Stiri economice
Cum au avansat lucrările pe cel mai complex sector de cale ferată din România

Ministerul Transporturilor, prin compania CFR SA, gestionează peste 400 de proiecte de modernizare şi reabilitare a infrastructurii feroviare. Cea mai mare valoare o însumează contractele referitoare la reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare de pe Coridorul IV paneuropean. Celelalte contracte pentru liniile secundare vizează îmbunătăţirea capacităţilor de exploatare şi creşterea gradului de siguranţă în traficul feroviar.
Conform datelor CFR SA, valoarea investiţiilor pentru derularea acestor proiecte se ridică la peste 4,5 miliarde euro, investiţii care sunt realizate din fonduri europene, bugetul de stat şi surse proprii. În prezent, cele mai importante proiecte de modernizare şi reabilitarea a căii ferate de pe Coridorului IV feroviar sunt cele care fac legătură între Simeria şi Arad, contracte în valoare de circa 1,7 miliarde de euro.
Anul trecut, oficialii CFR SA şi asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, au semnat două contracte în valoare de circa 3,45 miliarde lei, fără TVA, privind reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y) (2b), tronsoane CF aflate între Simeria şi Arad.
Aceste două secţiuni, în lungime totală de circa 80 de kilometri, sunt situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa. Finanţarea pentru lucrările de reabilitare şi modernizare a căii ferate aflată pe Coridorul IV feroviar este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat.
Constructorii aşteaptă ultimele avize pentru lucrări
Reprezentanţii CFR SA au predat o parte din terenuri pentru secţiunile Km 614-Gurasada şi Gurasada-Simeria. În toamna anului trecut, asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL a primit autorizaţia pentru începerea lucrărilor. „Pe o porţiune de circa 12 kilometri, muncitorii au scos şina de cale ferată între staţiile Ghioroc, Păluiş şi Bârzava. În prezent, aşteaptăm celelalte avize şi autorizaţii pentru a extinde şantierul“, explica, luna trecută, pentru Capital, Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA, liderul asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL.
Potrivit acestuia, angajaţii au intrat pe aliniamentul căii ferate şi au înlăturat şina. „Nu putem intra pe terenurile oamenilor până nu se eliberează autorizaţia finală, sunt exproprieri dar nu am primit ultima autorizaţie din partea Ministerului Transporturilor. Exproprierile şi descărcarea arheologică sunt în sarcina beneficiarului“, mai spunea reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA, liderul asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL.
Licitaţia pentru Braşov-Sighişoara, în linie dreaptă
Miza acestui an o reprezintă cele trei licitaţii pentru reabilitarea liniei de cale ferată pe realaţia Braşov-Apaţa-Caţa-Sighişoara, cu o lungime de aproximativ 130 de kilometri. La jumătatea acestei luni, CFR SA a anunţat că reprezentanţii Comisiei Europene susţin implementarea proiectelor pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare din România, conform calendarelor şi a bugetelor transmise de reprezentanţii CFR SA, la finalul lunii martie. „Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ S.A. are cereri de finanţare aprobate de Comisia Europeană pentru 7 proiecte incluse în Programul CEF TRANSPORT 2014-2020, contribuţia totală a CEF fiind de aproximativ 1,13 miliarde euro. Unul din cele mai importante proiecte de modernizare a infrastructurii feroviare este implementat pe tronsonul feroviar Braşov-Sighişoara, pentru care CFR SA a obţinut două granturi de finanţare, în valoare totală de 1,11 miliarde de euro, pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa, Caţa – Sighişoara şi Apaţa – Caţa“, a anunţat compania, printr-un comunicat.
Oficialii Comisiei Europene au ţinut cont de schimbările legislative din anul 2016 privind achiziţiile publice, care au afectat procedurile de achiziţie ale serviciilor şi lucrărilor derulate de CFR SA.
Evenimente
Experții anunță apocalipsa: Banca Națională a României pregătește un scenariu de criză VIDEO
Economistul Adrian Negrescu lansează un avertisment dur: România se îndreaptă spre o criză financiară, iar guvernul continuă să cheltuie fără limită.
Economistul Adrian Negrescu lansează un avertisment dur: România se îndreaptă spre o criză financiară, iar guvernul continuă să cheltuie fără limită.
