EXCLUSIV Cea mai mare firmă de asigurare din România a ieșit la cumpărături și vrea să oprească pierderile din RCA. Se uită inclusiv după brokeri

0
58

Allianz-Tiriac  a avut, după primele trei luni din 2018,  o cotă de piaţă de aproape 14% şi este singura din top 3 care nu şi-a bazat creşterea pe RCA. De altfel, pentru Allianz Țiriac, spune Virgil Șoncutean – CEO , principalele ţinte rămân asigurările de viaţă şi liniile de asigurări generale non auto, adică property, sănătate şi răspunderi.

Pe toate aceste linii, Allianz Țiriac a reuşit să fie profitabilă, aşa cum a fost şi pe CASCO. Potrivit lui Șoncutean, în zona asigurărilor non auto, creşterile au fost de două cifre şi se vor menţine la acest nivel,cel mai probabil, şi pe parcursul anului. O creştere importantă de aproape 10%, a înregistrat Allianz Țiriac şi pe asigurările de viaţă, deşi piaţa a scăzut, pe ansamblul ei. 

Mai mult, CEO-ul Allianz Țiriac spune că intenţia este de a stopa pierderile pe RCA şi de a înregistra primul leu de profit. Dar, explică Șoncutean, având în vedere volatilitatea acestei linii de business, nu există nicio garanţie.

 La nivelul pieţei, RCA a adus a pierderi importante, în primele trei luni, valoarea încasărilor fiind cu 10% mai mică decât cea a plăţilor şi a cheletuielilor, adică o rată combinată de 110%.

 

Allianz-Țiriac a făcut, anul trecut, un profit de 34 de milioane de euro, record pentru companie şi pentru  piaţa din România, însă  strategia asigurătorului continuă să rămână relativ prudentă, orientată mai degrabă pe o creştere pe termen lung, decât pe rezultate imediate. 

” Profitul de anul trecut este rezultatul unor factori care pot apărea şi în anii următori. O creştere accelerată a asigurărilor non auto, o creştere accelerată a asigurărilor de viaţă şi o scădere accelerată a asigurărilor RCA. Pentru că am pierdut un sfert din businessul de RCA, adică singura linie neprofitabilă, această linie a mâncat mai puţin din profit. Dinamica de anul trecut ne-a dus spre un mix mult mai sănătos de business, făcând mai vizibile şi alte linii, nu doar RCA. Noi am avut efecte cumulate. RCA a scăzut cu 26%, toate celelalte linii au crescut cu 20%. Și atunci, per ansamblu, am înregistrat un profit record.  Ne dorim să fim lideri în optţunile clienţilor, iar rezultatele financiare sunt o consecinţă fireasca a acestor eforturi, aşa cum aratp şi datele oficiale , publicate de ASF. Ne dorim sa fim tot timpul mai buni decât am fost în anul anterior, dar nu cu orice preţ. Dacă faci prea mult profit nesănătos, îţi compromiţi şansele de a valorfica oportunităţile pe termen mediu şi lung. In egala masura, dacă faci foarte multe vânzări cu orice preţ, se va avedea în rezultate mai devreme sau mai târziu. Sigur că acţionarii noştri au asteptari mari şi trebuie să fim mereu mai buni decât piaţa. Chiar si in acest context, nu vom sacrifica strategia pe termen lung de dragul rezultatelor pe termen scurt.”, explică Șoncutean. 


 

Asigurările de răspunderi, o nouă zonă de interes

Una dintre liniile de business pe care Allianz Țiriac se va concentra mai mult în viitor sunt asigurările de răspunderi, foarte puţin dezvoltate în România, însă foarte uzitate în ţările mai mature din punct de vedere al educatiei financiare si a mananagementului de risc.

Șeful Allianz Țiriac spune că firma pe care o conduce are o strategie clară în ceea ce priveşte asigurările de răspunderi şi că va încerca să dezvolte acest segment, deşi nu poate da detalii , pentru moment. 

” În acest moment, pe răspunderi domină componenta corporate, dar văd un potenţial latent în zona de IMM şi persoane fizice. Spun latent pentru că acolo conştientizarea necesităţii unei asigurări este aproape inexistentă de aceea şi efortul nostru trebuie să fie intensificat în viitor, ca să creeze awarness-ul. În Germania este o vorbă: nu ieşi pe stradă fără asigurare de raspundere. De ce? Pentru că dacă ai deschis portiera şi ai lovit biciclistul, s-ar putea să fii nevoit sa platesti pentru tot restul vieţii tale. Dacă ne uităm în orice segment de business, de la un boutique hotel la restaurant, orice domeniu, care presupune interactiune cu clienţi, este expus. Vedem un alt trend. Generaţiile tinere sunt mai litigioase decât generatia din care eu fac parte sau generaţia părinţilor noştri. Asta înseamnă că nu se mulţumesc cu scuze. Emit şi pretenţii. Este o zonă latentă fantastică, insuficient exploatată de piaţă şi este un pariu pe care l-aş face pe termen lung. E o linie care are multă atenţie din partea noastră. Nu este momentul sa detaliez , dar e o zonă de preocupare pentru noi, mai ales pe partea persoanelor fizice şi a IMM-urilor, pentru că zona de corporate este deja o zonă care generează creştere. Pe asigurările de locuinţe, avem o componentă de răspunderi. Vedem o creştere a interesului pentru această clauză. Asta confirmă că dacă explici clientului că el are o răspundere fata de alta persoana careia ii produce o dauna, el va lua în calcul şi opţiunea de a ataşa o clauză de răspundere”, spune CEO-ul Allianz Țiriac. 

Prospectează piaţa locală pentru eventuale achiziţii

 

Grupul Allianz a dat „verde” companiei Allianz Țiriac, pe care o deţine majoritar, să încerce să crească inclusiv prin achiziţii. Este o premieră absolută pentru grupul german, care a insistat până acum exclusiv pe creştere organică. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here