de Ministerul de Finanțe, dacă nu se face la tariful de referință afișat de ASF. „Deși s-a văzut că prețurile cresc indiferent de plafonare, companiile de asigurări vor avea ocazia să dubleze prețurile, la finalul perioadei de așa-zisă plafonare, sub pretextul că până atunci nu au fost creșteri de tarif”, susțin transportatorii.

De cealaltă parte, asigurătorii și-au arătat nemulțumirea față de decizia de a prelungi pentru a 3-a oara perioada de plafonare a primelor RCA, cu înca 3 luni, până la 30 iunie 2024, fără a lua în calcul nici măcar efectele inflației.

  • „Reamintim că, începand cu luna aprilie 2023, tarifele RCA au fost plafonate. Inițial, măsura a fost luată pentru 6 luni, prelungită cu înca 3 luni, pentru ca, mai apoi, la finalul anului trecut, Guvernul să o prelungească încă o data cu o ajustare de 6,8%, care nici macar nu acoperea inflatia din 2023 (10,4% cf. INSSE).
  • Cel mai important însă, dauna medie RCA a crescut la trimestrul trei al anului trecut chiar mai mult decât inflația, cu circa 12%, căci despăgubirile nu au fost și ele plafonate”, au reclamat asigurătorii membri UNSAR.

Sursa foto: Dreamstime.com

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

ȘEFUL CASEI DE PENSII TRANȘEAZĂ PROBLEMA VÂRSTEI DE PENSIONARE. ”NE OPRIM AICI. SPERANȚA DE VIAȚĂ NU E AȘA DE MARE”

Publicat

pe

Vârsta de pensionare va rămâne 65 de ani! Este anunțul făcut în exclusivitate de șeful Casei Naționale de Pensii la Realitatea PLUS. Daniel Baciu susține că vorbim de o eșalonare pentru femei, iar în anul 2030 se vor pensiona la aceeași vârstă ca bărbații, iar speranța de viață de la noi nu permite o majorare a vârstei pentru pensionare. 

Realitatea Plus: Pentru cine crește vârsta de pensionare și la ce ne așteptăm în următorii ani?

Daniel Baciu: Nu se pune problema creșterii vârstei de pensionare nici în noua lege a pensiilor. Vorbim de vârsta standard de pensionare, de 65 de ani la bărbați, femeile încă nu au atins această vârstă. Există un grafic de esalonare prevăzut în anexa 5 din legea 360 astfel încât și femeile în anul 2030 vor ajunge la aceeași vârstă ca a bărbaților și ne oprim aici.

În prezent nu avem o speranță mai mare decât țările din Uniunea Europeană unde vârsta de pensionare este mult mai mare decât în România drept pentru care consider că ar trebui să ne oprim aici, la 65 de ani.

Realitatea Plus: Garantati că așa rămâne?

Daniel Baciu: În momentul de față speranța de viață nu e așa de mare și este corelată cu vârsta de pensionare, iar cel puțin până în anul 2030 nu avem această premisă de creștere a vârstei de pensionare, sub nicio formă.

Legea care taie pensiile speciale ale magistraților a primit UNDĂ VERDE în Camera Deputaților. Coaliția a făcut în ultima clipă o modificare ce poate pica la CCR

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

REPORTURI URIAȘE LA LOTO. PESTE 3,41 MILIOANE DE EURO LA JOKER ȘI 2,78 MILIOANE LA NOROC

Publicat

pe

Loteria Română anunță reporturi impresionante la principalele jocuri loto, cu ocazia tragerilor care vor avea loc duminică, 27 aprilie. Cel mai mare report se înregistrează la Joker, categoria I, unde este în joc o sumă de peste 17 milioane de lei (peste 3,41 milioane de euro).

La Noroc, reportul cumulat a depășit 13,88 milioane de lei (aproximativ 2,78 milioane de euro), iar la Loto 6/49, la categoria I, se află în joc peste 5,99 milioane de lei (peste 1,2 milioane de euro).

Și celelalte jocuri oferă șanse importante: Noroc Plus are un report de peste 501.800 de lei, în timp ce Loto 5/40 vine cu un premiu de peste 1,07 milioane de lei la categoria I.

La tragerile de joi, 24 aprilie, Loteria a acordat 24.032 de câștiguri în valoare totală de peste 1,44 milioane de lei. Printre acestea, se numără și un premiu de categoria a II-a la Joker, în valoare de 138.099 lei, câștigat în Oltenița, județul Călărași.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

Mașinile fabricate în China pot fi capabile de spionaj. O țară europeană a luat deja măsuri radicale

Publicat

pe

Scandal pe piața auto din Marea Britanie, unde asaltul mașinilor chinezești nu este deloc văzut cu ochi buni. Mai nou, circulă informații potrivit cărora automobilele fabricate în China au capacitatea de a spiona.

n Marea Britanie, mașinile electrice produse de companii chinezești sunt privite cu tot mai multă suspiciune. Fără o lege oficială, dar cu reguli stricte aplicate local, autoritățile au început să restricționeze accesul acestor vehicule în apropierea bazelor militare strategice, de teama unor posibile activități de spionaj.

Tehnologia auto, problemă de securitate națională

Vehiculele moderne, mai ales cele electrice, sunt dotate cu o multitudine de senzori, camere și sisteme de conectivitate permanentă la internet. Deși aceste funcții sunt concepute pentru confortul utilizatorului și optimizarea performanțelor, ele pot deveni o vulnerabilitate serioasă atunci când datele ajung pe serverele unor companii cu legături directe cu guverne străine.

Printre producătorii vizați se numără giganți chinezi precum BYD, Great Wall Motors, Omoda și Jaecoo, tot mai populari în Regatul Unit datorită prețurilor atractive. Însă legislația din China, care obligă firmele să colaboreze cu serviciile de informații, alimentează temerile că aceste mașini ar putea transmite date sensibile fără știrea proprietarilor.

Un exemplu concret este baza RAF Wyton, unde angajații nu au voie să parcheze vehicule electrice chinezești mai aproape de trei kilometri de zonele de comandă. Riscul? Orice mașină conectată poate deveni un „ochi” sau o „ureche” electronică într-o zonă unde informațiile sunt vitale pentru securitatea națională.

Deocamdată, Ministerul Apărării din Marea Britanie nu a impus o interdicție generală, dar recunoaște că analizează constant posibilele amenințări. În contextul unor tensiuni diplomatice recente cu firme chineze implicate în infrastructura britanică, aceste măsuri ar putea fi doar începutul.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE