Ce spune concurența din retail despre gigantul Amazon

0
112

De atunci, lucrurile au evoluat într-o viteză uimitoare, aşa încât putem vorbi astăzi de o industrie globală de eCommerce în valoare de 1,2 trilioane de dolari, cu jucători din Asia (Alibaba) şi SUA (Amazon) care domină piaţa.

Această valoarea a fost prezentantă de Florin Filote, director eMag Marketplace, în cadrul GPeC Summit ( 29-30-31 mai, Bucureşti). Acesta a amintit şi de prima carte vândută pe Amazon, la preţul de 27,95 de dolari, într-un timp în care Amazon nici măcar nu visa că va ajunge la volumul de astăzi.

”Amazon este un maestru al pieţei, un pionier. Unde a ajuns comerţul acum? Lucrul acesta depide de la ţară la ţară. Dar creşte continuu”, a declarat la acelaşi eveniment Brian McBride, preşedintele ASOS, un mare retailer online de fashion.

De altfel, piaţa s-a transformat într-un ritm foarte alert datorită, în primul rând, tehnologiei.

”Tehnoligia influenţează comportamentul de consum. Site-urile, în general, se transformă dintr-o destinaţie de cumpărături într-una de informare”, a punctat Florin Filote.

Acesta a dat şi câteva ponturi celor care vor să facă un business în acest domeniu, cu atât mai mult cu cât concurenţa la nivel local se dovedeşte tot mai acerbă.

”Pozele fac diferenţa şi spun povestea produsului. Ideal este să existe cinci poze pentru un produs, în contextul în care acest lucru poate să însemne vânzări mult mai mari. De asemenea, este important ca produsul să fie descris amănunţit, mai ales că 78% dintre clienţi sunt influenţaţi, în decizia de cumpărare, de descriere. Apoi, când vorbim de preţ, de promoţii, trebuie să se aibă în vedere efectul cifrei 9 din stânga, care creşte vânzările”, a punctat Filote.

Acesta a mai spus că, atunci când un client îţi adresează întrebări, ar trebui să răspunzi la ele şi să mulţumeşti, pentru că foarte mulţi dintre cei care cumpără citesc răspunsurile.

”Piaţa de eCommerce din România este de circa 2,8 miliarde de euro, pentru anul 2020 fiind estimată aproape o dublare, respectiv 5 miliarde de euro”, a adăugat Florin Filote.


 

Conform unui studiu realizat de către GPeC şi iSense Solutions, 53% dintre românii cu acces la internet, adică aproape 6 milioane de utilizatori, au realizat în ultimul an cumpărături online cel puţin o dată pe lună, cu o creştere de 9% faţă de aceeaşi perioadă din 2016-2017. De asemenea, în ultimele 12 luni, cumpărăturile online au devenit mai populare pentru categorii noi de clienţi, cea  mai mare creştere, de la 36% la 51%, fiind înregistrată pentru segmentul de vârstă de 45-54 ani. O creştere importantă se vede şi în categoria de vârstă între 35-44 ani, de la 51 la 58%, în timp ce pentru utilizatorii cu vârsta între 18-34 ani datele s-au păstrat la acelaşi nivel ca în perioada 2016-2017.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here