Connect with us

Stiri economice

Orașul în care un loc de parcare costă peste 2 milioane dolari

Publicat

pe

 „Este o nebunie”, spune Darrin Woo, un colecţionar de automobile clasice care a decis să-şi mute în California o limuzină Mercedes-Benz 600 Pullman din 1968 şi un Fiat Abarth din 1957 pentru a face economii la parcare. „În niciun caz nu voi cumpăra un loc de parcare. Cu banii ăştia pot cumpăra cinci maşini”, spune Darrin Woo. 

Un loc de parcare obişnuit se vinde în prezent pentru 2,25 milioane dolari Hong Kong, o creştere de peste şase ori comparativ cu 2006. În aceste condiţii piaţa rezidenţială din Hong Kong, cea mai puţin accesibilă din lume, pare una relativ calmă. În aceeaşi perioadă preţul caselor a crescut doar de 3,4 ori. 

Potrivit analiştilor o parte din vină o poartă şi dezvoltatorii imobiliari din Hong Kong. Aceştia fac mai mulţi bani din construcţia de apartamente decât de garaje, astfel încât raportul dintre locuinţe şi locuri de parcare a scăzut, susţine Denis Ma, analist la firma de consultanţă Jones Lang LaSalle Inc. 

Potrivit unui raport al Departamentului de Transport din Hong Kong, numărul locurilor de parcare a crescut cu doar 9,5% până la 743.000 de unităţi din 2006 şi până în 2016, în timp ce numărul de automobile private a crescute cu 49% până la 536,025 unităţi. 

Locuitorii din Hong Kong sunt obişnuiţi cu preţurile mari. Oraşul a deţinut timp de opt ani la rând poziţia de neinvidiat de a fi cea mai puţin accesibilă piaţă imobiliară din lume. Rezidenţii din Hong Kong sunt renumiţi pentru că alocă bani pentru investiţii neobişnuite precum licenţe de taxi sau maşinuţe de golf care se vândă cu preţuri de până la 255.000 de dolari. 

Speculatorii exacerbează problema. Locurile de parcare au devenit o alternativă atractivă la piaţa rezidenţială în ultimii ani, în special după ce Guvernul a impus taxe suplimentare şi praguri la creditele ipotecare pentru a frâna creşterea preţurilor la locuinţe. Un loc de parcare cu un preţ de 2,25 milioane dolari Hong Kong presupune o taxă de 3% comparativ cu taxele de până la 30% pentru achiziţionarea unei case. În plus, există o taxă suplimentară de 15% în cazul în care o locuinţă este revândută în decurs de un an de la data cumpărării, taxă care nu se aplică şi locurilor de parcare. 

„Locurile de parcare oferă o oportunitate de investiţii pe termen scurt pe care proprietăţile rezidenţiale nu o pot oferi”, subliniază Patrick Wong, analist la Bloomberg Intelligence din Hong Kong. 

Proprietarii de automobile din Londra şi New York se confruntă şi ei cu probleme similare. În Manhattan, locurile de parcare într-un complex rezidenţial de lux au fost scoase la vânzare pentru un milion de dolari, potrivit New York Times. AGERPRES

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

BNS PROPUNE CONDIȚIONAREA SUBVENȚIILOR PENTRU PARTIDELE POLITICE DE RESPECTAREA ȚINTELOR DE DEFICIT BUGETAR

Publicat

pe

Blocul Național Sindical (BNS) propune, printr-un set de amendamente la Legea privind unele măsuri fiscal-bugetare, ca subvențiile acordate partidelor politice de la bugetul de stat să fie condiționate de încadrarea României în țintele de deficit bugetar stabilite la nivel european.

Concret, BNS dorește introducerea unui nou alineat în Legea nr. 334/2006, care să stipuleze că finanțarea publică a partidelor politice se va face numai în anii în care statul respectă angajamentele bugetare europene. Potrivit sindicatelor, această măsură este necesară într-un context economic fragil, în care statul aplică politici de austeritate asupra populației, dar menține finanțări generoase pentru partidele aflate la putere.

„Este inadmisibil ca partidele responsabile de dezechilibrele bugetare să fie în continuare finanțate din bani publici, în timp ce populația suportă creșteri de taxe și înghețarea salariilor”, se arată în motivația propunerii.

Totodată, BNS solicită reducerea cu 50% a sumei forfetare acordate parlamentarilor, o alocație lunară care nu este supusă unui control riguros. Organizația sindicală consideră că, în condițiile revizuirii drastice a cheltuielilor publice, este firesc ca și demnitarii să își asume responsabilitatea printr-un comportament bugetar solidar.

„Reducerea sumei forfetare nu afectează funcționarea Parlamentului, dar transmite un semnal necesar de decență și responsabilitate în utilizarea banului public”, subliniază BNS.

Propunerile vin pe fondul unor măsuri fiscale dure adoptate de Guvern, care includ eliminări de facilități pentru pensionari și persoane vulnerabile, creșteri de TVA și înghețări salariale în sectorul public. În acest context, BNS atrage atenția că echitatea bugetară trebuie să se aplice tuturor, inclusiv partidelor și parlamentarilor.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

PROTESTE URIAȘE ÎN FAȚA PARLAMENTULUI

Publicat

pe

Sindicaliştii de la Sanitas şi cei din Educaţie, dar și din instituții-cheie ale statului au ieșit în stradă din cauza taxelor și impozitelor propuse de Guvern.

Realitatea.net și Realitatea PLUS, televiziunea poporului, transmit LIVE TEXT și VIDEO principalele momente de la proteste:

Sute de oameni nemulțumiți de măsurile anunțate de Bolojan au plecat în marș de la Miniksterul Agriculturii către Palatul Parlamentului. Angajații au ieșit în stradă nemulțumiți de faptul că Guvernul Bolojan vrea să reducă cuantumul maxim al sporului de condiții periculoase primit de bugetari.

„Sunem aici din respect pentru întreaga societate. Suntem reprezentanții profesorilor. Am urmărit declarațiile lui Bolojan și David care spun că nu este niciun deranj ca profesorii să muncească două ore în plus. Protestăm cu fermitate împotriva majorării normei cu două ore în plus deoarece asta nu înseamnă ca fiecare profesor să muncească în plus două ore. Asta înseamnă ca mii de profesori să-și piardă locul de muncă”, a declarat, într-o intervenție la Realitatea PLUS, o profesoară.

Citeste in continuare

Evenimente

Bolojan pune jugul birurilor pe românii de rând, la TAROM tocmai s-au dublat indemnizațiile din Consiliul de Administrație

Publicat

pe

În timp ce premierul Ilie Bolojan ține cu dinții de toate măsurile fiscale dure care-i lovesc pe românii de rând, iese la iveal un nou caz șocant  de sfidarea a austerității, pe banii statului. Astfel, acţionarii companiei TAROM, printre care și Ministerul Transporturilor, au votat favorabil propunerea de dublare a îndemnizației pentru membrii Consiliului de Administrație, relatează publicația BoardingPass.

Sursa citate indica faptul că indemnizația pentru membrii CA al TAROM a crescut, recent, de la 12.500 lei brut/lună la 24.148 lei, prin votul Ministerului Transporturilor, ROMATSA și CN Aeroporturi București. Singura abținere a venit din partea fostului SIF Muntenia.

Din iunie 2024, TAROM are un Consiliu de Administrație cu mandat complet de patru ani, după o conducere asigurată de administratori provizorii, mulți fără experiență.

La momentul numirii cu mandatul complet, fiecare membru al Consiliului era remunerat cu 12.500 de lei brut lunar, însă după aproape un an, trei dintre cei patru acționari ai TAROM au votat în favoarea dublării indemnizației, aceasta ajungând la 24.148 de lei brut pe lună.

Voturile favorabile au venit din partea Ministerului Transporturilor, ROMATSA și Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB). Singurul care s-a abținut a fost reprezentantul Longshield Investment (fosta SIF Muntenia).

Majorarea indemnizației a fost susținută de o hotărâre a Comitetului de Nominalizare și Remunerare din cadrul CA și a primit avizul Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP).

Creștere vine în contextul în care Ministerul Transporturilor, acționar majoritar și al CNAB, a aprobat în urmă cu câteva luni și majorarea indemnizației pentru membrii CA-ului acestei companii de stat, de la 12.656 de lei la 69.840 de lei brut lunar, mai indică Boarding Pass.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE