Connect with us

Stiri economice

Ce spun pasagerii despre companiile aeriene? 1 din 5 călători sunt afectați de zboruri anulate sau întârziate

Publicat

pe

Unu din cinci pasageri afectaţi de zboruri anulate sau întârziate este abandonat pe aeroport sau nu primeşte suficiente informaţii, ajutor sau mâncare şi băutură din partea companiilor aeriene, arată un studiu realizat pe 7.103 persoane de către AirHelp. Datele au fost furnizate de YouGov Deutschland GmbH, în urma unui sondaj pe un eşantion reprezentativ de 7.103 respondenţi cu vârsta de peste 18 ani, din care 6.648 de pasageri, realizat între 31 ianuarie şi 6 februarie 2018, în Germania, Marea Britanie, Spania, Suedia, Danemarca, Italia şi Norvegia.  

Aşadar, 14% din pasagerii participanţi la studiu susţin că există prea puţin spaţiu pentru picioare între scaunul pe care îl ocupă şi cel din faţă. “În încercarea de a creşte veniturile, companiile aeriene introduc mai multe rânduri de scaune în aeronave pentru a transporta mai mulţi pasageri, ceea ce duce la micşorarea spaţiului dintre scaune. În plus, sunt companii aeriene care permit transportarea gratuită doar a bagajelor de mână, ceea ce duce la ocuparea spaţiului dedicat din avion, dar şi a celui dintre scaune, în condiţiile în care spaţiul dintre scaune e deja redus”, spune Radu Ștefan, country manager AirHelp România.

Unu din 10 călători a întâlnit însoţitori de bord nepoliticoşi, 7% dintre respondenţi sunt obligaţi să îşi înregistreze bagajul de mână la biroul de check-in, 4% sunt nevoiţi să îşi schimbe locul în avion şi 5% s-au văzut nevoiţi să achite suplimentar pentru costurile ascunse.

Potrivit Regulamentului European 261, pasagerilor afectaţi de zboruri întârziate mai mult de două ore şi efectuate pe o distanţă de peste 1.500 km companiile aeriene trebuie să le ofere vouchere pentru mâncare şi băutură şi posibilitatea de a efectua două apeluri telefonice sau de a transmite două email-uri. Dacă este necesar, companiile aeriene trebuie să ofere cazare şi transferuri. Dacă zborul întârzie mai mult de trei ore, ori este anulat din motive care ţin de transportatorii aerieni, inclusiv greve spontane, pasagerii au dreptul la despăgubiri de până la 600 de euro de persoană.

“Pasagerii români trebuie să ştie că de acum dreptul lor la despăgubiri de până la 600 de euro este garantat inclusiv când au loc greve spontane ale piloţilor şi ale altor angajaţi ai companiilor aeriene, potrivit unei decizii recente a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene. Astfel, grevele spontane nu mai intră la categoria circumstanţe extraordinare, cum sunt condiţiile meteo nefavorabile sau urgenţele medicale”, a explicat Radu Ștefan.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

ȘEFUL CASEI DE PENSII TRANȘEAZĂ PROBLEMA VÂRSTEI DE PENSIONARE. ”NE OPRIM AICI. SPERANȚA DE VIAȚĂ NU E AȘA DE MARE”

Publicat

pe

Vârsta de pensionare va rămâne 65 de ani! Este anunțul făcut în exclusivitate de șeful Casei Naționale de Pensii la Realitatea PLUS. Daniel Baciu susține că vorbim de o eșalonare pentru femei, iar în anul 2030 se vor pensiona la aceeași vârstă ca bărbații, iar speranța de viață de la noi nu permite o majorare a vârstei pentru pensionare. 

Realitatea Plus: Pentru cine crește vârsta de pensionare și la ce ne așteptăm în următorii ani?

Daniel Baciu: Nu se pune problema creșterii vârstei de pensionare nici în noua lege a pensiilor. Vorbim de vârsta standard de pensionare, de 65 de ani la bărbați, femeile încă nu au atins această vârstă. Există un grafic de esalonare prevăzut în anexa 5 din legea 360 astfel încât și femeile în anul 2030 vor ajunge la aceeași vârstă ca a bărbaților și ne oprim aici.

În prezent nu avem o speranță mai mare decât țările din Uniunea Europeană unde vârsta de pensionare este mult mai mare decât în România drept pentru care consider că ar trebui să ne oprim aici, la 65 de ani.

Realitatea Plus: Garantati că așa rămâne?

Daniel Baciu: În momentul de față speranța de viață nu e așa de mare și este corelată cu vârsta de pensionare, iar cel puțin până în anul 2030 nu avem această premisă de creștere a vârstei de pensionare, sub nicio formă.

Legea care taie pensiile speciale ale magistraților a primit UNDĂ VERDE în Camera Deputaților. Coaliția a făcut în ultima clipă o modificare ce poate pica la CCR

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

REPORTURI URIAȘE LA LOTO. PESTE 3,41 MILIOANE DE EURO LA JOKER ȘI 2,78 MILIOANE LA NOROC

Publicat

pe

Loteria Română anunță reporturi impresionante la principalele jocuri loto, cu ocazia tragerilor care vor avea loc duminică, 27 aprilie. Cel mai mare report se înregistrează la Joker, categoria I, unde este în joc o sumă de peste 17 milioane de lei (peste 3,41 milioane de euro).

La Noroc, reportul cumulat a depășit 13,88 milioane de lei (aproximativ 2,78 milioane de euro), iar la Loto 6/49, la categoria I, se află în joc peste 5,99 milioane de lei (peste 1,2 milioane de euro).

Și celelalte jocuri oferă șanse importante: Noroc Plus are un report de peste 501.800 de lei, în timp ce Loto 5/40 vine cu un premiu de peste 1,07 milioane de lei la categoria I.

La tragerile de joi, 24 aprilie, Loteria a acordat 24.032 de câștiguri în valoare totală de peste 1,44 milioane de lei. Printre acestea, se numără și un premiu de categoria a II-a la Joker, în valoare de 138.099 lei, câștigat în Oltenița, județul Călărași.

Sursa: Realitatea Financiara

Citeste in continuare

Evenimente

Mașinile fabricate în China pot fi capabile de spionaj. O țară europeană a luat deja măsuri radicale

Publicat

pe

Scandal pe piața auto din Marea Britanie, unde asaltul mașinilor chinezești nu este deloc văzut cu ochi buni. Mai nou, circulă informații potrivit cărora automobilele fabricate în China au capacitatea de a spiona.

n Marea Britanie, mașinile electrice produse de companii chinezești sunt privite cu tot mai multă suspiciune. Fără o lege oficială, dar cu reguli stricte aplicate local, autoritățile au început să restricționeze accesul acestor vehicule în apropierea bazelor militare strategice, de teama unor posibile activități de spionaj.

Tehnologia auto, problemă de securitate națională

Vehiculele moderne, mai ales cele electrice, sunt dotate cu o multitudine de senzori, camere și sisteme de conectivitate permanentă la internet. Deși aceste funcții sunt concepute pentru confortul utilizatorului și optimizarea performanțelor, ele pot deveni o vulnerabilitate serioasă atunci când datele ajung pe serverele unor companii cu legături directe cu guverne străine.

Printre producătorii vizați se numără giganți chinezi precum BYD, Great Wall Motors, Omoda și Jaecoo, tot mai populari în Regatul Unit datorită prețurilor atractive. Însă legislația din China, care obligă firmele să colaboreze cu serviciile de informații, alimentează temerile că aceste mașini ar putea transmite date sensibile fără știrea proprietarilor.

Un exemplu concret este baza RAF Wyton, unde angajații nu au voie să parcheze vehicule electrice chinezești mai aproape de trei kilometri de zonele de comandă. Riscul? Orice mașină conectată poate deveni un „ochi” sau o „ureche” electronică într-o zonă unde informațiile sunt vitale pentru securitatea națională.

Deocamdată, Ministerul Apărării din Marea Britanie nu a impus o interdicție generală, dar recunoaște că analizează constant posibilele amenințări. În contextul unor tensiuni diplomatice recente cu firme chineze implicate în infrastructura britanică, aceste măsuri ar putea fi doar începutul.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE