Angajații români își plătesc vacanțele cu banii din bugetele de beneficii primite de la angajator

0
48

Până la finalul anului 2018, angajaţii vor cumpăra vacanţe în valoare de aproximativ 4 milioane de lei prin intermediul acestei platforme, potrivit datelor companiei. Doar în perioada estivală, valoarea tranzacţiilor realizate în secţiunea „Turism Intern” va depăşi 1,5 milioane de lei.

Anul trecut, angajaţii au realizat 12.300 de tranzacţii în secţiunea „Turism Intern”, cu o valoare totală de 2,4 milioane de lei, înregistrând o creştere de circa 15 ori faţă de 2014. Valoarea medie a unei tranzacţii realizate în 2017 în această categorie de beneficii a fost de 250 de lei.

„Angajaţii îşi cheltuiesc din ce în ce mai mult bugetele pe vacanţe în România, principalul argument fiind posibilitatea de a utiliza mai eficient bugetul de beneficii primit lunar de la angajator prin intermediul tichetelor de vacanţă, care beneficiază de un regim de taxare de doar 10%, reprezentând impozitul pe venit. Tichetele de vacanţă pot fi utilizate exclusiv pentru cazare sau pachete turistice pe teritoriul României”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline. 

Concret, pentru servicii de cazare în valoare de 250 de lei, într-o destinaţie din România, achitate din bugetul de beneficii al companiei prin intermediul tichetelor de vacanţă, un angajat va plăti taxe din salariu de doar 25 de lei, reprezentând impozitul pe venit, în valoare de 10%.    

Aproximativ unul din zece angajaţi care au utilizat anul trecut această platformă a cumpărat cel puţin o vacanţă în România decontată prin intermediul voucherelor de vacanţă. Principalele destinaţii au fost: litoralul românesc (în special, staţiunile Mamaia şi Eforie), Valea Prahovei (cu precădere în oraşul Sinaia) şi oraşe culturale precum Braşov şi Sibiu.

Cea mai scumpă vacanţă cumpărată de un angajat a costat aproape 7.000 de lei şi a presupus un circuit, de familie, de 10 zile prin România, care a inclus oraşele Sibiu şi Sighişoara şi destinaţii rurale din regiunile Bucovina şi Maramureş. Vacanţa a fost achitată integral din bugetul de beneficii extrasalariale primit de angajat cumulat în decursul unui an.

Angajaţii cu cele mai multe achiziţii în secţiunea „Turism Intern” a platformei sunt bărbaţi – realizând circa 56% dintre tranzacţii, cu vârste între 30 şi 45 de ani şi care lucrează în industrii precum producţie, IT & software şi servicii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here