Stiri economice
Alro vrea să continue programul rapid de investiții după încheierea ofertei de acțiuni la BVB

Începând cu 2002, Alro a investit aproximativ 412 milioane USD în vederea dezvoltării şi întreţinerii capacităţii de producţie a aluminiului primar şi procesat, din care aproximativ 101 milioane USD au reprezentat investiţii în proiecte privind sănătatea, securitatea şi mediul, precum şi în proiecte legate de eficienţa energetică, precum Eco-Topitoria.
Programul de investiţii al Alro a vizat, de asemenea, îmbunătăţirea calităţii produselor şi diversificarea gamei de produse a Grupului pentru a include mai multe PVAM-uri (produse cu valoare adăugată mare) şi PVAFM-uri (produse cu valoare adăugată foarte mare) pentru industriile sofisticate (aeronautica, auto, navala, electrica etc).
În 2018, Alro va investi aproximativ 85 milioane USD în producţia în aval prin extinderea portofoliului de produse PLP, cu accentul pe creşterea cotei de produse din aluminiu prelucrat, în creşterea şi diversificarea gamei de produse pentru a se alinia la cerinţele clienţilor şi a pătrunde pe pieţe sofisticate, în creşterea profitabilităţii şi a sustenabilităţii de mediu.
Alro ţinteşte spre creşterea capacităţii de producţie a PLP-urilor (produse laminate plate – folosite in industria aeronautica) de la 90.000 de tone pe an în 2017 la 120.000 de tone pe an până în 2022 şi spre obţinerea unei divizări de 50 la sută între volumul de producţie al aluminiului primar şi cel al aluminiului procesat.
În sectorul aluminiului primar, în 2018, Alro a început să investească în îmbunătăţirea performanţei sectorului de electroliză prin implementarea unei noi metodologii de înlocuire a cuvelor cu un design nou, în legătură cu care previzionează că va obţine o reducere a consumului de energie în conformitate cu strategiile şi angajamentele Grupului.
Având în vedere că reciclarea aluminiului necesită numai aproximativ 5 la sută din energia necesară pentru producerea aluminiului primar, Grupul acţionează în sensul creşterii cantităţilor de metale reciclate pe care le utilizează. Astfel, Grupul se axează pe creşterea capacităţii de producţie a Eco-Topitoriei, cu obiectivul de a atinge o capacitate de procesare totală a deşeurilor de 100.000 tone metrice pe an până în 2020. Grupul a investit semnificativ în cercetare şi în dezvoltare pentru a îndeplini proceduri riguroase de certificare şi de calificare, permiţând acestuia să obţină marje mai mari şi să aibă relaţii pe termen lung cu clienţii din cadrul industriilor extrem de atractive pentru Grup. Prin strategia de a schimba mixul de produse către PVAM, Grupul şi-a majorat cifra de afaceri şi vânzările de produse din aluminiu procesat cu 9% şi respectiv 7% între 2015 şi 2017 şi şi-a mărit ponderea PVAFM în produsele laminate plate, unde Grupul este în măsură să negocieze marje mai mari, a crescut de la 11,9% în 2015 la 13,4% în 2017.
Evenimente
ȘEFUL CASEI DE PENSII TRANȘEAZĂ PROBLEMA VÂRSTEI DE PENSIONARE. ”NE OPRIM AICI. SPERANȚA DE VIAȚĂ NU E AȘA DE MARE”
Vârsta de pensionare va rămâne 65 de ani! Este anunțul făcut în exclusivitate de șeful Casei Naționale de Pensii la Realitatea PLUS. Daniel Baciu susține că vorbim de o eșalonare pentru femei, iar în anul 2030 se vor pensiona la aceeași vârstă ca bărbații, iar speranța de viață de la noi nu permite o majorare a vârstei pentru pensionare.
Realitatea Plus: Pentru cine crește vârsta de pensionare și la ce ne așteptăm în următorii ani?
Daniel Baciu: Nu se pune problema creșterii vârstei de pensionare nici în noua lege a pensiilor. Vorbim de vârsta standard de pensionare, de 65 de ani la bărbați, femeile încă nu au atins această vârstă. Există un grafic de esalonare prevăzut în anexa 5 din legea 360 astfel încât și femeile în anul 2030 vor ajunge la aceeași vârstă ca a bărbaților și ne oprim aici.
În prezent nu avem o speranță mai mare decât țările din Uniunea Europeană unde vârsta de pensionare este mult mai mare decât în România drept pentru care consider că ar trebui să ne oprim aici, la 65 de ani.
Realitatea Plus: Garantati că așa rămâne?
Daniel Baciu: În momentul de față speranța de viață nu e așa de mare și este corelată cu vârsta de pensionare, iar cel puțin până în anul 2030 nu avem această premisă de creștere a vârstei de pensionare, sub nicio formă.
Sursa: Realitatea Financiara
Evenimente
REPORTURI URIAȘE LA LOTO. PESTE 3,41 MILIOANE DE EURO LA JOKER ȘI 2,78 MILIOANE LA NOROC
Loteria Română anunță reporturi impresionante la principalele jocuri loto, cu ocazia tragerilor care vor avea loc duminică, 27 aprilie. Cel mai mare report se înregistrează la Joker, categoria I, unde este în joc o sumă de peste 17 milioane de lei (peste 3,41 milioane de euro).
La Noroc, reportul cumulat a depășit 13,88 milioane de lei (aproximativ 2,78 milioane de euro), iar la Loto 6/49, la categoria I, se află în joc peste 5,99 milioane de lei (peste 1,2 milioane de euro).
Și celelalte jocuri oferă șanse importante: Noroc Plus are un report de peste 501.800 de lei, în timp ce Loto 5/40 vine cu un premiu de peste 1,07 milioane de lei la categoria I.
La tragerile de joi, 24 aprilie, Loteria a acordat 24.032 de câștiguri în valoare totală de peste 1,44 milioane de lei. Printre acestea, se numără și un premiu de categoria a II-a la Joker, în valoare de 138.099 lei, câștigat în Oltenița, județul Călărași.
Sursa: Realitatea Financiara
Evenimente
Mașinile fabricate în China pot fi capabile de spionaj. O țară europeană a luat deja măsuri radicale
Scandal pe piața auto din Marea Britanie, unde asaltul mașinilor chinezești nu este deloc văzut cu ochi buni. Mai nou, circulă informații potrivit cărora automobilele fabricate în China au capacitatea de a spiona.
n Marea Britanie, mașinile electrice produse de companii chinezești sunt privite cu tot mai multă suspiciune. Fără o lege oficială, dar cu reguli stricte aplicate local, autoritățile au început să restricționeze accesul acestor vehicule în apropierea bazelor militare strategice, de teama unor posibile activități de spionaj.
Tehnologia auto, problemă de securitate națională
Vehiculele moderne, mai ales cele electrice, sunt dotate cu o multitudine de senzori, camere și sisteme de conectivitate permanentă la internet. Deși aceste funcții sunt concepute pentru confortul utilizatorului și optimizarea performanțelor, ele pot deveni o vulnerabilitate serioasă atunci când datele ajung pe serverele unor companii cu legături directe cu guverne străine.
Printre producătorii vizați se numără giganți chinezi precum BYD, Great Wall Motors, Omoda și Jaecoo, tot mai populari în Regatul Unit datorită prețurilor atractive. Însă legislația din China, care obligă firmele să colaboreze cu serviciile de informații, alimentează temerile că aceste mașini ar putea transmite date sensibile fără știrea proprietarilor.
Un exemplu concret este baza RAF Wyton, unde angajații nu au voie să parcheze vehicule electrice chinezești mai aproape de trei kilometri de zonele de comandă. Riscul? Orice mașină conectată poate deveni un „ochi” sau o „ureche” electronică într-o zonă unde informațiile sunt vitale pentru securitatea națională.
Deocamdată, Ministerul Apărării din Marea Britanie nu a impus o interdicție generală, dar recunoaște că analizează constant posibilele amenințări. În contextul unor tensiuni diplomatice recente cu firme chineze implicate în infrastructura britanică, aceste măsuri ar putea fi doar începutul.
-
Evenimenteacum 2 zile
Mașinile fabricate în China pot fi capabile de spionaj. O țară europeană a luat deja măsuri radicale
-
Companiiacum 2 zile
Curățenie profundă și reîmprospătare a spațiului prin debarasare specializată
-
Automotiveacum 2 zile
Serviciile de inchirieri auto sunt solutii avantajoase de mobilitate pentru turisti
-
Evenimenteacum 2 zile
DEFICITUL BUGETAR AL ROMÂNIEI A CRESCUT LA 2,28% DIN PIB ÎN PRIMUL TRIMESTRU DIN 2025. STATUL A CHELTUIT MAI MULT DECÂT A ÎNCASAT
-
Evenimenteacum 2 zile
TANCZOS BARNA, DESPRE DEFICITUL RECORD ÎN PRIMELE 3 LUNI: „TREBUIE CONTINUATĂ REDUCEREA CHELTUIELILOR ȘI CREȘTEREA INVESTIȚIILOR”
-
Evenimenteacum 20 de ore
REPORTURI URIAȘE LA LOTO. PESTE 3,41 MILIOANE DE EURO LA JOKER ȘI 2,78 MILIOANE LA NOROC
-
Evenimenteacum 17 ore
ȘEFUL CASEI DE PENSII TRANȘEAZĂ PROBLEMA VÂRSTEI DE PENSIONARE. ”NE OPRIM AICI. SPERANȚA DE VIAȚĂ NU E AȘA DE MARE”