Într-o intervenție explozivă, la REALITATEA PLUS, acesta a dezvăluit că țara noastră a încheiat un nou aranjament cu Banca Centrală Europeană și are la dispoziție 4,5 miliarde de euro pentru situații de urgență. Acesta crede că banii din buget nu ne vor ajunge și spune că vom ajunge pe mâna Fondului Monetar Internațional.
Evenimente
CALCULE. De unde ia statul român banii necesari pentru creșterea promisă a pensiilor?
Urmează o săptămână decisivă pentru pensionarii cu venituri mici. Potrivit unor surse guvernamentale, Executivul va decide cum se împart cele două miliarde de lei și la câți seniori ajung banii.
Între timp, haosul recalculării e departe de final. Mii de oameni nu au primit deciziile, iar alții depun adeverințele pentru mica recalculare.
Simulările arată că majorarea care ar putea veni în primăvară nu va acoperi costul pe care seniorii îl plătesc firmelor de arhivare. Spre exemplu, cei care au lucrat în acord global ar putea primi în plus 300 de lei.
Evenimente
Revine taxa auto pentru mașini poluante. Peste 8 milioane de mașini, vizate de noul impozit
România va fi nevoită să adopte „legea taxării mijloacelor de transport poluante”. Chiar dacă detaliile sunt încă neclare, noua taxă auto este o condiție pentru accesarea fondurilor PNRR. Peste 8 milioane de mașini sunt vizate.
Cererea de plată numărul 4 din PNRR, care ar trebui depusă în luna iunie, include reforma fiscală prevăzută și în planul fiscal, dar și un jalon privind taxarea mijloacelor de transport poluante, o măsură similară cu taxele auto din trecut și cu un impact potențial ridicat, având în vedere cât de multe mașini vechi sunt înmatriculate în România.
Reforma fiscală, care presupune ca Banca Mondială să prezinte Guvernului scenarii de măsuri fiscale iar acestea să fie adoptate, este parte din cererea de plată numărul 4 și din planul fiscal, unde termenele de plată sunt menționate clar, a explicat, într-un interviu acordat profit.ro, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș.
Ministrul anunțase, la finalul lunii ianuarie, că România va depune, în iunie-iulie, la Comisia Europeană, o cerere de accesare a unei noi tranșe în valoare de 2,7 miliarde de euro din PNRR, cerere condiționată de o serie de reforme precum legea taxării mijloacelor de transport poluante.
„Este o transpunere de Directivă a Uniunii Europene, toate statele membre au obligaţia transpunerii directivei şi, odată cu aceasta, o schimbare a mecanismului de impozitare pentru mijloacele de transport, astfel încât cele poluante vor plăti această taxă privind certificatele ITS şi emisiile proporţional cu nivelul de poluare”, a declarat ministrul.
-
Evenimenteacum 2 zile
Ianuarie, lună slabă pentru dealerii auto din România. Vânzările de mașini noi, în scădere față de anul trecut
-
Evenimenteacum 2 zile
BUGET 2025. Tanczos Barna recunoaște că Guvernul nu are banii promiși seniorilor României VIDEO
-
Evenimenteacum o zi
Bogdan Chirițoiu, Consiliul Concurenței, despre achiziția E.ON: „Cred că se va ajunge în CSAT”
-
Evenimenteacum o zi
Compania MVM din Ungaria crede că va pune mâna pe E.ON România până la vară
-
Evenimenteacum 24 de ore
Bursa de la București a închis pe verde. Indicii se află pe o pantă ascendentă
-
Evenimenteacum o zi
Dumincă, ora 21:00, la Culisele Statului Paralel. Ediție incenidară cu Sorin Ovidiu Vîntu. Scena politică, dinamitată: cum a ajuns Iohannis la Cotroceni și de ce nu vrea să plece – VIDEO
-
Evenimenteacum 21 de ore
Călin Georgescu demască o înșelătorie. Președintele ales NU deține o criptomonedă cu numele său
-
Evenimenteacum 18 ore
O cunoscută bancă se retrage de pe piața românească. Ce se întâmplă cu cei care au conturi acolo