Stiri economice
Alro Slatina a fost scoasă la vânzare

Grupul, împreună cu filialele sale, reprezintă unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integraţi pe verticală din Europa după capacitatea de producţie, cu operaţiuni în toate segmentele semnificative ale producţiei de aluminiu.
Grupul este format din divizii upstream şi downstream, de la activităţi care includ exploatarea şi rafinarea materiilor prime, până la producţia şi vânzarea de produse din aluminiu primar şi procesat, scrie news.ro.
Vânzările şi EBITDA ale Grupului, în 2017, au fost de 2,7 miliarde lei (aproximativ 679 milioane dolari) şi respectiv 566 milioane lei (aproximativ 140 milioane dolari).
”Aceasta este o veste foarte bună pentru Alro. Alro a devenit un jucător cheie pe piaţa globală a aluminiului, cu un istoric puternic, cu scală şi prezenţă internaţională. Avem o echipă puternică de management, care lucrează împreună de mulţi ani, cu o strategie clară de a continua să crească prezenţa Alro în rândul clienţilor importanţi din întreaga Uniune Europeana şi dincolo de aceasta, şi cu o experienţă dovedită de creştere a Companiei şi de a obţine performanţe financiare”, spune Marian Năstase, preşedintele Alro.
Vimetco NV deţine, în prezent, 84,2% din acţiunile Alro. Acţionarii Vânzători intenţionează să ofere acţiuni Alro către investitorii instituţionali şi investitorii de retail din România, şi investitorilor eligibili din afara României.
„Modelul nostru integrat pe verticală, care presupune să avem control asupra fiecărei etape a producţiei noastre, este un atu puternic al Alro. Am implementat activ o strategie pentru a creşte accesul nostru la industrii sofisticate, care solicită aluminiu procesat care să respecte standarde tehnice foarte specializate. Suntem mândri că producători precum Airbus apeleaza la Alro pentru produse din aluminiu care sunt de cea mai înaltă calitate”, spune Gheorghe Dobra, director general al Alro.
Folosind bauxita extrasă din minele din Sierra Leone (Africa), grupul produce alumina, principala materie primă utilizată pentru producerea aluminiului, care este procesată în rafinăria din Tulcea, România.
Minele operate de grup şi rafinăria sa acoperă integral necesităţile de bauxită şi de alumină ale acestuia. Totalul resurselor de bauxita, măsurate şi indentificate în minele exploatate de grup începând cu 1 ianuarie 2018, au fost estimate de grup la 53,6 milioane de tone, pe care acesta le consideră suficiente pentru aproximativ 20 de ani de operaţiuni (în conformitate cu ratele actuale de producţie). În 2017, grupul a produs 1.787.716 tone, respectiv 472.606 de tone de bauxită şi, respectiv, de alumină.
Evenimente
ȘEFUL CASEI DE PENSII TRANȘEAZĂ PROBLEMA VÂRSTEI DE PENSIONARE. ”NE OPRIM AICI. SPERANȚA DE VIAȚĂ NU E AȘA DE MARE”
Vârsta de pensionare va rămâne 65 de ani! Este anunțul făcut în exclusivitate de șeful Casei Naționale de Pensii la Realitatea PLUS. Daniel Baciu susține că vorbim de o eșalonare pentru femei, iar în anul 2030 se vor pensiona la aceeași vârstă ca bărbații, iar speranța de viață de la noi nu permite o majorare a vârstei pentru pensionare.
Realitatea Plus: Pentru cine crește vârsta de pensionare și la ce ne așteptăm în următorii ani?
Daniel Baciu: Nu se pune problema creșterii vârstei de pensionare nici în noua lege a pensiilor. Vorbim de vârsta standard de pensionare, de 65 de ani la bărbați, femeile încă nu au atins această vârstă. Există un grafic de esalonare prevăzut în anexa 5 din legea 360 astfel încât și femeile în anul 2030 vor ajunge la aceeași vârstă ca a bărbaților și ne oprim aici.
În prezent nu avem o speranță mai mare decât țările din Uniunea Europeană unde vârsta de pensionare este mult mai mare decât în România drept pentru care consider că ar trebui să ne oprim aici, la 65 de ani.
Realitatea Plus: Garantati că așa rămâne?
Daniel Baciu: În momentul de față speranța de viață nu e așa de mare și este corelată cu vârsta de pensionare, iar cel puțin până în anul 2030 nu avem această premisă de creștere a vârstei de pensionare, sub nicio formă.
