Connect with us

Stiri economice

Primarul Gabriela Firea anunță ca finalizat un proiect care nici nu a demarat

Publicat

pe

Într-o postare de pe pagina de Facebook a primarului Gabriela Firea din data de 11 iulie 2018, cu titlul „Rezultate pentru bucureşteni. Anul doi (partea 1)”, în care sunt prezentate rezultatele primilor doi ani de mandat edilul anunţă, la minutul 04:07, „obiectivele de infrastructură finalizate în ultimii doi ani”. Ulterior, la minutul 04:57 se vorbeşte despre „reabilitarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai şoseaua Iancului şi şoseaua Pantelimon”, iar la minutul 05:12,este menţionată, „realizarea unui terminal multimodal la intersecţia Pantelimon cu Vergului”.

 

Intrigaţi de includerea terminalului intermodal de tip Park&Ride din Pantelimon la capitolul obiective realizate deşi, cu doar trei luni în urmă Capital scria după o documentare la faţa locului că „Parcarea Park&Ride din Pantelimon a rămas doar o promisiune de campanie electorală”, am solicitat biroului de presă a Primăriei Municipiului Bucureşti lămuriri cu privire la proiectul terminalului intermodal despre care d-na Firea susţine că este finalizat.

În răspunsul de la PMB se arată că „referitor la declaraţia Primarului General, Gabriela Firea, de la minutul 04:57, în care vorbeşte despre «reabilitarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai Șoseaua Iancului şi Șoseaua Pantelimon», facem precizarea că acesta este un proiect finalizat şi a constat în refacerea carosabilului, a trotuarelor, a racordurilor cu străzile adiacente, a sistemului de evacuare a apelor pluviale. În ceea ce priveşte declaraţia de la minutul 05:12, referitoare la «realizarea unui terminal multimodal la intersecţia Pantelimon cu Vergului», cu parcare de tip Park&Ride de 450 de locuri, acesta este un proiect care va fi realizat în perioada următoare, pentru care a fost aprobat PUZ-ul şi eliberată autorizaţia de construire”.

 

Prin urmare, dacă prima declaraţie este conformă cu realitatea, cea de-a doua este complet eronată. Fapt recunoscut chiar de direcţia de presă din PMB.

La faţa locului se poate observa chiar şi acum că terminalul intermodal este doar la stadiul de groapă înconjurată cu un gard. Nici chiar prima parte a declaraţiei nu este complet reală având în vedere că suprafaţa asfaltică din zona intersecţiei Pantelimon cu Vergului este plină de denivelări, iar linia de tramvai cu pricina se termină indecis, într-un maldăr de pământ, tocmai pentru că zona de întoarcere a mijloacelor de transport ar fi trebuit să se afle în terminalul intermodal anunţat ca finalizat dar la care nu lucrează nimeni. Conform PMB, terminalul cu Park& Ride „va fi realizat in perioada urmatoare”, pentru el fiind „aprobat PUZ-ul şi eliberată autorizaţia de construire”.

Parcarea Park&Ride din Pantelimon, doar o promisiune de campanie electorală

«Park&Ride» la Bucureşti, între declaraţii de intenţie şi amatorism

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente

Războiul tarifelor. Trump este optimist și spune că va încheia acorduri „foarte bune” cu China și UE

Publicat

pe

După ce a lansat torpila pe piețele financiare internaționale, Donald Trump a demarat războiul negocierilor dure cu cei mai importanți parteneri economici ai americanilor, China și Uniunea Europeană. 

Președintele american Donald Trump, care a avut joi o întrevedere la Casa Albă cu șefa guvernului italian Giorgia Meloni, s-a declarat „100% sigur” că va ajunge la un acord cu Uniunea Europeană privind taxele vamale, ceea ce a afirmat de altfel și partenera sa de discuții, care a caracterizat SUA drept un „partener fiabil”, relatează AFP.

Cei doi lideri se întâlnesc în contextul în care relațiile dintre SUA și UE sunt tensionate din cauza războiului comercial declanșat de președintele american.

De asemenea, liderul de la Casă a dat asigurări că SUA vor încheia „un acord foarte bun cu China”.

Donald Trump a precizat însă că, deși se așteaptă la progrese în încheierea de acorduri comerciale, nu se grăbește să facă acest lucru, relatează Reuters.

Citeste in continuare

Evenimente

Guvernul scoate 1,5 miliarde de lei din Trezorie pentru a nu pierde banii europeni din PNRR

Publicat

pe

Înainte de alegeri și în toiul scumpirilor de Paște, Guvernul României scoate 1,5 miliarde de lei din Trezorerie pentru a acoperi creșterea prețurilor din construcții.

Ordonanța de urgență menită să evite pierderea banilor europeni din 2014–2020 și compromiterea proiectelor din PNRR a fost adoptată astăzi.

Peste 17 miliarde lei reprezintă necesarul de finanțare suplimentară pentru proiectele derulate de primării, consilii județene și alte instituții locale.

Multe dintre aceste proiecte, cum ar fi reabilitări de drumuri, spitale, școli sau sisteme de canalizare, riscă să nu fie finalizate până la sfârșitul anului 2025. Este termenul-limită pentru implementarea acestora, fără ajutorul financiar de la Guvern.

Citeste in continuare

Evenimente

Austeritate pentru angajați, belșug pentru șefii CFR Călători. Scad salariile obișnuite, dar cresc indemnizațiile de conducere

Publicat

pe

Revoltă în compania CFR Călători, după ce în proiectul de buget al companiei câștigurile salariale ale angajaților de rând ar urma să scadă, în vreme ce indemnizațiile directorului general, directorului financiar și ale membrilor Consiliului de Administrație sunt în creștere, potrivit Club Feorviar.

Potrivit proiectului prezentat de Club Feroviar, cheltuielile de natură salarială ar urma să scadă cu 4,66% față de 2024. Bonusurile vor fi și ele in scădere, la fel și numărul de angajați, care ar ajunge la 10.597, în scădere cu 279 față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024.

Dacă pentru majoritatea angajaților veniturile scad, nu același lucru se întâmplă și în cazul șefilor, ba dimpotrivă.

Astfel, cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete ar urma să se majoreze cu 24,36%.

De exempplu, indemnizațiile directorului general, precum și cele ale directorului financiar sunt stabilite la valoarea de 1.044 mii lei, cu 17,43% față de nivelul anului trecut, potrivit calculelor făcute de Club Feroviar.

Și indemnizația membrilor Consiliului de Administrație este în creștere față de anul trecut, cu 37,33%, o majorare pusă pe seama faptului că în perioada mai-decembrie 2024 CA a funcționat cu patru membri în loc de cinci. În ceea ce privește      cheltuielile aferente AGA și cenzori, programate la 70,80 mii lei, acestea rămân aproape constante.

În proiectul de buget, compania aflată în subordonare Ministerului Transporturilor, este previzionat un profit de trei milioane de euro.

Citeste in continuare

TOP ARTICOLE