Connect with us

Stiri economice

Cea mai bună perioadă pentru achiziţionarea televizoarelor

Publicat

pe

Evenimentele sportive mari precum Olimpiada sau Campionatul Mondial de Fotbal fac ca vânzările de televizoare să crească spectaculos. Spre exemplu, în 2016, când a avut loc Campionatul European de Fotbal şi Olimpiada de vară, vânzările de televizoare au crescut cu 20% în ţara noastră, la peste 1,4 milioane de unităţi. Anul trecut, „numărul de unităţi vândute a depăşit 1,5 milioane, avansul pieţei a fost de 8,56% în termeni cantitativi şi de aproximativ 7,22% în termeni valorici“, a declarat Victor Armăşelu, CE Director Samsung Electronics România, liderul pieţei locale. Şi pentru anul acesta majoritatea retailerilor se aşteaptă la o creştere de 20% a vânzărilor de televizoare.

„Pasiunea românilor pentru fotbal se vede inclusiv în business-ul de retail electro-IT. Până la finalul Campionatului Mondial de Fotbal, ne aşteptăm să vindem peste 4.000 de televizoare pe evoMAG, un plus de peste 30% faţă de anul trecut. La nivelul întregului an, estimăm o creştere cu 20% a vânzărilor de televizoare, generată atât de dorinţa românilor de a viziona meciurile de fotbal din această vară la televizoare mai performante, cât şi de oferta diversificată pe care o vom avea şi în continuare pe această categorie de produse“, spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG, unul dintre cele mai importante magazine online. 


Ce modele sunt căutate


Deşi puterea de cumpărare a românilor a crescut, aceasta nu se compară cu cea a vest-europenilor, iar majoritatea preferă în continuare diagonalele de 80 şi 110 cm. „Dat fiind specificul pieţei locale şi puterea de cumpărare a românilor, care deşi în creştere este încă redusă, comparativ cu pieţele mai avansate, în continuare ecranele de 32 inci (80cm) – 43 inci (110cm) reprezintă încă aproximativ 62% din total, în scădere faţă de aproximativ 68 % anul trecut,“ spune Armăşelu. Caracteristicile pe care românii le urmăresc la achiziţionarea unui televizor sunt: să fie cât mai performant, să aibă o diagonală de cel puţin 80 de cm, să se poată conecta la internet şi să aibă un sunet puternic. „Spre deosebire de anul trecut, clienţii sunt dispuşi să plătească mai mult acum pentru un televizor, dacă acesta are tehnologie de ultimă generaţie. Preţul mediu pentru un televizor a urcat de la 1.500 de lei, în 2017, la peste 1.800 de lei anul acesta“, potrivit lui Pătraşcu. 


Trei sau patru televizoare


Potrivit studiului „Indicele consumului de televiziune în România 2017 – TVCI România 2017“, o treime dintre români au trei televizoare în locuinţe, 17% au câte patru televizoare, şi doar 19% susţin că au un singur televizor în locuinţe. Timpul petrecut de români în faţa televizorului este mare. Aproape jumătate din cei intervievaţi petrec 2-3 ore în faţa televizorului în fiecare zi iar aproape 1 din 5 petrece între patru şi şase ore zilnic în faţa televizorului. Unul din zece spune că stă la televizor peste opt ore pe zi. În ceea ce priveşte tipul de echipamente 66% dintre televizoare sunt cu ecran plat, iar dintre acestea 44% sunt inteligente – se pot conecta la internet şi pot rula aplicaţii care oferă acces la diferite tipuri de conţinut. Conform celui mai nou raport al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, în anul 2017 s-a înregistrat o creştere cu aproape 3% a numărului de abonaţi la servicii de retransmisie TV furnizate contra-cost, până la 7,45 de milioane. În mediul urban, rata de penetrare era de 103,9 la 100 gospodării, în timp ce în rural era de 94,0 la 100 gospodării. Din numărul total de 7,45 de milioane de abonaţi, cei mai mulţi – 5 milioane – sunt abonaţi prin reţele de cablu (+5% faţă de 2016), 2,3 milioane sunt abonaţi prin retele satelit – DTH (-4%), iar 120 mii sunt abonaţi prin IPTV.

Sharp 49CUF8472ES


Tip: LED
Diagonală: 123 cm
Rezoluţie: Ultra HD / 4K
Tuner digital: DVB-T/T2/C/S/S2
Iesire sunet: 2 x 10 W
Conexiune: Wi-Fi Integrat
Preţ: 2.000 lei

LG 43UJ635V


Tip: LED
Diagonală: 108 cm
Rezoluţie: Ultra HD / 4K
Tuner digital: DVB-T2/C/S2
Ieşire sunet: 20 W
Conexiune: Wi-Fi Integrat
Preţ: 1.600 lei

Samsung 40MU6102


Tip: LED
Diagonală: 101 cm
Rezoluţie: Ultra HD / 4K
Tuner digital: DVB-T2C
Ieşire sunet: 2 x 10 W
Conexiune: Wi-Fi Integrat
Preţ: 1.650 lei

 

Acest articol a fost publicat în numărul 25 al revistei Capital, disponibil la chioşcuri în perioada 25 iunie – 1 iulie

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Românii ar putea plăti facturi duble după eliminarea PLAFONĂRII la energie electrică – ANALIZĂ

Publicat

pe

Românii vor plăti mai mult decât dublu pentru facturile de energie, din momentul în care dispar schemele de compensare. Experții vorbesc despre faptul că oamenii vor începe să plătească peste 1 leu/kWh, dublu față de cel mai mic plafon din prezent. Asta înseamnă că facturile la energie vor crește din 31 martie anul viitor, după ce încetează schema de plafonare. În prezent, milioane de consumatori plătesc 0,68 lei/kWh dar în câteva luni prețul se va dubla. Între timp, Ministerul Energiei pregătește o schemă de sprijin. 

O analiză a Asociației Energia Inteligentă (AEI) arată că jumătate din populația României va plăti prețuri duble la energie electrică.

De asemenea, 40% dintre consumatorii casnici vor achita prețuri cu circa 75% mai mari decât în prezent de la 1 aprilie 2025, când expiră plafonarea prețurilor. Aceste creșteri vor avea loc dacă autoritățile nu iau nicio măsură, notează AEI.

Prețul energiei electrice după plafonare va fi cu până la 120% mai mare decât înainte de plafonare”, susține Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energie Inteligentă.

Cum vor crește tarifele la energie după eliminarea plafonării

Până pe 31 martie 2025, românii plătesc următoarele prețuri la curentul electric:

  • 0,6740 lei/kWh cu TVA inclus – pentru consumatorii casnici care în ultimele 2 luni au ales să-și schimbe furnizorul și consumă până în 100 kWh/lună;
  • 0,68 lei/kWh cu TVA inclus – pentru consumatorii casnici care nu și-au schimbat furnizorul de energie electrică și consumă până în 100 kWh/lună;
  • 0,80 lei/kWh cu TVA inclus – pentru consumatorii casnici care nu și-au schimbat furnizorul de energie electrică și consumă între 100-255 kWh/lună;
  • cca. 1,28 Lei/kWh cu TVA inclus – pentru consumatorii casnici care nu și-au schimbat furnizorul de energie electrică și consumă peste 255 kWh/lună.

În prezent există oferte de la un singur furnizor pe platforma ANRE, pentru perioada post plafonare, cu mai multe variante de preț care variază între 1,30 și 1,43 lei/kWh cu TVA inclus.

Prețul ofertat pentru perioada post plafonare este cu 100 – 120% mai mare decât prețul de dinainte de plafonare și prețul post plafonare este:

Conform statisticilor, în categoria de consum de sub 100 kWh pe lună sunt majoritatea consumatorilor din România. Vorbim de aproximativ 5 milioane, din totalul de 9 milioane.

Citeste in continuare

Evenimente

MARCEL BOLOȘ A PREZENTAT, LA CEREREA LUI NICOLAE CIUCĂ, PROIECTUL DE REINDUSTRIALIZARE A ROMÂNIEI

Publicat

pe

Marcel Boloș, în calitate de ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene, a răspuns apelului premierului Nicolae Ciucă, prezentând un proiect de reindustrializare a României, care promite revitalizarea și modernizarea  economiei naționale. Această inițiativă ambițioasă, menită să susțină creșterea durabilă și competitivitatea pe plan european, va fi discutată în cadrul Coaliției guvernamentale, având în vedere impactul său semnificativ asupra cererii de forță de muncă și a mediului de afaceri din țară. 

În cadrul acestei prezentări, Boloș a detaliat măsurile de sprijin și ajutor pe care Guvernul le pregătește pentru a încuraja investițiile și pentru a sprijini dezvoltarea sectorului industrial, subliniind importanța colaborării între instituții pentru a transforma viziunea în realitate.

Este vorba de un pachet de măsuri consistent prin care se propune acordarea de sprijin pentru industria României. Punctul de plecare a fost investiția făcută de Nokian (650 milioane euro pe vremea Guvernului Ciucă). Domnul președinte a fost cel care a inițiat acest demers pentru ca în cele din urmă să avem o decizie a CE pentru acest tip de investiții. E proiectul care a deschis drumul pentru acest pachet de măsuri. 

– Pachetul are în vedere industrii importante: metalurgică, apărare, construcții, echipamente electrice, auto, chimică. 

– Prima și cea mai importantă măsură – investiții strategice în dezvoltarea României, după modelul Nokian, fiind sprijinite acele investiții și creează locuri de muncă.

– Prima măsură se bazează pe: credit fiscal la finalul implementării investiției, acces utilități publice, obținere acorduri pentru pornirea investiției, crearea mecanismelor prin expropriere să se pună la dispoziție terenul pentru implementarea investiției. 

– A doua măsură, pentru micii industriași, destinată IMM-urilor care propun proiecte de investiții în aceste domenii ale industriei prelucrătoare. 

– A treia măsură privește industria siderurgică și chimică. 

– A patra măsură: prelucrarea metalelor neferoase, având în vedere zăcămintele, în special cupru.

Pachetul vizează procesul de reînnoire industrială, micii industriași, dar și prelucrarea resurselor naturale de care dispunem în România.

„Proiectul de reindustrializare a României este unul dintre cele mai importante proiecte ale țării din ultimii 34 ani. E pentru prima dată când vorbim despre reindustrializarea României cu măsuri clare și cu viziune. Recuperarea unor domenii unde România a avut performanță e o tema esentiala. E vorba de prelucrarea resurselor noastre naturale. E vorba de efectul multiplicator, taxe centrale, locale. Chiar este una dintre cele mai mari realizări în ultimii 34 ani”, a spus europarlamentarul PNL Dan Motreanu

Sursa: Realitatea Din PNL

Citeste in continuare

Evenimente

Stațiuni vechi cu prețuri de 2024. Ce nemulțumiri au turiștii care au vizitat litoralul românesc – VIDEO

Publicat

pe

Românii sunt tot mai nemulțumiți de litoralul românesc. Pe lângă tarifele exorbitante, peisajul lasă mult de dorit, potrivit Realitatea Plus.

Hoteluri abandonate, clădiri neterminate, trotuare fără asfalt și alge pe plaje. Un turist a vizitat o stațiune de la malul mării și a postat totul pe internet. 

Românii tot mai nemulțumiți de litoralul românesc

„De ce mi se pare frustrant? Pentru că litoralul arată atât de deplorabil și neîntreținut și în al doilea rând că nu este ieftin. Aici e intrarea pe plajă. Cred că și construcția asta nu s-a terminat că a venit ciclonul, nu? Să zicem că nisipul ăsta e de la ciclon…dar asta nu e de la ciclon aici. Plaja arată drăguț, o mare de șezlonguri.”, spune un turist nemulțumit.

Și nu este singurul, căci mai multe astfel de mesaje circulă în mediul online, iar oamenii spun că raportul calitate-preț nu este deloc avantajos atunci când decizi să-ți petreci vacanța pe litoralul din România.

https://youtube.com/watch?v=IsZ6tRM2txk%3Fsi%3DpTLU_9124oRd6g

Citeste in continuare

Trending