Connect with us

Stiri economice

De ce cred băncile că bărbații însurați sunt mai buni pentru a primi credit?

Publicat

pe

Din păcate, între timp, statisticile au ajuns să mai arate ceva. Numărul divorţurilor la nivelul cuplurilor între 45 şi 49 de ani, considerate stabile, s-a dublat în comparaţie cu perioada dinainte de criză. Ceea ce nu împiedică însă băncile să pună mai departe la mare preţ că debitorul e însurat. Deşi pot exista cazuri când femeile şi bărbaţii se pot căsători doar ca să împrumute bani de la bancă. Iată un nou motiv pentru a-l întreba pe marele bancher ce viitor îi dă retailului. Când acordă finanţarea, banca ar putea mai degrabă să-l chestioneze pe soţ dacă are contract prenupţial, decât profesia! Dar, sigur, că aceasta nu e singura problemă a momentului. Am mai scris că băncile fie dau credite scumpe cu asigurări de viaţă cu preţ mic, fie împrumuturi ieftine cu un cost ridicat al asigurării, astfel încât impresia generală e aceea că ar avea un unic produs căruia îi schimbă mereu eticheta.

Cam la aşa ceva se pricepe marketingul, să împacheteze două cărţi proaste alături de trei bune, ca pe vremea lui Ceauşescu, şi să numească asta cross-selling. Tehnica de a vinde încrucişat nu e deloc de aruncat când celui care cumpără şoşoni i se dă şi o umbrelă. Dar, în cazul de faţă, suntem în situaţia în care după ce se interesează cineva cât costă o înmormântare mai întreabă cât e preţul dacă vine cu mortul. Adică, cât ar face dacă-l vinde încrucişat, pe post de activ. Acest lucru ne determină să ne mai uităm încă o dată la marketing pentru a atrage atenţia că în loc să prezinte informaţii amănunţite despre o ofertă bogată, el se apucă să potrivească instrumentarul sărac cu cererea. Nu să le dea clienţilor ceea ce îşi doresc, ci ceea ce li s-ar potrivi din „garderoba” băncilor. Motiv pentru care se poate spune că marketingul acţionează pe bază de hazard moral şi selecţie adversă şi reprimă pieţele. De aceea se creează impresia că băncile au produse unice la care doar li se pun alte haine, ca să nu se vadă că regele e gol. Nu există posibilitatea să se negocieze „ca la piaţă” în funcţie de ceea ce oferă concurenţa, deoarece, în realitate, nu prea e nimic diferit. Bine totuşi că în ciuda ofertei precare clienţii sunt căsătoriţi şi atestaţi că-s apţi pentru credit…

În fine, am mai zis că băncile îi acuză pe români că n-au cultură financiară, fără să le pună suficientă marfă în galantar, şi am exemplificat că toate operaţiunile pleacă din spot în România, până când unii bancherii au ţinut să-mi replice amical că o tranzacţie forward nu e ceva elementar. Sunt însă lucruri ce lipsesc, despre  care e greu să mi se mai spună că n-ar fi uzuale.

 

Elementar e să ai un singur produs, un card, cu care să faci toate operaţiunile. Să plăteşti impozite la bugetul central sau să achiziţionezi titluri de stat, să achiţi amenzi la bugetele locale ori să mergi cu metroul şi autobuzul la fel de uşor precum cumperi alimente de la hipermarket. Să ai acces cu el şi să-ţi alimentezi de la un automat bancar conturile curente şi de economisiri, indiferent dacă sunt în monedă locală sau în valută. Să nu stai la coadă la casierie, dacă tot şi-au dat băncile afară personalul de la ghişeu. Să nu prezinţi buletinul, să nu dai semnături, să nu ţi se pună nu ştiu câte ştampile pe o grămadă de hârtii, căci n-ai timp, el este bani.

Iar şi mai simplu decât cu cardul e cu telefonul mobil, printr-un simplu touch!

Mai multe articole scrise de Ionuţ Bălan găsiţi pe bloguluibalan.ro

Acest articol a fost publicat in numărul 26 al revistei Capital, disponibil la chioşcuri în perioada 2 – 8 iulie

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

SONDAJ – ANCA ALEXANDRESCU, ÎN TOPUL PREFERINȚELOR ALEGĂTORILOR LA PRIMĂRIA CAPITALEI

Publicat

pe

Un nou sondaj de opinie privind alegerile pentru Primăria Municipiului București, realizat la comanda deputatului Ninel Peia, în calitate de senator și chestor al Senatului României.

Potrivit datelor prezentate, intențiile de vot se distribuie astfel:

  • Cătălin Drulă (USR) – 25%

  • Anca Alexandrescu (independent, susținută de AUR) – 20%

  • Daniel Băluță (PSD) – 19%

  • Ciprian Ciucu (PNL) – 13%

  • Virgil Alexandru Zidaru – „Makaveli” (independent) – 6%

  • Ana Ciceală (SENS) – 3%

  • Eugen Teodorovici (independent) – 1%

  • Alții – 13%

”Sondaj primar București, noiembrie 2025! Un nou sondaj de opinie, realizat la comanda mea, în calitate de senator și chestor al Senatului României, arată o competiție deschisă pentru Primăria Capitalei. Cătălin Drulă (USR) 25%, Anca Alexandrescu (independent, susținută de AUR) 20%, Daniel Băluță (PSD) 19%, Ciprian Ciucu (PNL) 13%, Virgil Alexandru Zidaru (Makaveli – independent) 6%, Ana Ciceală (SENS) 3%, Eugen Teodorovici (independent) 1%, alții 13%. Rezultatele confirmă o schimbare de paradigmă politică în București. Electoratul caută alternative în afara partidelor tradiționale. Segmentul suveranist, reprezentat de Anca Alexandrescu și Virgil Zidaru (Makaveli) însumează 26%, devenind o forță electorală semnificativă, capabilă să decidă primarul Bucurestiului. Am încredere că Virgil Alexandru Zidaru (Makaveli) va recupera în perioada următoare, pentru că vorbește limba oamenilor simpli și vine cu o energie autentică, de jos în sus. Sloganul lui „Primarul oamenilor simpli” începe să prindă rădăcini în conștiința bucureștenilor care s-au săturat de promisiuni goale. Capitala nu mai este împărțită între partide, ci între vechiul sistem și o nouă energie civică. Românii din București transmit un mesaj clar, nu mai vor lozinci, ci oameni care îi reprezintă cu demnitate.” a declarat Senatorul Ninel Peia, Chestor al Senatului României

Citeste in continuare

Evenimente

CONTURILE METROREX, POPRITE DIN CAUZA DATORIILOR. CE SE ÎNTÂMPLĂ CU SALARIILE ANGAJAȚILOR

Publicat

pe

Metrorex se confruntă cu o situație complicată după ce Alstom Transport SA a pus poprire pe conturile companiei, ca urmare a facturilor neachitate pentru serviciile de mentenanță ale trenurilor. Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex, a declarat pentru Club Feroviar că se depun toate eforturile pentru rezolvarea situației, respectând cadrul legal. Poprirea afectează conturile destinate cheltuielilor operaționale, fără a atinge fondurile destinate salariilor angajaților.

Originea conflictului: trenurile Metropolis

Disputa dintre cele două companii a luat naștere din întârzierile la livrarea și punerea în funcțiune a celor 13 trenuri Metropolis, destinate Magistralei 5 Drumul Taberei – Eroilor. Contractul semnat în 2020 depășește 100 de milioane de euro și prevede posibilitatea extinderii până la 240 de milioane de euro, în cazul achiziției celor 17 trenuri suplimentare incluse în opțiune.

Agent de pază la metrou, lovit în plină figură în stația Piața Unirii 2 în urma unui conflict

Penalități și contestații în instanță

Metrorex a aplicat penalități pentru întârzierile de livrare, însă Alstom le contestă în instanță. În paralel, Metrorex a încercat recuperarea garanției de bună execuție, dar a recunoscut și propriile datorii către Alstom pentru mentenanța altor trenuri, ceea ce a dus la poprirea conturilor companiei.

Precedente în 2024

Compania care administrează metroul bucureștean nu este la prima situație problematică. În 2024, WeBuild, succesoarea Astaldi, a pus poprire pe conturile Metrorex din cauza unor restanțe mai vechi. Implicarea conducerii a permis, totuși, deblocarea parțială a fondurilor pentru plata salariilor.

Citeste in continuare

Evenimente

PIAȚA MUNCII EXPLODEAZĂ ÎNAINTE DE BLACK FRIDAY ȘI CRĂCIUN: CREȘTERE SPECTACULOASĂ DE 11% A NUMĂRULUI DE JOBURI DISPONIBILE

Publicat

pe

În pragul sezonului de cumpărături Black Friday și al sărbătorilor de iarnă, piața muncii din România a înregistrat un salt spectaculos: numărul de posturi disponibile a crescut cu 10% în luna octombrie, potrivit analizei realizate de una dintre cele mai importante platforme de angajări din România.

Peste 25.000 de joburi noi au fost postate de la începutul lunii octombrie, în creștere cu 10% față de luna anterioară, în condițiile în care angajatorii pregătesc terenul pentru creșterea volumului de muncă din perioada următoare, campaniile de Black Friday și apropierea sărbătorilor de iarnă fiind principalii doi factori care influențează nevoia de extindere a echipelor, arată o analiză a platformei eJobs.

„Chiar dacă vorbim despre o creștere contextuală a activității, creată de cele două momente – Black Friday și sărbătorile de iarnă – doar 10% dintre pozițiile postate sunt part-time și mai puțin de 5% sezoniere”, explică Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.

Domeniile în care s-a văzut cea mai mare evoluție a angajărilor au fost call-center /BPO, cu un plus de 80% față de luna septembrie, industria alimentară (+17%) și servicii (+5%).

În cifre absolute, este vorba despre 6.400 de locuri de muncă postate de angajatorii din call-center / BPO, 3.300 de joburi în industria alimentară și 3.400 în servicii.

Dintre toate, retailul rămâne cel mai mare angajator, care, fără să fi marcat o creștere față de luna trecută, a scos în piață aproape 6.500 de poziții.

Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, salariul oferit unui curier este, în medie, de 4.000 de lei pe lună. Un candidat care aplică pentru un job de lucrător comercial trebuie să se aștepte la un salariu mediu de 3.800 de lei, în timp ce un lucrător în depozit poate încasa aproximativ 3.500 de lei pe lună. În industria alimentară, salariul mediu net este de 4.300 lei pe lună, iar în turism de 4.100 de lei.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE