Connect with us

Stiri economice

Ce vacanțe preferă românii

Publicat

pe

Pe regiuni, potrivit unui studiu realizat de turoperatorul Cocktail Holidays în funcţie de rezervările turiştilor, românii din nordul ţării merg mai mult în Grecia, cei din estul şi sudul ţării  în Turcia, în timp ce vestul ţării preferă Spania. Astfel, în sezonul estival 2018 (mai-septembrie), peste 25 mii de români din întreaga ţară merg în vacanţă prin turoperatorul Cocktail Holidays şi agenţiile revânzătoare partenere. Dintre aceştia, 20 mii de turişti au ales sejururi cu zboruri charter.

Pe timpul verii, compania de turism operează peste 25 zboruri charter săptămânale de pe aeroporturile din Iaşi, Cluj-Napoca şi Bucureşti, către 20 de destinaţii europene din 7 ţări. În regiunea Moldova, potrivit studiului, cele mai căutate destinaţii sunt: Grecia (insulele Rodos, Zakynthos), Cipru, Spania, cu zbor charter din Iaşi. Turiştii moldoveni au, în medie, un buget de 650 de euro/persoană, iar cei mai mulţi preferă să călătorească în grupuri mari, cu familia şi prietenii.

În Ardeal, cele mai multe vacanţe vândute sunt pentru Spania, în top fiind faimoasa insulă Mallorca, pentru care turiştii alocă un buget de cel puţin 750 de euro/persoană. Turiştii din vestul ţării sunt mai pretenţioşi şi aleg vacanţa după o documentare amănunţită. Românii din sudul şi estul ţării aleg ca destinaţie de vacanţă Bodrum, Tenerife, dar şi Ibiza Greciei, Mykonos, pentru care alocă 799 de euro de persoană, ştiind că vor avea o vacanţă de neuitat, cu servicii excelente. O altă destinaţie preferată de ei este Peninsula Peloponez, cea mai tradiţională zonă a Greciei, oferită în premieră pe zbor charter din această vară, la tarife care pornesc de la 399 de euro/persoană vacanţa de şapte nopţi.

Vacanţele pe charter în Turcia, şi în special în zona Bodrum, pe care românii pare să o redescopere, sunt cele mai căutate la Bucureşti. Bucureştenii sunt dispuşi să cheltuiască în medie 590 de euro/persoană pe un sejur la hotelurile all inclusive şi cumpără cel puţin o excursie opţională, cu preţuri de la 25 la 150 de euro, mai arată studiul. Din Bucureşti pleacă, de altfel, mai multe curse charter spre Grecia, Turcia, Spania, Cipru, Croaţia, Emiratele Arabe Unite, Muntenegru şi Egipt. Pentru cei care locuiesc în provincie, mai precis în Tecuci, Galaţi, Brăila, Iaşi, Bacău, Focşani, Buzău, Constanţa, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Piteşti, Braşov, transferul la şi de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă este inclus în preţul vacanţei.

În ceea ce priveşte unităţile de cazare, în cazul Turciei majoritatea cererilor sunt pentru hoteluri de cinci stele, în timp ce în Spania, Grecia, Cipru, Croaţia turiştii preferă hoteluri de trei şi patru stele. La nivel naţional, bugetul mediu pentru un sejur de şapte nopţi la un hotel de patru stele, cu demipensiune, transport charter avion, transferuri, taxe şi asigurări medicale şi storno este de 530 de euro/persoană. În general, turiştii care aleg vacanţele Cocktail Holidays sunt cupluri şi familii cu copii, cu vârste cuprinse între 25 şi 65 de ani, cu studii medii şi superioare, venituri medii şi peste medie, care aleg atât vacanţe de relaxare, cât şi vacante active ori pentru shopping.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Experții anunță apocalipsa: Banca Națională a României pregătește un scenariu de criză VIDEO

Publicat

pe

Economistul Adrian Negrescu lansează un avertisment dur: România se îndreaptă spre o criză financiară, iar guvernul continuă să cheltuie fără limită.

Economistul Adrian Negrescu lansează un avertisment dur: România se îndreaptă spre o criză financiară, iar guvernul continuă să cheltuie fără limită.

Într-o intervenție explozivă, la REALITATEA PLUS, acesta a dezvăluit că țara noastră a încheiat un nou aranjament cu Banca Centrală Europeană și are la dispoziție 4,5 miliarde de euro pentru situații de urgență. Acesta crede că banii din buget nu ne vor ajunge și spune că vom ajunge pe mâna Fondului Monetar Internațional. 

Citeste in continuare

Evenimente

CALCULE. De unde ia statul român banii necesari pentru creșterea promisă a pensiilor?

Publicat

pe

Urmează o săptămână decisivă pentru pensionarii cu venituri mici. Potrivit unor surse guvernamentale, Executivul va decide cum se împart cele două miliarde de lei și la câți seniori ajung banii. 

Între timp, haosul recalculării e departe de final. Mii de oameni nu au primit deciziile, iar alții depun adeverințele pentru mica recalculare.

Simulările arată că majorarea care ar putea veni în primăvară nu va acoperi costul pe care seniorii îl plătesc firmelor de arhivare. Spre exemplu, cei care au lucrat în acord global ar putea primi în plus 300 de lei. 

Citeste in continuare

Evenimente

Revine taxa auto pentru mașini poluante. Peste 8 milioane de mașini, vizate de noul impozit

Publicat

pe

România va fi nevoită să adopte „legea taxării mijloacelor de transport poluante”. Chiar dacă detaliile sunt încă neclare, noua taxă auto este o condiție pentru accesarea fondurilor PNRR. Peste 8 milioane de mașini sunt vizate. 

Cererea de plată numărul 4 din PNRR, care ar trebui depusă în luna iunie, include reforma fiscală prevăzută și în planul fiscal, dar și un jalon privind taxarea mijloacelor de transport poluante, o măsură similară cu taxele auto din trecut și cu un impact potențial ridicat, având în vedere cât de multe mașini vechi sunt înmatriculate în România.

Reforma fiscală, care presupune ca Banca Mondială să prezinte Guvernului scenarii de măsuri fiscale iar acestea să fie adoptate, este parte din cererea de plată numărul 4 și din planul fiscal, unde termenele de plată sunt menționate clar, a explicat, într-un interviu acordat profit.ro, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș.

Ministrul anunțase, la finalul lunii ianuarie, că România va depune, în iunie-iulie, la Comisia Europeană, o cerere de accesare a unei noi tranșe în valoare de 2,7 miliarde de euro din PNRR, cerere condiționată de o serie de reforme precum legea taxării mijloacelor de transport poluante.

„Este o transpunere de Directivă a Uniunii Europene, toate statele membre au obligaţia transpunerii directivei şi, odată cu aceasta, o schimbare a mecanismului de impozitare pentru mijloacele de transport, astfel încât cele poluante vor plăti această taxă privind certificatele ITS şi emisiile proporţional cu nivelul de poluare”, a declarat ministrul.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE