Hornbach își condolidează afacerile

0
201

Creşterea moderată a determinat venituri sub nivelul record al trimestrului de primăvară al anului anterior. Rezultatul operaţional (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative s-a redus cu 14,8%, la 78,9 mil. euro (anul precedent 92,6 mil. euro). De asemenea, rezultatul per acţiune al holdingului a fost declarat după trei luni la 2,69 euro (anul precedent 3,18 euro). Consiliul de Administraţie se aşteaptă ca deficitul de profit, condiţionat de sezon, al primului trimestru să fie recuperat în trimestrele următoare.

În cel mai mare subgrup operativ – Hornbach Baumarkt AG (comerţ cu amănuntul DIY), cifra de afaceri a crescut cu 2,8%, ajungând la 1,162 mld. euro (anul precedent 1,130 mld. euro). La acest aspect au contribuit şi două noi magazine de materiale de construcţii şi grădinărit cu suprafaţă de vânzare mare din Zwolle (Olanda) şi din Affoltern (Elveţia), care au fost deschise în primul trimestru. Un magazin de materiale de construcţii cu suprafaţă de vânzare mică din Alzey (Germania) a fost închis ca urmare a lipsei perspectivelor de dezvoltare. Numărul de unităţi de comerţ cu amănuntul DIY se ridică astfel la 31 mai 2018 la 157 (28 februarie 2018: 156), dintre care 97 în Germania şi 60 în restul Europei.

Pe o suprafaţă de vânzare comparabilă şi fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar, cifra de afaceri a subgrupului a crescut în primele trei luni cu 2,3%.

„Cu plus 5,4%, obiectivul anului precedent s-a situat foarte sus. În timp ce condiţiile meteorologice din primul trimestru 2017/18 au fost unele ideale pentru proiecte de construcţii şi renovări, din cauza condiţiilor de iarnă din martie 2018 am avut o pornire nefavorabilă în sezonul de primăvară al acestui an. Cu toate acestea, în primul trimestru din 2018/19 am avut o creştere a cifrei de afaceri pe o suprafaţă de vânzare comparabilă, mai ales datorită dinamicii deosebit de îmbucurătoare din afara Germaniei“, declară Roland Pelka, membru al Consiliului de Administraţie.

Cu o valoare de 612,7 mil. euro, cifra de afaceri netă a magazinelor de materiale de construcţii Hornbach de pe piaţa Germaniei s-a situat în primul trimestru aproape la nivelul anului precedent (anul precedent 613,4 mil. euro). Pe o suprafaţă de vânzare comparabilă, cifra de afaceri a scăzut cu 0,2% (anul precedent plus 3,8%). În schimb, în celelalte opt ţări, unde compania desfăşoară activităţi comerciale, cifra de afaceri a crescut cu 6,3%, ajungând la 549,4 mil. euro (anul precedent 516,9 mil. euro). Ponderea cotei din străinătate în cifra de afaceri a subgrupului s-a majorat la 47,3%, de la 45,7%. Pe o suprafaţă de vânzare comparabilă şi fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar, cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 5,2%, după un puternic plus de 7,5% în perioada comparativă a anului precedent.


 

Evoluţia cifrei de afaceri din comerţul cu materiale de construcţii a fost, de asemenea, influenţată de lunga pauză de iarnă din sectorul construcţiilor. Cu toate acestea, cu 64,6 mil. euro, subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, care în momentul actual operează 27 de magazine de materiale de construcţii în sud-vestul Germaniei, precum şi în două locaţii din Franţa apropiate de graniţa Germaniei, a reuşit să atingă o cifră de afaceri la nivelul anului precedent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here