Sursa: Realitatea Financiara
Evenimente
REPORTURI URIAȘE LA LOTO. PESTE 3,41 MILIOANE DE EURO LA JOKER ȘI 2,78 MILIOANE LA NOROC
Loteria Română anunță reporturi impresionante la principalele jocuri loto, cu ocazia tragerilor care vor avea loc duminică, 27 aprilie. Cel mai mare report se înregistrează la Joker, categoria I, unde este în joc o sumă de peste 17 milioane de lei (peste 3,41 milioane de euro).
La Noroc, reportul cumulat a depășit 13,88 milioane de lei (aproximativ 2,78 milioane de euro), iar la Loto 6/49, la categoria I, se află în joc peste 5,99 milioane de lei (peste 1,2 milioane de euro).
Și celelalte jocuri oferă șanse importante: Noroc Plus are un report de peste 501.800 de lei, în timp ce Loto 5/40 vine cu un premiu de peste 1,07 milioane de lei la categoria I.
La tragerile de joi, 24 aprilie, Loteria a acordat 24.032 de câștiguri în valoare totală de peste 1,44 milioane de lei. Printre acestea, se numără și un premiu de categoria a II-a la Joker, în valoare de 138.099 lei, câștigat în Oltenița, județul Călărași.
Sursa: Realitatea Financiara
Evenimente
Mașinile fabricate în China pot fi capabile de spionaj. O țară europeană a luat deja măsuri radicale
Scandal pe piața auto din Marea Britanie, unde asaltul mașinilor chinezești nu este deloc văzut cu ochi buni. Mai nou, circulă informații potrivit cărora automobilele fabricate în China au capacitatea de a spiona.
n Marea Britanie, mașinile electrice produse de companii chinezești sunt privite cu tot mai multă suspiciune. Fără o lege oficială, dar cu reguli stricte aplicate local, autoritățile au început să restricționeze accesul acestor vehicule în apropierea bazelor militare strategice, de teama unor posibile activități de spionaj.
Tehnologia auto, problemă de securitate națională
Vehiculele moderne, mai ales cele electrice, sunt dotate cu o multitudine de senzori, camere și sisteme de conectivitate permanentă la internet. Deși aceste funcții sunt concepute pentru confortul utilizatorului și optimizarea performanțelor, ele pot deveni o vulnerabilitate serioasă atunci când datele ajung pe serverele unor companii cu legături directe cu guverne străine.
Printre producătorii vizați se numără giganți chinezi precum BYD, Great Wall Motors, Omoda și Jaecoo, tot mai populari în Regatul Unit datorită prețurilor atractive. Însă legislația din China, care obligă firmele să colaboreze cu serviciile de informații, alimentează temerile că aceste mașini ar putea transmite date sensibile fără știrea proprietarilor.
Un exemplu concret este baza RAF Wyton, unde angajații nu au voie să parcheze vehicule electrice chinezești mai aproape de trei kilometri de zonele de comandă. Riscul? Orice mașină conectată poate deveni un „ochi” sau o „ureche” electronică într-o zonă unde informațiile sunt vitale pentru securitatea națională.
Deocamdată, Ministerul Apărării din Marea Britanie nu a impus o interdicție generală, dar recunoaște că analizează constant posibilele amenințări. În contextul unor tensiuni diplomatice recente cu firme chineze implicate în infrastructura britanică, aceste măsuri ar putea fi doar începutul.
-
Evenimenteacum 2 zile
Mașinile fabricate în China pot fi capabile de spionaj. O țară europeană a luat deja măsuri radicale
-
Companiiacum 2 zile
Curățenie profundă și reîmprospătare a spațiului prin debarasare specializată
-
Automotiveacum 2 zile
Serviciile de inchirieri auto sunt solutii avantajoase de mobilitate pentru turisti
-
Evenimenteacum 2 zile
DEFICITUL BUGETAR AL ROMÂNIEI A CRESCUT LA 2,28% DIN PIB ÎN PRIMUL TRIMESTRU DIN 2025. STATUL A CHELTUIT MAI MULT DECÂT A ÎNCASAT
-
Evenimenteacum 2 zile
TANCZOS BARNA, DESPRE DEFICITUL RECORD ÎN PRIMELE 3 LUNI: „TREBUIE CONTINUATĂ REDUCEREA CHELTUIELILOR ȘI CREȘTEREA INVESTIȚIILOR”
-
Evenimenteacum 21 de ore
REPORTURI URIAȘE LA LOTO. PESTE 3,41 MILIOANE DE EURO LA JOKER ȘI 2,78 MILIOANE LA NOROC
-
Evenimenteacum 18 ore
ȘEFUL CASEI DE PENSII TRANȘEAZĂ PROBLEMA VÂRSTEI DE PENSIONARE. ”NE OPRIM AICI. SPERANȚA DE VIAȚĂ NU E AȘA DE MARE”