Connect with us

Stiri economice

Drumul Mătăsii, oportunitate uriașă pentru România

Publicat

pe

Preşedintele Grampet Group, cel mai mare operator feroviar de marfă, a prezentat, în cadrul conferinţei Capital, oportunităţile de care ar putea beneficia România dacă autorităţile s-ar implica mult mai activ în proiectul derulat de Republica Chineză, care va investi 200 de miliarde de dolari în refacerea „Drumului Mătăsii“. Gruia Stoica a precizat că un rol important l-ar putea avea portul Constanţa, deşi chinezii au ales porturile greceşti, după ce au fost refuzaţi de autorităţile române. „Partea chineză a venit şi a vrut să ne dea o mână de ajutor cu portul Constanţa, dar noi i-am trimis la greci, la portul Pireu, unde vor investi peste două miliarde de euro“, a spus preşedintele Grampet Group. Potrivit acestuia, dacă vom construi o platformă logistică pe teritoriul României, prin portul de la Marea Neagră, ar putea fi create aproximativ 100.000 de noi locuri de muncă.

„Avem noroc că Serbia nu e în comunitatea europeană“

Grupul Grampet, prin firmele pe care le deţine şi prin cei 7.000 de angajaţi pe care îi are, face transport de la Marea Nordului până la Marea Neagră, Adriatică şi în curând până la Marea Egee. „Facem transporturi din Germania, Austria, Ungaria, România spre Bulgaria şi de curând am luat licenţa şi am făcut primul transport în Serbia“, a spus Gruia Stoica. El a explicat că autorităţile de la noi trebuie să arate o deschidere mult mai mare spre investiţii, având în vedere că din punct de vedere geostrategic România nu este foarte bine poziţionată pe traseele şi coridoarele principale ale Europei. În acest sens el a explicat că grecii şi bulgarii au anunţat recent că vor derula investiţii de câteva miliarde în conexiuni rapide între Salonic şi Sofia, iar de aici mai departe către vestul Europei, prin Serbia. „Acestea sunt drumurile naturale, nu le inventăm noi. Deocamdată avem noroc că Serbia nu este in comunitatea europeană“, a spus Gruia Stoica.

2 miliarde de euro vor investi chinezii în dezvoltarea portului Pireu din Grecia, pentru a reface una dintre cele mai importante rute comerciale de transport

 

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Rabla 2025. De ce scoate Ministerul Mediului mașinile diesel din programul de reînnoire a parcului auto național

Publicat

pe

Programul Rabla pentru autoturisme va veni cu mai multe modificări în 2025. În primul rând, Ministerul Mediului a decis ca, de anul acesta, să fie eliminate din program mașinile cu motoare diesel.

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că printre schimbări se numără eliminarea din program a mașinilor diesel, dar și cuantumul voucherelor. Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că principala modificare este legată de modul de înscriere. “Înscrierea nu se va mai face așa cum se întâmpla până acum, printr-un dealer.

Românii vor putea pur și simplu să intre în aplicația informatică și să-și genereze singuri voucherul, indiferent dacă discutăm despre motoare convenționale, mașini plug-in hybrid sau electrice”, a mai explicat ministrul. De asemenea, din program s-ar putea elimina mașinile diesel.

O altă propunere pe care am să o fac, și săptămâna aceasta vom demara procesul de aprobare a ghidului, este legată de finanțarea autoturismelor diesel. Consider că va trebui să finanțăm autoturisme din ce în ce mai prietenoase cu mediul, lucru pe care l-am făcut constant în ultimii ani.

Din acest motiv propunerea mea va fi în sensul eliminării acestei categorii de motor termic, de altfel nici nu prea mai există multe modele noi care să folosească o astfel de tehnologie”, a mai afirmat Fechet. Potrivit ministrului, programul ar putea începe înainte de luna mai.

O altă schimbare este legată de finanțarea unei sesiuni continue. “O altă chestiune pe care am discutat-o cu producătorii și importatorii de autoturisme din România este legată de finanțarea unei sesiuni continue. Nu o să mai avem sesiune de primăvară și toamnă. Practic, odată deschis programul, el va funcționa continuu până la epuizarea sumelor alocate, ceea ce generează o anumită predictibilitate de care au nevoie atât românii, cât și producătorii și dealerii de autoturisme”, a conchis Mircea Fechet.

Citeste in continuare

Evenimente

UNGARIA ȘI ROMÂNIA, STATELE CU CEA MAI MARE INFLAȚIE DIN UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN FEBRUARIE

Publicat

pe

În comparație cu ianuarie 2025, inflația scăzut în 14 state membre, inclusiv în România (de la 5,3% la 5,2%), a rămas stabilă în șase țări și a crescut în alte șapte.

România se afla, în luna februarie, printre statele UE cu cea mai ridicată inflație (5,2%), în condițiile în care rata anuală a inflației a scăzut în spațiul european până la 2,7%, arată datele Eurostat.

În februarie, ţările membre UE cu cele mai scăzute rate anuale ale inflaţiei au fost Franţa (0,9%), Irlanda (1,4%) şi Finlanda (1,5%).

La polul opus, ţările membre UE cu cele mai ridicate rate ale inflaţiei au fost Ungaria (5,7%), România (5,2%) şi Estonia (5,1%).

În comparație cu ianuarie 2025, inflația scăzut în 14 state membre, inclusiv în România (de la 5,3% la 5,2%), a rămas stabilă în șase țări și a crescut în alte șapte.

„Indicele preţurilor de consum în luna februarie 2025, comparativ cu luna ianuarie 2025, a fost 100,88%. Rata inflaţiei de la începutul anului (februarie 2025 comparativ cu decembrie 2024) a fost 1,8%. Rata anuală a inflaţiei în luna februarie 2025 comparativ cu luna februarie 2024 a fost 5,0%. Rata medie a modificării preţurilor de consum în ultimele 12 luni (martie 2024 – februarie 2025) faţă de precedentele 12 luni (martie 2023 – februarie 2024) a fost 5,2%”, se arată în comunicatul INS.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

Schimbări majore la transmiterea indexului AUTOCITIT pentru energia electrică. La ce trebuie să fiți atenți?

Publicat

pe

Electrica, cel mai mare furnizor de energie electrică, anunță o serie de modificări majore la transmiterea indexului autocitit. Schimbările intră în vigoare de luna aceasta îi vizează pe toți clienții.

Reprezentanții Electrica au anunțat că prin noul sistem, clienții care au mai multe locuințe și mai multe locuri de consum, în județe diferite, vor putea transmite indexul autocitit în perioada exactă afișată pe factura de energie electrică.

Această perioadă dedicată autocitirii este stabilită pentru a asigura un proces rapid și simplu.

Pentru majoritatea județelor din țară, clienții sunt obligați să transmită indexul între 20 și 30 martie.

Clienții Electrica trebuie să știe că furnizorul de energie pune la dispoziție două canale principale de transmitere a indexului autocitit: Aplicația MyElectrica, accesibilă de pe orice dispozitiv mobil și serviciul TelVerde la numărul gratuit 0800.800.048, disponibil non-stop.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE